Milyen motort vegyek? (első motor, friss jogsival)
Nem bíráltam senkit. Vagy ha igen, elmondod kérlek, hogy kit és hol? Leírtam a szubjektív véleményemet. Abszolút nem ítélkeztem senki fölött. Neked más a véleményed, ennyi. Pusztán kifejtettem a saját nézőpontomat néhány ellenérvvel a Te véleményeddel kapcsolatban, hogy a kérdező saját döntéséhez támpontot, perspektívát adjak, ugyanúgy, ahogy ezt te is tetted.
Feltettem a kérdéseim. Amíg azokat nem válaszolja meg, nem igazán tudok értelmes javaslatot adni. Szerintem egy ideális kezdőmotor 250 és 500 köbcenti között van, 20 LE felett, de azért 45 alatt. Ez ismét csupán az én személyes véleményem, a saját tapasztalataimra építve, mások hibáit látván. Szívesen mondok konkrét típusokat, de amíg nem tudom a kb-i magasságát, súlyát, meg hogy mik a céljai a motorozással, addig nem igazán szeretnék random típusokkal dobálózni.
Köszi a válaszokat!
176 cm magas vagyok, 64 kg, és lány, szóval igen, ezeket figyelembe kell venni. Igazából én is elsőnek valami olcsóbb motorra gondoltam, igaz hogy az álmom egy chopper de az még úgyis messze van, a lényeg hogy nem száguldozásra kéne, meg első motornak tényleg olyan kell amin rutint tudok szerezni, nem sok elvárásom van hogy néz ki csak meg tudjak rajta tanulni vezetni, most ez a lényeg.
Viszont teljesen tanácstalan vagyok, fogalmam sincs melyik lenne a legjobb.
Ha chopper a cél, akkor esetleg egy Suzuki GZ 125 vagy Suzuki GN 125 jó választás lehet. Megbízhatóak, relatíve könnyűek, könnyű rajtuk megtanulni motorozni, olcsóan fenntarthatóak, megbízható motorok. Illetve nem utolsó sorban bepillantást nyerhetsz már kezdettől a chopperek világába, habár a GN picit "mindenes" felé hajlik, ami azért lehet jó, mert útközben úgy döntesz, mégse neked való a chopper.
Esetleg még Yamaha XV 125 (Virago).
Ha picit erősebb motoron akarsz tanulni, akkor a Suzukikból van 250-es is, de ezek nehezebbek egy fokkal (meg nyilván drágábbak), valamint jó választás lehet a Honda 250 Rebel.
Én 125-ösön kezdtem, és utólag nem bántam meg, de szerintem 250-essel kezdenék, ha újra kéne kezdeni.
#13 Mint mondtam, szívesen írok pár konkrét típust, ha egyszer tudjuk, mit szeretne. Mint látod, mégsem volt olyan ideális a Te ötleted, mert nem 4 millióért akarja venni, meg nem naked-et akar. Tehát konkrétan nem ért semmit a válaszod. De azért nyugodtan személyeskedj tovább :) Vajon Te is elismered, ha tévedtél, vagy csak én írtam, hogy "Mea Culpa"?
Mea culpa - "én vétkem"
Tk. azt fejeztem ki vele a 2. kommentemben, hogy bocsánat, igazad volt, valóban van 35 kW-ra fojtott Street Triple.
Jaj, még azt elfelejtettem leírni, hogy miért jobb szerintem esetleg egy 250 cc-s motor 125 cc-hez képest.
125 köbcenti végsebessége reálisan valahol 90 és 100 között, 100 körül van, illetve a fürgeség 70-80 körül megszűnik. Ez azt eredményezi, hogy egyrészt főúton, amikor valaki 75-tel megy előtted, Te tudnál menni 90 körül, viszont előzés egy körülményes manőverré válhat, ha sokan jönnek szembe. Lendülettel kell megoldani, mint a régi harmatgyenge kocsik esetében (lsd. trabant, kispolski). Ez részben hasznos is lehet, mert türelemre tanít, fejleszti a helyzetfelismerést, ami későbbiekben nagyon hasznos lehet. Tehát összességében ez is hozzátesz ahhoz, hogy képzett, tapasztalt motoros legyél. Ha valaki mondjuk 50 LE-vel kezd, sose fogja ezt megtapasztalni, megtanulni.
Viszont... Van egy-kettő olyan hátránya, ami miatt mégis 250 cc tekinthető ideálisnak véleményem szerint. Egyrészt a már említett végsebesség miatt, ha nincs elég tapasztalatod, egy-egy előzés veszélyesbe is fordulhat 125 köbcentis motorral. Illetve ha már 70 fölött mész, nem tudsz előrefele kimenekülni egy helyzetből, csak hátrafele (fékkel), ami a lehetőségeid felezését jelentheti egy veszélyes szituációban. Továbbá itthon szinte mindenki 100 körül, vagy afölött megy városon kívül, azaz néha "tolnak le", vagy olyan helyen előznek, ahol amúgy nem biztonságos. Ehhez még az is hozzájön, hogy ha jön egy emelkedő, akkor máris csökkent a végsebességed 90 alá, akár 70-re is (2 fővel Tátrára felfele menet 40 volt 2-esben a végsebesség), emiatt ezek a helyzetek igen gyakran előfordulhatnak. Ehhez még tegyük hozzá, hogy néha 110-es korlátú autóúton fogsz menni, ahol ez hatványozottan igaz. Nem jó érzés, amikor felfele nekiáll előzni egy 40 tonnás kamion, amit 5 percnyi logisztikázás után tudtál megelőzni 3 perccel előtte.
Egy 250 köbcentis motor ellenben szinte mindenhol megállja a helyét, a 110-et is viszonylag kényelmesen tudja tartani. Nyilván nem fejleszti olyan gyorsan a helyzetfelmérés képességet (a többi változót most direkt figyelmen kívül hagyva), meg a türelmet, de összességében szerintem több az előnye, mint a hátránya.
Akkor a 250-es Virago nagyon jó döntés lehet, ha találsz jó állapotút :)
Igazán nincs mit! Örülök, hogy sikerült támpontot adnom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!