Miért köteleznek hogy veszélyesebben közlekedjek?
Ma este megállítottak egy közúti ellenőrzés keretein belül. Az egyik rendőr férfi körbenézte az autót (Lada 2101-ről van szó, ez fontos most) majd a végén 2 dolgot említett meg mint szabálytalanság. Az egyik a 14-es alufelnik voltak. Mondtam hogy tudtommal 1 számmal lehet fenn nagyobb és az ET szám is megegyezik. Erre azt kaptam válaszul, hogy az nem elég, márka azonosnak kell lennie, azaz eredeti Lada lenne a megfelelő rá. Utána megkérdeztem hogy akkor az autósok kb. fele mégis hogy használ nem az autójukhoz gyártott alufelniket? Erre ő: szabálytalanul.
Ez tényleg így van? Nem lehet felrakni mondjuk egy OZ alufelnit az autóra? (Mert ha még mondjuk egy BMW felnit rak fel valaki pl. egy VW-re, akkor azt még megérteném, de az OZ nem gyárt autókat...)
Másik: elől nekem a lámpáimban Osram H4-es izzók vannak, amiknek növelt a fényereje (asszem 50%-kal, de ez inkább csak 10%-nek látszik). Erre azt mondta (nem tudom honnan tudott erről), hogy az autóba eredetileg nem H4-es izzók vannak (ami igaz is, de a foglalata pont ugyan az mint a H4-nek), hanem még az az előtti nem halogének, így jó lenne olyat használnom benne. Három érvet hoztam fel ellene: nem lehet már olyat kapni, illetve azok annyira kis fényt adnak (csak 40 Wattosak ha jól emlékszem, és a hatásfokuk is rosszabb) hogy éjjel már 60 km/h-s sebességgel is életveszélyes közlekedni, valamint hogy mióta lehet halogén izzókat kapni (kb. 20 éve) azóta mindenki ilyet használ ebben az autótípusban. Erre nagy meglepetésemre azt válaszolta, hogy gondolnom kellett volna arra mielőtt megveszem az autótó, hogy honnan tudok majd hozzá megfelelő alkatrészeket szerezni illetve hogy a mai modellekhez képest már elavult így nem feltétlen alkalmas normális használatra. Magyarán az van, hogy vagy ne használjam az autót vagy szerezzek bele vacak izzót amivel használhatatlan lesz az autó szürkület után.
Végülis figyelmeztetést adott csak és annyit tett hozzá, hogy mihamarabb orvosoljam ezeket a problémákat.
Ez szerintetek így rendben van? Ha egyszerűen és biztonságosan lehet javítani egy autó kinézetén (felni) és használhatóságán (izzó) akkor azt miért nem szabad megtenni? Én eddig abban a tudatban éltem, hogy teljesen megfelelő állapotú az autóm (3 éve van meg, majdnem OT vizsgára alkalmas állapotban, sima vizsgára is így vittem és nem volt probléma), de akkor még sincs így?
Köszönöm a válaszokat.
Ilyesmi izzó van benne, csak az még 50%-os és nem 60: [link]
#4: "Ezzel a papírral felszerelkezve ... kérhető szakvélemény" De melyik ezzel a papírral? A cikkben lévő Tüv-ös papír lenne ez?
"Elméletileg a forgalmazók minden felnit ilyen papírral kísérve kapnak, ez része a „csomagnak”". Használtan vettem a felnit (újonnan majdnem annyiba kerülne egy szett mint az autó), így nincs hozzá ilyen papírom. Ekkor mit lehetne tenni?
Csak egy tipp: nem a stílusoddal volt problémája és ezért kötöszködött volna?
Nekem nagyobb felnik, ültetés, összes ablak sötétítve (első szélvédő 1/3-a, első ajtók 50%-os fóliákkal), lámpasötétítés, sportosabb kipufogó, de soha nem szóltak semmit.
A fényszóróddal nem az a baj, hogy a nem belevaló izzó miatt mindenhova világít, és vakít?
Az egy dolog, hogy te jobban látsz. Én is jobban látok mikor felnyomom a távolsági fényt :D
Nem hiszem hogy pont engem akart megszívatni, már mástól is hallottam hogy a környéken próbálják "kigyomlálni" a régi autókat. (Mondjuk a legtöbb ilyen idős autó erre fele tényleg rossz állapotban van, így azon nem is csodálkozom hogy szóvá teszik azoknál a hibákat, de én nem véletlenül költöttem az autóra majdnem fél milliót vásárlás után, közel új állapotban van jelenleg...)
Stílusommal szerintem nem volt baj, félrehúzódtam, ablakon keresztül köszöntünk egymásnak, elkezdte körbejárni az autót, én közben megkerestem a papírokat és kiszálltam, és utána már mondta is a hibákat + átadta a kollégájának az iratokat hogy ellenőrizze le.
A fényszórók nem vakítanak, pont ugyanott vannak az izzószálak a foglalathoz képest mint a régebbi bele való izzóknál. És vizsgánál be is lett állítva hogy jó helyre világítsanak.
A felni pereme (pontosabban a gumi széle, mert az kijjebb lóg mint a felni) meg kb. 2,5-3 centire van a sárvédőíven belül, tehát közelében sincs annak hogy kilógjon.
# 10 vagyok. Ez az izzó pedig szabályos, ezzel nem lehet gond.
Nálam még hozzá tartozik, hogy nem csak az izzó lett cserélve, hanem az egész lámpatest is. Kívülről ugyan úgy néz ki, típusspecifikus 2101-es lámpa ez is, csak halogén fényforráshoz való. Az eredeti gyári lámpák otthon vannak bedobozolva a garázsban. Azt nem tudom, hogy a halogénesítéshez ezt kötelező volt-e cserélni. Ezt még apám intézte a 90-es évek vége felé. Én már így örököltem meg tőle az autót.
Az biztos, hogy soha nem kötött még bele senki. A vetítési kép be van állítva, még soha nem villogott szembe senki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!