Európa nagy részén miért nem csinálnak valamit a kis parkolóhelyekkel?
Egyes parkolóhelyek mérete nem csak Magyarországon probléma,hanem Németországban is.
A múltkor cikkeztek is miatta, ugyanis az autók az utóbbi 1, másfél évtizedben igencsak megnőttek, kvázi egy kategóriát ugrottak.
Egy alsó-középkategóriás Octavia vagy Mégane felfal reggelire egy régebbi Audi A4-est, vagy E90-es BMW-t.
Münchenben komoly probléma ez, sokszor én is csodálkoztam, amikor a német sofőrök azokat a tipikus német autókat, mint X5, A6 próbálták betenni a szűk helyekre, több-kevesebb sikerrel.
Német kollégák szerint, ha elég felszerelt az autód, akkor nincsenek nagy gondok, ugyanis az képes maga beparkolni, te csak a gázt adagolod, a jobbaknál már azt sem.
Ott kint minden eléggé beépített már és anno mindent, I-es, II-es Golfokra terveztek.
Nekem egy X-Trailem van, egyes parkolóhelyeken, ha be is állok középre a két csík közé. oldalazva kell kiszállnom meg beszállnom, pedig nem vagyok nagydarab.
1#
Az autók alapból mindig nagyok voltak.Eleinte az autóipar hajnalán alig volt különbség az amerikai és európai autók között.
Viszont Európát megtépázta a II, világháború, a családoknak kis fogyasztású, olcsó,olcsón fenntartható autó kellett, akkoriban a mérnökök a kis fogyasztást csak kis karosszéria mellett tudták elérni.
Amerika meg elhúzott Európa mellett autóiparban,a kocsijaik nagyobbak,kényelmesebbek és erősebbek voltak.
Mára viszont az európai autók is normális méretűek.
A kisautós korszak csak egy átmeneti időszak volt.
Ma már egy városi autónak mondott Clio,Polo is jóval nagyobb, mint az előző korok kisautói.
Az a baj, hogy amint hozzányúlnak egy parkolóhelyhez, azzal a lendülettel fizetőssé is teszik...
Szóval ezt ne akard.
1 es vagyok.
Ertem kerdezo illetve nem. Lehet hogy az a baj hogy nem vagyok dagadt, de nem direkt a meret miatt de vettem egy uj szedant ami szeles es tobb mint 5m
Felesleges volt.
Ezert en ezt a meret dolgot nem ertem.
Nálunk a garázsok a 70-es, 80-as években épültek. Én főleg ezeken veszem észre a különbséget. Ezeket még Trabantra, kispolskira, esetleg Wartburgra vagy Ladára méretezték. Nekem egy Astrám van, nem kifejezetten nagy autó, de az ajtónál mindkét oldalon úgy kell centizni hogy beférjen. Ez már tudja az "önparkoló" módot, de szerintem ez nem oldja meg a problémát. Enélkül is be tudok állni középre, csak ajtón alig tudom magam kipréselni. Azt is utálom, mikor más így rám áll, hogy beszállni alig tudok. Ezért inkább sokszor távolabb állok meg és gyalogolok egy picit. Inkább, minthogy rányissák az ajtót a kocsimra.
Az, hogy nagyobbra hagyják felfestéssel a helyeket, szerintem nem megoldás, mert akkor parkolóhelyből lenne jóval kevesebb. Valahol pedig meg kell állni és akkor össze-vissza állnának meg, hasonló sűrűséggel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!