Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Másokat is vert már át úgy...

Másokat is vert már át úgy egy szerviz, hogy egy munkafolyamatot 2x fizettettek ki?

Figyelt kérdés

Kértem árajánlatot egy márkaszerviztől, egy bizonyos alkatrész kicseréléséhez. A márkafanatikusok mocskolódásait elkerülném azzal, hogy az alkatrészt X-nek nevezem.

A végszámlán fel van tüntetve, hogy X alkatrész ki-beszerel 26000ft. Alatta, Y alkatrész ki-beszerel 26000ft. Összmunkadíj 52000ft. Utólag tudtam meg, hogy X alkatrész és Y alkatrész egymás mellett van a motorban, és Y kiszerelése nélkül X nem férhető hozzá.

A számla szerint a szerviz szétszedte a motort, kicserélte X alkatrészt, összerakta a motort, majd megint szétszedte, leszerelte Y alkatrészt, majd visszatette és újra összerakta a motort.

Másokat is vertek már át ilyen pofátlan módon?



2018. aug. 30. 14:24
 1/10 anonim ***** válasza:

Kicsit több konkrétum kellene az XY kromoszómákkal kapcsolatban, mert így nehéz neked, avagy a szerviznek igazat adni a részletek tudta nélkül.

Ja, csak szólok: ez egy anonim oldal, nyugodtan írhatsz kicsit több konkrétumot is. :-)

2018. aug. 30. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

óvatosan a nagyhírtelen ítélkezéssel..minden autóhoz ad a gyár egy nagyon vastag, baromi részletes szerelési kézikönyvet, ami segítségével kell szerelni, szét és összerakni, valamint a számlát kiállítani. Percre pontos normadíj is van a könyvben..ezt még a bíró is elfogadja.

ha tetszik, ha nem..amikor megláttam a könyvet, nem kaptam levegőt..


ja, azt ne várd, hogy megmutatják..

2018. aug. 30. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Egy vezérműláncot kellett volna cserélni és meg is történt, viszont a láncot nem lehet levenni amíg a szelepvezérlés állítókerék fent van a vezérműtengelyen.

Kifizettették a lánc ki-beszerelését is, meg az állítókerékét is. Meg az is furcsa, hogy fillérre pontosan ugyanannyiba kerül a két művelet. A feltüntetett normaidő is nevetséges. 2.20 óra az első és megint 2.20 óra a második. Ez így 4.40 óra, ami azért is abszurd mert 8kor beadtam az autót és 10:30kor már vittem haza.

2018. aug. 30. 14:46
 4/10 anonim ***** válasza:

X vagy Y munkadíja úgy van meghatározva, hogy ha x-hez ki kell szedni Y-t akkor annyival több x ára.



Menj vissza reklamálni

2018. aug. 30. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Szerintem majdnem mindenkit vertek már át. Csak van aki nem tudja vagy tudja de nem érdekli. Ez van. Majd legközelebb jobban figyelsz. Beleíratod legközelebb az ajánlatra hogy szerelői hanyagság miatti dupla munkát nem te állod. Ha ilyet nem írnak rá akkor keresel egy másik szerelőt aki igen.
2018. aug. 30. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
És szerinted vezérműlánc cseréért sok 50ezer forint márkaszervizben???
2018. aug. 30. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

A márkaszervizek a gyártó által meghatározott norma idők alapján számláznak. Mivel típus specifikus a szerelő, lehet ez volt neki az 500. vezérműlánc cseréje azon a típusú motoron. Így könnyen előfordulhat, hogy fele annyi idő alatt megcsinálta, csak ilyenkor a szerviztanácsadó meg szokta várni amíg lejár a norma idő. Másik lehetőség 2 szerelő is dolgozhatott rajta... ekkor is indokolt a gyorsabb munkavégzés.

Én korábban egy átlag vezérlés cserére pl egy diesel motoron 6,5 órát számoltam el, benzinesre 4,5. Nagyon jól tudtam hogy a diesel vezérlését ki lehet cserélni 3 óra alatt is könnyedén, de a kezdő szerelő gyakran egy teljes műszakot is el szenvedett vele és ekkor is csak 6,5 órát számláztunk.

Valószínűleg jogosan vették le az y alkatrészedet.

Ez az ember javítási útmutatókat készít: etzold hans-rudiger, keresd meg a sajátodat és meglátod mit kell leszerelni a lánc cseréhez.

2018. aug. 31. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

+

A márkaszerviz tételekre bontja szét a munkaidő teljes tartalmát, így te kaptál 2x2,2 órát és győtrödsz rajta, maszek azt írta volna rá 4,5 óra és semmi problémád nem lenne

2018. aug. 31. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Én így normáztam annak idején:

Hűtőkör le- feltöltés, légtelenítés x óra

vezérműszíj készlet csere y óra

vízpumpa csere z óra

segédberendezés szíj készlet csere v óra

diesel 6,5 óra


benzinesnél:a diesel felül

vezérműtengely szimering csere w óra

záródugó csere q óra


Egyszerű szerviz:

Gépkocsi revízió 1,2 óra (átnézés+ olaj csere)

utastér szűrő csere 0,3 óra

légszűrő csere 0,1 óra

üzemanyag szűrő csere 0,5 óra

Ezt max 1-1,5 óra alatt meg tudja csinálni egy rutinos szerelő

2018. aug. 31. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

A kérdezőnek az a baja hogy kapott egy adott összegről árajánlatot és a végén már dupla annyit számláztak neki.

Ez szerintem egy ilyen egyszerű történet.

A vevő szempontjából mindegy hogy azért adtak olcsóbb ajánlatot hogy őket bízza meg (ami átverés) vagy csak elírták a norma táblázat alapján (amit profi szervizekben úgyis szoftver számol). Ha a szerviz tisztességes játékos lenne és ügyelne a jó hírére akkor annyit számlázna amennyiről árajánlatot adott.

Az külön eset ha komplikációk adódnak és emiatt drágább lenne de akkor fel kell hogy hívják a vevőt és tájékoztatniuk kell és egy új ajánlatot kiadni. Jobb helyeken ez az ügymenet. Így most ő jogosan mehet a fogyasztóvédelemhez a különböző összegű árajánlattal és számlával.

2018. aug. 31. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!