Autó elektronika "hiba", ilyenkor ki a hibás?
A bal oldali kerék a kormány eltekerésének pillanatától kezdve végig guminyomot húzott egészen az árokig. Ezt kihagytam az előbb. Akkor az ABS nem is működött benne?
A fékezés után az autó még úgy 5 métert haladt előre és kb. 30 km/h-s sebességgel csúszott bele az árokba.
"A bal oldali kerék a kormány eltekerésének pillanatától kezdve végig guminyomot húzott egészen az árokig. Ezt kihagytam az előbb. Akkor az ABS nem is működött benne?"
Kijelenteni nem lehet, higy nem működött az ABS, de az erős gyanút feltételezi, hogy nem volt száz százalékos az ABS funckió.
"A fékezés után az autó még úgy 5 métert haladt előre és kb. 30 km/h-s sebességgel csúszott bele az árokba."
"után"!?
Tehát a fékezés befejezettnek számított és fékezés nélkül gurult a kocsi az árokba? Vagy csak pongyola a megfogalmazás, és valójában a bal oldali kerék (első/hátsó/mindkettő?) csíkot húzva vezette az árokba a kocsit?
Ennyi leírásból nem állapítható meg az ok-okozati összefüggés. A baleseti helyszínelő nem véletlen külön szakma.
Én fogalmaztam rosszul, a fékezés megkezdése után még úgy 5 métert haladt egyenesen előre az autó egészen míg bele nem érkezett az árokba. Közben végig fékezett magától az autó, annyira hogy mikor eltekerte a sofőr balra a kormányt, a bal első kerék le is blokkolt és kb. 4 méteres szép fekete egybefüggő guminyomot hagyott maga után.
Megpróbálom megszerezni a belső felvételt, plusz megkérdem holnap a kollégámat hogy hol tart az ügy.
ABS.... Akár milyen gumi van rajta, akkor is legrosszabb esetben el kellett volna fordulnia az autónak, ha az a tempó is sok lett volna akkor sajnos a sofőr hülyeségén az elektronika sem tud segíteni. Jóh van egy B verzió is, ha koppra alászeded a kormányt és az autó simán elcsúszik ez lehetséges, de tekintettel arra hogy jóval nagyobb tempóval akarta bevenni a kanyart így nem tartok erre túl sok valószínűséget.
Videó nélkül pedig erre mindenki azt fogja mondani hogy : gyorshajtás. Alátekert kormánnyal egyenesen ment az autó.
Használt, csereérett gumik voltak, de mi köze ennek a kereskedéshez? Nem ők csiszolták le a baleset napján.
1: 1,6mm a törvény által előírt futófelület, a 3 több mint az 1,6 tudtommal.
2: Megvette az autót, vegyen rá új gumikat ha nem tetszik.
3: Ha 1,6mm alatt lett volna a futófelület, az autó a megtekintett állapotában lett megvéve, innentől az új tulaj problémája.
Ha veszek egy motorhibás autót, másnap nem hívom fel az eladót hogy egyébként rossz a motor és fizesse a hibát.
Teljesen a kollégád hibája és most megpróbálja bármi/bárki másra áthárítani a hibát. Ha nem jönne be a kereskedéses dolog, akkor perelje be a Holdat mert a tömegvonzása miatt nem tudta bevenni a kanyart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!