A Merciket mért szokták agyon hajtani?
Pl.: Most láttam a használt autón egy 3 éves mercit, amiben 295 ezer km van.
Ami azt jelenti, hogy az elmúlt 3 évben átlagosan 274kmt vezettek naponta.
Persez ez egy extrém eset, de ahogy nézegeten a merciknél annyira nem. Mindenki agyon használja.
Senki sincs, aki arra veszi, hogy hapi 20-30kmt menjen vele és mondjuk hétvégén ne is használja?
Persze az autót használni kell, én is mindennap használom, de így sem tudok annyira sok kmt bele rakni. :D
Nem lehet, hogy ezek az iszonyatos km számú, de fiatal kocsik taxiként voltak használva? Ez a példány legalábbis szerintem tuti, amúgy általában ha külsőleg nincs totál leharcolva annak ellenére, hogy sokat ment, akkor ez az oka. Persze nem mindig.
A másik meg, hogy sok újgazdag proli azt hiszi, a drága autó mindent is kibír és széthajtja, leamortizálja kívül-belül.
Aki szalonból veszi ezeket, nem 5 évre tervez, a kényelemről ne is beszéljünk mert ilyen autókban levezetni 100-200km-et egy ülésben szinte semmiség.
Aki ennyit bele teker az nyilván nem 20 percre van a munkahelytől, sok egyéb tevékenység van.
Egyrészt a legtöbb Mercit nem hajtják ennyit, azok nem is eladók még 3 évesen, legalábbis a nagy részük. Egyébként meg sokan Mercit vesznek erre a célra, mert nagyon kényelmesek, megbízhatóak, de ugyanilyen sorsa van sok Audinak is. És akkor ne feledkezzünk meg a céges Fordokról, Opelokról, Skodákról, amik ha nem is nagy utazásokra lettek kitalálva, de erre használják őket.
Egyébként ne úgy képzeld ezt el, hogy most minden nap, szombaton és vasárnap is mennek velük pont 274 km-t. Hanem mondjuk minden héten megy valaki velemondjuk hétfőn 1000 kilómétert egyirányba, pénteken 1000-ret vissza. Vagy hogy vannak olyan napok, mikor belemegy az autóba 800-1000 km, mert messze kell utazni egy üzlet miatt, vagy ilyesmi.
Nekem is volt olyan, hogy a saját autómba egy hónap alatt 15 ezer km beleszaladt, abból 12 ezer 10 nap alatt. De mondjuk én sem átlagos felhasználó voltam, hanem üzleti utak voltak.
4# "átlagosan 274kmt vezettek naponta" --- "átlagosan"
Én is tudom....
Amúgy pont arra próbáltam rámutatni a használtautó piacon úgy veszem észre, hogy nagyon sok mercit túlhajtanak, ami mondjuk egy Suzukinál vagy Mazdánál is előfordul, de nem jellemző.
Ezzel én is így vagyok. 8 év alatt beletettem az autómba majdnem 300.000km-t.
Azaz majdnem minden nap 100km-re jön ki, a hétvégéket és ünnepnapokat is beleszámítva. Így sokan azt hiszik, hogy wc-re is kocsival járok. Pedig nem! Egy héten 5 napot a kocsi garázsban áll, be se indítom.
Merci népszerű taxizásra is. Bmw-t alig látok és audit is jóval kevesebbet taxiként használva.
Közben pedig tényleg szép állapotban maradnak, ültem egy E200-220-as Merciben ami taxi volt, a sofőr még a váltókarra is húzott egy puha selymes anyagú “tasakot”, így valószínű az sem kopik nagyon.
Valamint cégvezetők is veszik, mennek vele tárgyalni, üzleteket kötni, megnézni egy-egy helyszínt szóval pörög bele a kilométer.
Én ezt nem túlhajtásnak nevezném. Túlhajtásnak inkább azt nevezném, mikor idő előtt szétkoptatják az autót mint a BMW-ket szokás.
Egyszerűen a mindennapi masszív használathoz megbízható autó kell. Ezért érdemes azt nézni, mit használnak a taxisok.
Aki meg Suzukit vesz annak valószínűleg nem az évi 200 ezer levezetett km a cél, hanem a gazdaságos működés alap reggel-este használattal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!