Féktárcsát akarok cserélni az autón, ford mondeo 3, de nincs olyan eszközöm amivel betudnám nyomni a féknyereg dugattyút, mivel tehetem ezt meg?
Valami zavar van az erőben.
A berohadás alatt nem csak azt kell érteni, hogy áll mint Katiban a gyerek, hanem hogy az új fékpofákon mivel 12-12mm vastag a bevonat, míg a kopottakon csak 2-2, így a munkahenger 20mm-rel kijjebb jött és az évek alatt berozsdálhatott a kilógó része annyira, hogy ne akarjon visszamenni.
Ez egy hót általános hiba, be kell fújkodni wd40-nel és az említett szerszámokkal visszaerőszakolni, esetleg ha van akkor zsírral bekenni utána. Ha eddig is fogott a fék, akkor a féknyereg cserére semmi szükség. Csak kicsit szopni kell vele, amíg jó lesz
Berohadás alatt azt kell érteni, hogy a kézifékracsni tömítésénél bejut a nyeregbe a víz por meg mindenféle szemét és az orsón áll egy centi retek.
Képes annyira összegyógyulni, hogy a dugattyú normál üzemben sem áll vissza és eszi a betéte/tárcsát ész nélkül.
Annyira üzemi állapot, hogy a Bosch módosította a Fordnak szállított nyerget így 2004 után már nem volt vele probléma ( a módosított nyeregből az 5 lapú csavart is kihagyták szerencsére).
Ez nem üzemi állapot ez sajnos típushiba és az összes facelift előtti MK3-as Mondeot érinti. A dugattyú mögött felgyülemlő kosz miatt erőltetve sem tudod visszahajtani végállásig a dugattyút, míg felújítás után simán visszatekered kézzel is akár.
Ha nem hiszed te is szedj szét néhányat és meglátod :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!