Autóval való lassitásnál első a fék, aztán a kuplung?
Figyelt kérdés
Sziasztok!
Még nincs meg a jogositványom,de gyakorlom a vezetést,és amikor lassitani kell,mondjuk átakarok engedni valakit a zebrán,olyankor benyomom a kuplungot,aztán lassan fékezek.A kuplungot szinte automatikusan nyomom be,és mindig lecsesz érte az oktató,és azt magyarázza,hogy elösszőr fékezzek,aztán kuplung.Ez nem hülyeség? Attól félek,hogy ha túl sokat nyomom a féket,akkor lefullad a motor nem? Akkor mégis elöszőr a kuplung? Nem merem mondani az oktatónak ezt,mert mégis ő az okosabb e téren.
2018. aug. 12. 13:56
1/7 anonim válasza:
Az első az, hogy leveszed a lábad a gázról, ha elöre látható, hogy najd lassitani, fékezni kell (piros a lámpa)
Amúgy meg az oktatók mondása, hogy amíg ő ott va.n úgy kell csinálni, ahogy ő mondja, ha majd meglesz a jogosítványod, úgy csinálhatod, ahogy akarod :-)
2018. aug. 12. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Kuplungot akkor célszerű már használni, amikor teljesen meg fogsz állni, elkerülve ezzel a lefulladást, rángatást.
2018. aug. 12. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Fordulatszámtól függ. Ha épp azután kell fékezned miután mondjuk 4. fokozatba váltottál, akkor ott a motornak a fordulatszáma elég alacsony, tehát ahogy elkezdesz lassítani már kapásból nyomhatod is a kuplungot hogy ne essen be a fordulatszám alapjárat alá. Esetleg szúrhatsz neki közben mondjuk egy kettest ha látod hogy nem kell megállnod csak lassítani. Viszont ha nagyobb fordulatszámon jár a motor, akkor tovább lehet fékezni mielőtt be kellene nyomni a kuplungot. Ezt érdemes is így csinálni. Attól meg nem kell félni hogy lefullad, úgy is hallod a motoron hogy mekkora fordulatszámon pörög (menet közben művészet lefullasztani) meg általában van fordulatszámmérő is, így arra is rá tudsz esetleg pillantani.
2018. aug. 12. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Általában van fordulatszám mérő már minden autón.
Azt nézd meg és amikor kb 1000 fordulatra esik le vagy arra közelit, akkor érdemes a kuplungot benyomni.
Addig kihasználjuk a motorféket.
2018. aug. 12. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 A kérdező kommentje:
Koszonom.2orat voltam eddig vezetni,kimentem a forgalomba es elegge gaz volt,altalaba azt rontottam el hogy ahol lassitani kellettmar kuplungoztam is.
2018. aug. 12. 15:45
6/7 anonim válasza:
Nem fullad le, ha elég magasan marad a fordulatszám.
Ha kb. 1300 felett marad a fordulatszám, akkor nem érdemes kinyomni a kuplungot, mert a motorféknek köszönhetően kisebb lesz a fogyasztás és a féket is kevésbé koptatod. És az autó is stabilabb marad.
2018. aug. 12. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Nem hülyeség. Hivatalosan így kell, ahogy az oktatód mondta. Mert így a motorféket is kihasználod. Így elméletben egy nagyon kicsivel kevesebbet fogyaszt az autó, nagyon kicsivel kevesebbet kopik a fék. Az autó is stabilabb marad pl csúszós úton, ha van motorfék. Lefulladni nem fogsz, amíg mozgásban van az autó. Amikor már csak lépésben haladsz, akkor érdemes kinyomni a kuplungot.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!