Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elsőkerék meghajtás jobb mint...

Elsőkerék meghajtás jobb mint a 4, pl mitsubishi eclipse régen volt AWD a legújabb csak FWD?

Figyelt kérdés

Helló ma már szinte minden utcai autót kivéve bmw,merci szinte csak elsőkerék meghajtással dobnak piacra miért?

hogy ne lehessen vele versenyezni,driftelni vagy mi az ok?

Csak kíváncsíságból kérdeztem meg,köszi a válaszokat!


2010. jún. 20. 22:31
 1/7 anonim ***** válasza:

mert olcsóbb kivitelezni, csak ennyi...

nah meg igazából városba minek 4wd vagy hátsó hajtás?

2010. jún. 20. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Ez igaz hogy városba minek de így szerintem szinte elvész a vezetés élménye
2010. jún. 20. 22:44
 3/7 anonim ***** válasza:
A normális sportkocsik szerencsére még ma is a jó végükön hajtanak és szerintem ez a lényeg. Aki pedig csak biztonságosan el szeretne jutni A-ból B-be annak jobb is, ha elöl hajt.
2010. jún. 20. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Az első hajtás biztonságosabb, így is túl sokan bénáznak az utakon, gondolj bele, mi lenne ha hátsóhajtású autók lennének alattuk. A normális összkerekesek is több nyomatékot küldenek hátra.

Az első válaszolónak is igaza van, sokkal egyszerűbb és olcsóbb megépíteni, a motor-váltó-diffi egy blokkot alkot, nincs(enek) kardán(ok), összkerekes esetében osztómű.

A vezetési élmény meg már így is kiveszett, a BMW-ket is orrtolósra hangolják, az Audi összkerékhajtása egy veszettgyors bolondbiztos nappalit eredményez, és még sorolhatnám. Vezetési élményre egy 20 éves előlkaparós Skoda Favorit többet nyújt. Szerintem. Ott legalább érzed mi történik a talpad/kezed alatt. Modern autók közül egyedül az előző Lexus IS volt, amiben ugyanezt éreztem, bár az hátul hajt. A többi hozzá képest nagyon szintetikus (nagyon sok kocsit vezettem).

2010. jún. 20. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Valóban: az elsőkerékhajtás biztonságosabb. De az autógyáraknál nem a biztonság az elsődleges szempont, hanem a profit. Abban pedig az elsőkerekes hajtáslánc verhetetlen...

Egyrészt olcsóbb a gyártása. Kimarad a kardántengely, eggyel kevesebb alkatrész. Aztán az autót is olcsóbbá teszi: sokkal egyszerűbb hátsó felfüggesztést lehet használni. A jelenleg elterjedt csatolt lengőkaros felfüggesztés esetén például nem fér el egy hátsó differenciálmű a "kereszttartótól" és a hosszlengőkarok is kicsit szerencsétlen megoldásnak számítanak, mert szegény féltengelycsuklóknak össze-vissza kell mozogniuk. Hátsókerékhajtás esetén hátul marad a merev híd, a lengőtengely (egyik sem nyerő) vagy a bonyolult, többlengőkaros felfüggesztések. Azok meg drágák. Ezen kívül egy elsőkerekes platform is gyorsabban, egyszerűbben módosítható: mivel az összes gépészeti elem az A-oszlop előtt foglal helyet, ezért egy tengelytávnyújtás pikk-pakk megoldható (na, jó, annyira nem, de a hajtásba nem kell belenyúlni) és nagyobb az egyes karosszériaváltozatok szabadsága. Ez pedig manapság, amikor a nagy, globális autógyártó konszernek és a platformstratégia korszakát éljük, létfontosságú lehet.

2010. jún. 20. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Igen sajnos nagyon elterjedtek az elölkaparósok :S

Én a hátsót szeretem, nem driftelek, nem vagyok versenyző, de utálok elsőkerékhajtásút vezetni :S

Más az érzés. Hátsókerekessel beletaposol a gázba érzed, hogy hátul hajt és az ülésbe présel :) Tol előre :)

Az elsőkerekesnél oyan érzésem van, mintha egy lovaskocsi lenne.

A négykerék megint más dolog, de pl a Quattro-t utálom :S

xDrive BMW sem kéne pedig BMW b*zi vagyok :D

4 kerekesből ami kéne az a Subaru Impreza WRX STi

2010. jún. 21. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Azért mert olcsóbb! Ennyi az oka!
2010. jún. 22. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!