Ha ki van kapcsolva a kipörgésgátló, elkapar a kerék?
Olyankor mindkettő kereket hajtja?
Még betonon is elpöröghet?
Mert sperrel elpörög, de amelyik nem sperrdifis annak mi értelme a kipörgésgátlónak?
Havas, jeges úton nagyon jó.
Nem kapar a kerék.
"Mert sperrel elpörög, de amelyik nem sperrdifis annak mi értelme a kipörgésgátlónak?"
Épp ahhoz kellene kipörgésgátló, amelyik nem sperrdifis, ugyanis azoknál sokkal könnyebben elkapar a kerék. Elég csak bemenni tempósabban egy kanyarba, az ívbelső kerék máris füstölni fog ha nincs kipörgésgátló, míg egy sperrdifisnél nem feltétlen, ott ugye több erő jut a jól tapadó kerékre.
Egyébként értelme nem sok van a kipörgésgátlónak, legalábbis utcai autókon. Arra jó, hogy a béna sofőr ne radírozza le 3 nap alatt a kerekekről a mintát. Egy igazi, jól működő kipörgésgátló igen is engedi elpörögni a kerekeket, de csak minimálisan, 5-8%-os csúszásra szoktak általában belőve lenni. Ugyanis nem csúszáshatáron érhető el a legjobb tapadás, hanem picivel utána. Ez a megoldás jól működne csúszós úton is, de egyik gyártó sem enged ekkora csúszást a kereknek (talán a BMW, Porsche meg hasonló gyártók sportosabb autói lehetnek kivételek, de a legtöbb autó nem tartozik ide).
Ja szóval akkor csak télen jó, elakadás szempontból, meg kisebb emelkedőkön könnyebben felmenjen az autó kipörgésgátlóval. (Persze kikapcsolva)
De száraz betonon meg gondolom csak akkor pörög el normálisan mint télen, ha mellé még sperrdifi is van?!?
Ezt most nem értem, akkor a nagy driftelősöknek nem is sperrdifi van hanem sima difi?
Vagy amikor lehet szép karikákat csinálni helyből, az sem sperrdifi miatt van???
Hát én azt hittem eddig hogy csak a sperrdifivel lehet ilyet csinálni.
De, azok alatt is sperrdifi van, de driftautók nagyon erős motorral rendelkeznek és/vagy nem túl jól tapadó gumikat használnak hátul. Magyarán mindig lesz erőtöbblet ahhoz, hogy elpörgesse a kerekeket.
De ez azon a tényen nem változtat, hogy egy sperdifivel (egy nyitotthoz képest) jóval nagyobb gyorsító erőt lehet átvinni kanyarban. Vagyis több erő kell ahhoz hogy elpörögjenek a kerekek. Ez egy driftautónál nem probléma mert ott van elég kraft, sőt, épp hogy jó is, mert egy sima difivel mindig csak az egyik kerék pörögne el, vagyis nem igazán lehetne gyorsan menni vele, kanyarokat sem lehetne összefűzni mert lelassulna az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!