Seat Leon-t (1998-2005) szeretnék venni. Milyen tudnivalók vannak vele kapcsolatban?
Motorok:
.1.4 16v feljetős( szó szerint olajzabàló motor). 1.6 8 szelepesek, optimàlis vàlasztás, vàltó bajok előfordulhatnak ugyan. Kicsit ezek is csipegetik 300.000 km körül az olajat. 1.6 16 szelepesek, kicsit problémásabb konstrukció, döglődő trafók, olajfogyasztás amire figyelni kell.
1.8 T élményautó, de a fentartása is az!(12L benya városban ha csak éppen kihúzatod)
2.3 v5, szép hang kb hasonl9 fogyasztás, de menetteljesìtmény hervasztóbb az 1.8 T-nél.
1.9 TDI 90Le kevés fogyi, jó motor, csillió kilóméterek a motorokban,turbó, féltengelyek, nagyon ritkàn hengerfejes is lehet.
1.9 Tdi 110Le
Kicsit erősebb mint a 90 Le. Szibtén jó konstrukció, ugyanúgy csillió kilóméterek. Itt a turbóra fokozottan kell figyelni( változó geonetria), féltengelyek, kuplung ,vàltó ami gyengéje lehet!
1.9 PD TDI annyira nem ismerem, de a dìzelesek közül ez az ami kerülendő, talàn az ARL ami jó közülük!
Kasztni+ elektronika:
Az első dobbetétek mögött és a küszöbök talàlkozàsànál szokott korrodálni főleg, itt kell keresgélni, egyébként màshol nem nagyon, ha csak nem foglalkoztak a következő nagy problémàval a beàzàssal.
Beàzni a pollenszűrőnél, illetve az ajtópanelek szigetelésénél szokott, körbe minden ajtónàl.
A zàrak, illetve mikrokapcsolók szoktak még "elfáradni", illetve a fűtőmotor és annak ellenàllàsa( csak 4. Fokozatban kapcsol a venti). Ablakemelő gondok, csomagtér kàbelköteg megtörés ami előfordulhat, kb. hirtelen ennyi...
Mindegyikre elmondható, hogy àltalànossàgban ezeket mind kijavìtjàk, főleg ha az autó a hobbija az embernek, de szinte minden sajàt kezűleg javìtható is egyszerűen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!