Szívó benzines autóknál miért nem érhető el
chiptuningal, csak nagyon kevés teljesítménynövekedés?
Figyelt kérdés
Műszaki magyarázatokra lennék kiváncsi, illetve hogy miért működik ez olyan jól dizel/turbos kocsiknál.
2018. aug. 15. 13:10
1/5 anonim válasza:
Mert ott van turbo amit lehet srofolni felfele.
2018. aug. 15. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
A cél minél több üzemanyag elégetése egy adott idő alatt. Egy szívó autónál csak azzal tudunk játszani megbontás nélkül, hogy több benzint adunk hozzá. Ezzel valamelyest nő a teljesítmény (de csak azért, mert gyárilag nem így állították be), viszont egy bizonyos szint után hiába adunk neki több benzint, kevés lesz a hengerben a levegő. Turbósnál viszont ha a turbónyomás mondjuk 1 bárról 1,5-re van emelve, akkor azonos idő alatt 1,5-szer annyi levegő tud bejutni a hengerbe amihez ha megfelelő mennyiségű üzemanyagot adunk akkor máris a teljesítmény is 1,5-szerese lett az eredetinek.
2018. aug. 15. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
Egyszerű. Mert nincs annyi tartalék a motorvezérlésben amit ki lehet aknázni. A turbónál meg csak növelni kell a nyomást és több benzint adni neki és kész.
Szívó motort főleg hardveresen lehet tuningolni, vagyis mechanikai átalakítások kellenek hogy több levegő juthasson a henger(ek)be ÉS hogy csökkenjen a motor belső súrlódása illetve csökkenjenek a forgó és az alternáló tömegek.
2018. aug. 15. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 anonim válasza:
Mert a szívó motor annyi levegőt szív be a hengerekbe, amennyit tud. Ehhez az injetkorokon keresztül a motorvezérlő sztöchiometrikus mennyiségű benzint (vagy kicsit kevesebbet, hogy a környezetvédelmi normákat tartani lehessen) porlaszt ba a tökéletes égés érdekében.
Ezzel nem igazán lehet tunung szempontjából mit kezdeni. Ha több benzint juttatsz be, tökéletlenebb lesz az égés, ezért nem fog jelentősen nőni a teljesítmény.
De ha van egy turbód, meg lehet növelni pl a turbónyomást. Ennek következtében több benzint is be lehet nyomni, ami így tökéletes égéssel el fog égni, nagyobb teljesítményt adva.
2018. aug. 15. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
A turbós motor nagy levegőfelesleggel dolgozik, magyarán sokkal több levegőt tud a turbó előállítani, mint amennyire a motornak szüksége van. EZért könnyű chippelni, mert csak a befecskendezett üzemanyagmennyiséget kell megnövelni, levegő van elég. Viszont a szívó motornál a henger csak éppen annyi levegőt szív be, amennyire a motornak szüksége van, ha megnöveled a befecskendezett üzemanyagmennyiséget, többletlevegőt nincs honnan előállítani. Márpedig a levegő is nagyon fontos.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!