A modern, kézzel is kapcsolható automataváltóknál, miért nem oldják meg, hogy manuális módban is valóban az ember kapcsolgasson?
Adott mondjuk egy Mercedes C43 AMG, ami azért egy elég gyors autó, és csak automataváltóval érhető el, amivel szerintem nincs is semmi gond. De adódik úgy, hogy néha az ember kapcsolgatna, a kormáy mögötti fülekkel, ha egyszer már úgyis odatették, aztán csalódni kell, hogy valójában nem az történik, amit te csinálsz.
Érthető, hogy a gyártók úgy írják a váltóvezérlőt, hogy az kímélje a váltót, meg keveset fogyasszon, meg mittudomén, de legalább a manuális módban miért nem hagyhatják meg a szabadságot? És így van ez az Audinál, BMW-nél, meg mindennél is, kivéve talán a Porsche, Lamborghini kategóriát, de még ott sem biztos.
Itt van egy témába vágó anyag, nagyon tanulságos:
https://www.youtube.com/watch?v=h3zCKAgDWjA#t=1m04s
" Nem a váltási idő a hosszú, hanem az arra való rákészülés. Értsd ezalatt amíg lenyomod a gombot és amíg az autó oda jut hogy belekezd a váltásba."
Pontosan, és abban biztos vagyok, hogy ezt néhány tized másodpercre is le tudják szorítani, de valamiért nem akarják...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!