Szerintetek is ràkényszerìtik az emberekre, hogy újabb autót vegyenek?
Szerintem ezt sugallja a sok reklàm, média,meg egy bizonyos réteg is lenéz ha tizenéves autóval jàrsz. Szerintem a 90- es évektől nagyjàból 2000 es évekig voltak a legjobb autók, amik mai szemmel is hozzàk az elvàrható kényelmet, nem túlbonyolìtott technikàt és kb fogyasztásban is jók!
Kiváncsi vagyok ki, hogyan làtja a témàt!
Személy szerint màr én is elcsábultam màr pàrszor, de rà kell jönnöm, hogy egy szìvó benzinesnél nincs jobb ma(persze dìzelből is van 1-2 alternatìva), illetve ismerem már minden nyűgjét- bajàt. Mégha az új technika kevesebbet is fogyaszt, kevesebbet van szervìzben, akkor is dràgàbb üzemeltetni, már csak ha a vételàrat nézzük, akkor is, jópàr évre költségbe verjük magunkat, szóval ki van ez talàlva. 4-5 éves autó olcsóbb ,csak az meg pont akkor kezd el szervìz oldalról költségessé vàlni. Ha meg hitelt veszel fel megint csak dupkàn ràfizetsz. Kocsi érték amortizàció és ugye a hitel utàni kamat!
Nekünk 1. szériás alap Fabia van: A-ból B-be elmegy, kevés hibája van, nem egy sportautó.
Nemrég egy SuperB-ben utaztam. Előtte azt gondoltam (előfeltevésként), hogy hú, milyen menő, meg szuper lehet, stb. 2 dolgot leszámítva tök ugyanaz az érzés volt benne utazni, mint a Fabia-ban:
1, A fék nagyon nagy biztonságot adott;
2, A nyomatékos motor (CRTDI) szuper volt.
Azt gondolom, hogy a (kb.) 2004-es évektől egyre jobban figyeltek már az autógyártók a biztonságra, így egy megfelelő fékkel ellátott sokkal olcsóbb autó (mint a SuperB) már megvásárolható, akár használtan is.
A jelenlegi autópark hiába is 13 év körüli átlagban, de sokkal megbízhatóbb, jobb, biztonságosabb példányokból áll, mint 10-15 éve, de így is van köztük pár nagyon régi típus, ami saját magára nézve ma már veszélyes /pl.: egy régi Lada a mai gyors, biztonságos autókkal való esetleges balesetnél nem lenne biztonságos/.
A lényeg: az egyénen múlik, hogy a mai nagy választékból mit vesz: újat, vagy (alig) használtat - hisz az utóbbi is megteszi. Nincs rákényszerítve az új megvételére. Az emberekkel nem kell foglalkozni, hogy ki mit mond a másikra.
A reklámokat mindig osztani kell min. 2-vel, amit sugallnak.
látom imádod az ilyen kérdések kiírását..
amúgy téves a szemléleted, az emberek (téged kivéve) szívesen átülnének a tisztán villanyautóba. Könnyebb vezetni, akár otthon is tölthető, csendes(ebb), és baromi nagy a nyomatéka..Vannak még gyermekbetegségei a jövő autójának, de nagy erőkkel dolgoznak a megoldáson.
ezeket a melyik jobb, megéri-e a dízel, meg miért ócskák a turbósok, és egyéb tudományos kérdést el kellene felejteni..
Reklámozhatják felőlem a 300.000Ft-os mobiltelefont is, attól még nem fogom megvenni.
Másfelől viszont haladni kell a korral. Lehet pl tv-t nézni a jó öreg elektroncsöves fekete-fehér tv-n is, hiszen ma is működik. De ki akarná azt nézni, amikor ott vana full HD lapostévé?!
Ez egy szélsőséges példa, de az autóknál is így érzem. Oké, hogy egy mai autó fenntartása költségesebb, de jóval többet is nyújt. Mind teljesítményban, fogyasztásban, biztonságban, kényelemben, multimédiában. Szerintem valamit valamiért. Ugyanakkor vannak aki nem tudnak/akarnak pénzt költeni az autójukra. Őket is meg lehet érteni. Nekik jó egy régebbi 10-15 év körüli autó. Hiszen ezek is még teljesen használhatóak ha nam hajtottak beléjük csillió km-t.
Rákényszerítést én inkább az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt látok. De nálunk ez sem olyan égető kérdlés, még évtizedek kérdése, mire ebből komoly tömeges rákényszerítő erő lesz.
Kérdező,az a betegség amiben szenvedsz....annak neve is van,még pedig az hogy megfelelési kényszer!
Tehát a te nézeted szerint csak azert kéne új(abb) autot venni mert a tv-ben azt mondják hogy vegyed meg kell az neked,illetve azert mert valakik lenéznek egy idősebb géppel......
Az autó mindig is vinni fogja a pénzt nem is keveset, ha csak nem egy Alto-ról vagy Marutiról beszélnénk.
Aki hitelre vállal ilyet, az erején felül teszi, ergo nincs pénze a váltáshoz, cseréhez.
Mégis az a tapasztalatom hogy az emberek megoldják az újabb nagyobb autót, hány fórumon olvasni hogy cserélném az 1.6os Focust második gyerek érkezése miatt... 4 főnek miért nem jó az?
A gyártó nem kényszerít semmit, van egy kínálat, amire ha van pénz megveszik, ha nincs akkor buszozik, erre már a jogosítvány szerzés előtt rá kéne jönnie sok embernek, én is ismerek olyat hogy megcsinálta iskolás évei alatt , és 7 évre rá vette a saját autóját, kezdett mindent elölről, forgalom stb.
A motorozásról nem is írok mert sok embernek az autó fenntartás is nehézkes, viszont ezeket sem hajtjuk addig míg mennek, ugyanis a technika hamarabb fejlődik mint az elévülés.
Ha nincs a 15 éves motoromra ABS de megy, elsőre indul, kevés km-es, akkor is le cserélem egy 3 évesre mondjuk, amiben már alap az abs, emelett 9 program áll rendelkezésre, többek közt eső mód, guminyomás ellenőrző.
Sugallják csak nyugodtan, nekem akkor sem lesz újra soha pénzem. Inkább veszek még egy házat, Swift meg meg van csinálva, 5 műszakin még átmegy ha 2 évente alvázvédözöm.
De sokan vesznen új autót , ami jó mert biztonságosabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!