Audi A3 milyen motorral?
"De ha 300 km-enként, pályán 50 km-en meghajtod 2500-3000-es fordulaton, kitiszul rendesen."
Ez önmagában nem elég és nem is igaz.
Én VAG DPF applikációval monitorozom a részeskeszűrőt. Az eddig eltelt 20 ezer km-en az jött ki, hogy 300-700km-enként regenerál aktívan a motorvezérlő attól függően, hogy mennyi volt a városi használat.
Sima autópályás menet nem indítja el a passzív regenerálást. Egyszer sikerült ezt csupán elérnem, az idei nyáron 35 fok körüli melegben, 150 feletti tempónál. Se előtte, se utána nem jött össze.
Annyi igaz, hogy autópályán hatékonyabb a regenerálás, viszont városban is végbemegy. Annyi a titka, hogy a megszokottnál egyel kisebb sebességfokozatot kell használni.
A távolságokat illetően volt már hogy 5 km alatt meglett a kikormolás, de volt 30 km is. Az átlag 10-15km.
Mindez CAYC motoros Octaviára vonatkozik.
"V5 és V6 nem volt az A3 ezen verziójában, sor5 volt amerikai piacra illetve VR6 volt mint "kis" R32."
Jogos, slendrián módon csak a hengerek száma alapján írtam a német wikit elolvasva, pedig ott van, hogy Reihen ill. VR.
#13: Hogy jön ide a PD? A CAYC az CR.
#14: Nem nekem kell hinni, hanem az adatoknak (mérd meg magadnak)! A DPF előtt és után van egy-egy nyomásérzékelő. Javarészt az ezekből kalkulált diffenrcia és egyéb mért paraméterek alapján a motorvezérlő ki tudja kalkulálni a korom telítettséget, ami ha elér egy szintet (nálam 20-22g körül) akkor beindul az aktív regenerálás, azaz extra üzemanyag mennyiség és utóbefecskendezés révén felizzítja a szűrőt. Nem csak nyomás, hanem hőmérsékletszenzor is van a DPF előtt és után. Ez regeneráláskor nálam 600C körül alakul.
Eröltetett autópályázás közben eddig soha sem láttam, hogy 400 fölé menne magától, azaz utóbefecskendezés nélkül. Az egyetlen eset, amit írtam az volt a kivétel, akkor 350C környékén állt a DPF és minimális, azaz minusz 20-30mg/km regenerálási sebességet írt a Vag DPF applikáció.
A nagyságkerndek érzékeltetése végett: aktív üzemben akár minusz 3-4000mg/km is lehet az égetés üteme (legalábbis nekem ennyit ír ki a program, ajánlom VAG tulajoknak).
A DPFet annak a torkàn nyomnàm le aki kitalàlta! Mit is csinàl? A nagyobb a tüdő szàmàra szűrhetőbb részecskéket aprìtja kicsire, ìgy be tud jutni könnyebben a tüdőbe, grat!Főleg ha pont melletted öntisztul a rendszer az a hab a tortàn!
Ha néztek egy statisztikàt, màr most megcsappant a dìzelek eladása, egyes gyártók már nem is gyàrtanak dìzel motorral szerelt autókat! Aztàn most ez a média hatàs vagy sem mindegy szerintem, ez a tendencia! A benzin motor se a jövő motorja, de egy fokkal jobb, mint a dìzel!
"A DPFet annak a torkàn nyomnàm le aki kitalàlta! Mit is csinàl? A nagyobb a tüdő szàmàra szűrhetőbb részecskéket aprìtja kicsire, ìgy be tud jutni könnyebben a tüdőbe, grat!"
Aprít!? Haha.
Neked halvány lila fingod sincs a DPF működéséről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!