Toyota Suprából meg Nissan GTR-ből miért van olyan sok automata váltós a használt piacon? Miért veszi mindenki azt? Egy ilyen sportautónak nem az a lényege hogy kézi váltós legyen?
most eltekintve a két típustól, elég sokan vannak, akik azért vesznek erősebb autót, mert van rá pénzük...csak úgy hobbiként második vagy harmadik autónak.
nem autóversenyzők, akik minden nap kimennek a városba és lámpától lámpáig gyorsulgatnak. ha van egy ilyen autó, aminek egyébként egy átlag "élményautósnak" egészen jól működő automata váltója van, akkor minek szenvedjen egy manuálissal?
jó hát tudom, vannak azok, akik mindenféle automatizált dolgot szidnak, mert hát hogy annak már nincs is vezetési élménye...meg szervó kormány is minek, az igazi autónak izomból kell a kormányát is tekerni stb.
szóval szerintem ez általánosítás, és nem mindenkinek hiányzik a manuális váltó egy sportautóból.
Az előzőnek igaza van, ez az egyik ok.
Nissan GTR-ből viszont csak automata van, szerintem te a skyline GTR szériára gondolsz, amikből tudtommal csak manuálisok vannak. (GTS és társait most nem vesszük figyelembe.)
Suprat viszont belpiacon kívűl USA-ban is forgalmaztak néhány évig, ahol köztudott hogy nem túl sokan tudnak manuálist vezetni, szerintem ez is az oka hogy sok az automata.
Erre van igény .Manapság szinte minden drága sportkocsi automata. Mellesleg lehet hogy fura, de a mai automaták jobban váltanak mint az ember. forma 1ben is félautomata van, csak pöcögtetnek, de nem kuplungolnak szóval ha ott jó az automata akkor egy utcai sportkocsinál is bőven megfelelő.
És az usaban ami nagyon nagy piac ,azt se tudják mi a kézi váltó,és valami idióta régimódi baromságnak gondolják és vezetni sem tudják ,mert nem azon tanulnak.
"Modern automaták jobban váltanak mint az ember."
Nem erről szól a kérdés, de ezt nem hagynám reakció nélkül.
Nem váltanak jobban. A F1-ben sem annyi a pilóta dolga hogy berakja "D"-be a váltót és kész, hanem ő határozza meg azt hogy melyik fokozatban legyen a váltó és meddig pörgesse a motort. Ebben még mindig jobb az ember, tekintve, hogy a gép (még) nem tudja kiértékelni azt hogy mit akar az ember és milyen forgalmi szituáció fog következni. Abban jobb az automata, hogy sokkal gyorsabban cseréli a fokozatokat és nem kell elengedni a kormányt (meg a gázt) a váltáskor, vagyis kevesebb dologra kell figyelnie a vezetőnek. Valamint visszaváltásnál hibátlanul illeszti a fordulatszámot a megkívánt értékhez, vagyis nem áll fenn a kerék megcsúszásának vagy csak simán a rángatásnak a veszélye. (gázfröccs)
" Egy ilyen sportautónak nem az a lényege hogy kézi váltós legyen?"
Ezt azok mondják, akiknek gőzük sincs ezekről az erős autókról. Akinek van, az tudja, hogy ennyi lóerőhöz automata vagy robotizált váltó dukál. Főleg ilyen 500-600-700 lovas szörnyek esetében, mint a Nissan GT-R pl.
Köznapi nyelvben az automata váltó az ,mikor nincs kuplungpedál és tud magától is váltani a szerkezet. Az hogy képes kézi váltás módra is ,az meg már alap az ilyen kocsikban. Szóval ezért összehasonlítható a forma 1-el is meg a váltás szabadsága is adott.De ha nincs kedve éppen váltogatni a sofőrnek csak gurulgat ide oda akkor felesleges a váltogatás,berakja D -be és halad.
Nyilván mindig vannak akiknek fontos a kuplungolás meg hogy kézzel rakják a fogaskereket a helyére, nekik is akad azért még mit venniük,bár egyre szűkül a kör.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!