A benzines autó városi használatra jobb csak?
Azért is kérdezem, mert nekem benzines autóm van, de apósoméknak mivel együtt lakunk dízel van, s kellemesebb vele városon kívül menni.
A benzines 90 a dízel 75 lóérős.
De pályán jobban tudja tartani a gps szerinti 130as tempót főleg mikor a klíma is bevan kapcsolva.
A dízel pályán megvan 5.4 literből klímával mig a benzines megevett 7.8 litert. Mindkét autó prémium üzemanyagot kap a lukoilnál. de a dizellel mentünk négyen csomagokkal 150et horvatba(gps szerint) 150ig húzott, felette már nem. A benzines elment 160at is, sőt 170et is, de míg a dizel 6.4et evett a benzines már majd 9et 150nél.
Ezért tervezem lecserélni mert nagyrészt országúton járok kelek.
Viszont városban a dízellel szenvedés menni, sokat kell kapcssolgatni, nem tudom hova váltsak. Míg a benyás autóm dinamikusan tarja a városi forgalmat addig a dízellel folyamatosan kapcsolgatni kell.
Most végül a kérdés lényege.
A benzines autók városba valóak, kevés orszaguttal, amig a dízel országút autópálya?
Ez egyéntől függ. Aki nem szereti a diesel hangját, főleg hosszú távon, az nem vesz dízelt. Még, ha valamivel kevesebbet eszik. Az, hogy jobban tudja tartani a sebességet, ez hülyeség, amióta világ a világ a vezető autógyártók mind benzin alapú autót épített, sportszériában pláne. A nagy sportautó márkák is benzin alapú kocsikat épít 50-60 éve, 1-2 dizelt csinálnak, a nyomatékot nem a gázolajjal, hanem a motor teljesítményével érik el.
És általában a dizel motoros autók szervízelése drágább, mivel-főleg a modern motorokban-nagyobb a nyomás, nagyobb igénybevétellel működnek a motor komponensei, hamarabb kell szervizelni.
Igen egyentol fugg, csak azert mert valaki balfacan egy benzines auto vezetesehez, meg nem lesz racionalisan jo dontes varosba dizelt venni. En imadom az automat, de ha naponta mennek 200 kilometert meg se fordult volna a fejemben egy 2.0TSI megvetele, akarmennyire is szeretem.
Autot a szerint KELL valasztani, hogy mire lesz hasznalva. Ha csak nem vagy multimilliomos, akkor lehet varosi 1-2 kilometerekre V10 TDI Tuareget is venni :D
# 10 Na, igen, ez a másik dolog! Aki városba dízelt vesz, kínozza és az autót szidja, az az igazi balfarok! :)
Én több mint 200km-t megyek egy nap, csak addig nem autópályán amíg városból kiérek/városba beérek. Ennek megfelelően soha nem volt DPF regenerálási gondom.
Amin én gondolkoztam 1.6T benzinesen az 1700-tól 4700-ig adja le a nyomatékmaximumot (ami kisebb mint a dízelé), a 200Le-s max teljesítményt 4700-5500 között. A 0-100km/h-t kerek 7mp alatt futja. Nem rossz adatok ezek sem, de a dízelt valahogy komfortosabbnak éreztem, a pénztárcám meg főleg ilyen távokat használva. Vételárban amúgy szinte nem volt különbség a két motor között.
Nem kell ahhoz feltétlenül multimilliomosnak lenni, elég ha országgyűlési képviselő vagy. Kapásból jár évente 1-4 millió forint csak tankolásra. Na akkor ha nem saját zsebből kell tankolnom, valószínű nekem is valami nagy köbcentis V8-as benzinesem lenne. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!