Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nektek milyen volt az első...

Nektek milyen volt az első vezetés óra?

Figyelt kérdés

Én most voltam először és csak a rutinpályán mentük köröket egyesbe és kettesbe. A kanyarodás nem ment mindig tökéletesen. 2 órán át köröket mentem, megálltam, indítottam és megtanultuk, hogy mit kell ellenőrizni az első elindulás között.


Vannak akik azt mondják, (elég sokan) hogy megmutatták neki, hogy hogyan kell indítani az autót, ment 2 kört és kivitte az oktató a forgalomba. Én ezt nem akarom elhinni. Tényleg igaz?


Menni fog így a vezetés, hogy először is 2 órán keresztül csak ennyit csináltam és azt se tökéletesen?



2018. aug. 14. 16:45
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

parkolóba kezdtünk,40 perc után a városba mentünk.

Igenfog menni a vezetés,ne az első 2 órára kalkulálj

2018. aug. 14. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Én olyan 5-6 óra után mentem ki a forgalomba, de szerintem szükségem is volt ennyi időre, hogy megszokjam a kocsi kezelését, és hogy begyakoroljam a különbőző dolgokat, így semmit nem a forgalomban csináltam egyből, és szerintem ez így jó is volt, hogy pl a parkolást a rutinpályán begyakoroltam, és nem forgalomban, a többi kocsit feltartva kellett bénáznom. De én is folyamatosan azt hallgattam, hogy az ismerőseim egyből forgalomban kezdtek, stb, de ez egyáltalán nem számít. Nem az a fontos, hogy hány óra után mész ki forgalomba, hanem hogy magabiztosan kezeld a kocsit.
2018. aug. 14. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Első órán mi kihalt parkolóban gyakoroltuk az elindulást, váltást, kanyarodást, parkoltunk is. Aztán kicsit voltunk a forgalomban is.

Tök jó volt. Viszont később jöttek a nehézségek. Szóval nekem az első óra sokkal jobb élmény volt, mint a többi :D

2018. aug. 14. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Az oktatók sok tekintetben szabadon dönthetnek arról, hogy milyen módon oktatnak, de azt befolyásolja az is, hogy az adott tanuló mire képes.

A forgalomban vezetéssel kezdést sem úgy kell érteni, hogy a másik tanuló már az első órán egyedül vezetett a belvárosi csúcsforgalomban.

Olyan helyeken gyakorolnak, ahol forgalom alig van, ha pedig forgalmasabb helyre mennek (arra van dolga az oktatónak), ott lényegében az oktató vezet.

Vannak akik már gyakoroltak, nem a tanuló autót vezetik elöször, és az sem egyforma léptékű, ahogy a tanulók fejlődnek, nem lehet abból semmiféle következtetést levonni, mit csinált a másik tanuló.

Egyrészt az a trendi, hogy évek múltán sokan lódítanak, arról, hogy nekik kezdőként milyen jól ment, holott ők is bénáztak nem keveset.

Abban is nagy a szórás, hogy 30, 50, 50, 60 óra gyakorlás után tud levizsgázni a tanuló.

Ez képességtől is függ, de az sem mindegy, hogy Siófokon, vagy Budapesten lesz a forgalmi vizsga.

Nagyon sokan, még jogositvánnyal is félnek olyan városokban közlekedni, ahol van villamos, sőt a kisebb városokban még buszsáv se nagyon van... más a követelmény, ott ahol csak egyszerű az út hálózat, szemben egy villamospályával, buszsávokkal teli nagy városban.

Vissza térve az oktatáshoz, fejezetekre bontva megvan a tananyag, amit meg kell tanítani, de a sorrend az oktatóra van bízva.

Lehet kezdeni a rutinpályán parkolásokkal, vagy kint a városban, ahol esetleg a parkolások gyakorlása lesz az utolsó fejezet.

2018. aug. 14. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Találkozó a József Attila színház melletti taxiállomásnál, hétvégén, kora reggel.

Kölcsönös bemutatkozás.

-Szálljon be! Ne oda, mindjárt kiszállok, ide a helyemre!

Ült már itt valaha?

-Nem.

-Nem baj. Látja a váltókiosztást? Jó, értelmezni is tudja. Elméletben megtanulta hogy kell elindulni, lássuk, sikerül-e.

Sikerült, kicsit kockásan, darabosan.

-Forduljon be jobbra (rögtön a taxiállomás után van egy utca), látom nem fél, felkapcsolni még nem kell, jólé van, megy ez. Na, itt ez a kis mellékutca, és elméletben tenulta az Y-megfordulást, mutassa be, hogy kell, szeretném látni!.... Remek, ez is megy, akkor megyünk a tanpályára, a Mester utcába. Majd ha közben én adom a gázt, ilyenkor nehogy közben fékezni merjen, a kormányzásra figyeljen!


Kb. így történt. Az akkor még 60-as sebességhatár mellett 35-40-el mentünk végig, néhol kicsit gyorsabban.

Aztán a második órában rutin orrvérzésig. (Mindig két óránk volt összevonva).

2018. aug. 14. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

A Népligetben kezdtünk. Látta, hogy az autó kezelése megy, úgyhogy azon nyomban átmentünk a wekerle-telepre keringeni, jobbkezes utcákat gyakoroltunk.

Az óra végén vissza a Népligetbe.

Bevallom, az Üllői úton kicsit paráztam.

2018. aug. 14. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

#6 Kinél tanultál, ha megkérdezhetem?


Mi kb ugyanígy tanultunk!

2018. aug. 14. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Engem kivitt az oktató egy "kihalt" utcára. (gyárak vannak csak, forgalom alig). Annyi volt a dolgom, hogy csak kuplunggal, gáz nélkül próbáljak a lehető leglassabban menni. Amikor már éreztem, akkor szlalom, majd egyből városon kívül folytattuk, utána városban.
2018. aug. 15. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Nekem az első 10! órám tanpalyan volt. Végig a parkolást, elindulast, meg ilyeneket gyakoroltunk. Mégis meglett elsőre a jogsim.


Szerintem ez azért is jó mert nem kinn a forgalomban bénázol, hanem mire odakerulsz, már lesz egy kis tapasztalatod.

2018. aug. 16. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%
Én az első két órán összesen 10 m-t mentem, addig elméletezgettünk és az oktató vezetett, utolsó 5 percben vezettem én, mi a 11. órában mentünk ki.
2018. aug. 16. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!