Ha pályán feltartok belső sávban az gond?
Külső tömött kamionokkal es 90-el száguldó autókkal, kimegyek, 135re beállok és megyek. Ha lehuzodnek fekeznem kene, így kb 10 percenként szoktam elengedni a forgalmat. Néha azzal jár hogy feltartom őket.
Ilyenkor ti magatokkal törődtek vagy a többivel?
Azért nincs kedvem fékezni, hogy Pesten az első pirosnal osszefussak azzal, aki megelőzött 150el, hogy aztán gyorsitsak fel megint
Ha 10 perc alatt egyszer sem tudsz kisorolni, akkor szerintem veled van a baj.
Oké, hogy nagy a forgalom, de ez azért nem tűnik életszerűnek.
Ha az a kérdés, hogy szabályosan tartod fel azokat, akik gyorsabban mennének vagy sem, akkor a válasz egyértelműen igen. Az indokolatlan akadályozás tilos. A gyorshajtás is.
Ha te az útra megengedett legnagyobb sebességgel közlekedsz, akkor az NEM INDOKOLATLAN akadályozás.
Más kérdés az, hogy az a tíz perc az indokolt-e. Az 22 km. Én is szoktam folyamatosan előzni kamionokat, akár 1-2 perc hosszan is. S ha csak olyan szűk lyuk van kettő között, hogy nem tudok mást úgy elengedni, hogy előttem is, mögöttem is legyen kellő követési távolság, akkor nem megyek ki, akármennyire villog-nyüszít a gyorshajtó.
Viszont ha te úgy előzöl folyamatosan (vagy én is természetesen), hogy lenne rá módod biztonságosan megszakítani az előzést, s attól sem kell tartanod, hogy a folyamatos belső forgalom miatt kint ragadsz, akkor szabálytalan vagy. De nem a feltartás miatt, hanem a jobbra tartási kötelezettség okán.
Elég sokat autópályázok, de olyat - stau kivételével - még nem láttam, hogy tíz percig ne lehetne kimenni a külsőbe.
Ebben az esetben azért elgondolkodnék a helyedben, nem tartozol-e azok közé, akik nem mernek sávot váltani, csak ha egy kilométernyire se előttük, se mögöttük nincs jármű.
"Igen. Nem akadalyozhatsz mást." - ez így nem igaz!
Általában és indokolatlanul. Az nem indokolatlan, ha az útra megengedett legnagyobb sebességen előz. Megjegyzem az sem lenne szabálytalan, ha alacsonyabb sebességen előz, s a lassúság indokolt. (pl. vontat, sebességhatára alacsonyabb stb.)
140-150 között szoktam menni (a büntetési határon), és ritkán, de van ilyen. Ha tele van a külső sáv, és látom mögöttem (már jó messze) közeledni a versenyzőt, kiteszem az indexet jobbra, hogy lássa, észrevettem, nem kell a nyakamba ülve tolni. Egy percen belül mindig szokott lenni egy akkora lyuk, hogy kisorolva egy laza gázelvétellel el lehessen engedni, és vissza lehessen sorolni mögé. Az egy másik történet, ha a belső sáv is telített. Akkor is szoktak olyan idióták lenni, akik úgy küzdenek azért hogy egy-egy autónyival előrébb jussanak, mintha az életük múlna rajta. Telített belső sáv esetén kisorolni a kamionokkal teli külsőbe hülyeség, mert az életben nem fognak visszaengedni.
Arról is lehetne beszélni, hogy nem kéne foggal-körömmel ragaszkodni a 130-hoz. Autópályán - a KRESZben írottaktól függetlenül - kétféleképpen autózhatsz nyugodtan. Vagy felveszed a külső sáv 90-es tempóját, és így lassan de biztosan odaérsz. Vagy a belsó sáv 140-150 közötti sebességét, ekkor nem nagyon fognak letolni. Ha ezt nem érzed már biztonságosnak, akkor a lehető legrosszabb amit tehetsz, hogy 120-130-al nekiállsz folyamatosan sávot váltogatni.
Ha nem tudod tartani folyamatosan a belső sáv tempóját, akkor neked a külső sáv való.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!