Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 50-es 2 ütemű motorral hogy...

50-es 2 ütemű motorral hogy közlekedjek lejtőn lefele?

Figyelt kérdés
Motorfékezni ügye nem lehet

2014. jan. 3. 01:34
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Javaslom az első és hátsófék használatát.


Az egyetlen probléma ami felmerülhet az a motor kenés kérdése. Az alapjárat is elengendő kenést kellene, hogy biztosítson arra a rövid időre, de én általában kis gázzal gurulok lefelé is.

2014. jan. 3. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Hagyjad gurulni és amikor úgy érzed, egyszerre első+hátsó fék. Egyfolytába ne fékezz.
2014. jan. 3. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Üresben guruljak vagy 1-esben kis gázadásokkal?
2014. jan. 3. 12:17
 4/11 anonim ***** válasza:
0%
Nyugodtan mehetsz akárhogy, nem lesz semmi baja a motornak, mert a 2T motor mindig kapja a keveréket, ha el is veszed a gázt.
2014. jan. 3. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
üresben ne guruljál
2014. jan. 3. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Üresben nem illik. Sebességben gurulj, arra figyelj hogy kb a motor fordulatának megfelelően húzd a gázt. A sebességet meg fékezésekkel tartsd.

Motorféket használni lehet. Sőt, szabad is. De ne sokáig.


2T motorokban a keverék ken. Minél nagyobb a fordulat annál több kenőanyag kell, de mivel a nagyobb fordulatot alapesetben több üzemanyaggal éred el az nem probléma. Mert több olajat is kap.

Viszont ha a gázkar alaphelyzetben van akkor alapjáratnak megfelelő mennyiséget kap, motorféknél viszont a fordulatszám nagy így a kenés nem megfelelő.

Tévhittel ellentétben különolajozásos gépekkel sem szabad hosszan használni a motorféket. Ugyanis a gázkar állásától is függ a bejuttatott olaj mennyisége.

2014. jan. 3. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Azért nem ennyire egyszerű ez.

Attól függ, hogy mennyit kap (NEM olajról beszélünk, hanem KEVERÉKről!!!), hogy a karburátor hogyan van beállítva (alapjáratí fúvóka, kehelycső, súbertű alakja-vastagsága-állása, alapjárati csavar -vagyis a suber henger emelésének mértéke-stb).

Lejtőn én legnagyobb fokozatba szoktam kapcsolni, és ahogyan a kolléga írta: fordulatszámnak megfelelő gázt húzok, vagy kicsit többet. Ha végsebességhez közel vagyok, akkor néha öblögetek kuplunggal (na jó de nekem versenymotorom van, és nem akarom megragasztani), időnként, vagy folyamatosan fékezek (nincsen felénk hosszú lejtő szerencsére).

Még a többieknek megjegyezném azt, hogy a 2 üteműnél nem az olaj ken, hanem a benzin-levegő-olaj keverék egyben (de főleg a benzin látja el a hűtés feladatát).

2014. jan. 4. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Bocsánatot kérek, nem volt egyértelmű a válaszom első fele:

először az alapjárati kenésről beszéltem. A többin ugyanúgy beleszól a subertű alakja-állása, de a teljes gáz felé haladva a főfúvóka veszi át a hangsúlyt.

Beaállítástól is függ, hogy hogyan kapja a kenést: lehet, hogy egy motor gázon nem ragad, de félgázon igen: akár lejtőnek is. Minden suberállásban megfelelően kell beállítani a benzin-levegő arányt kicsit dúsra: dugattyúképből lehet ellenőrizni a használt fodulatszámon lévő karburálást.

2014. jan. 4. 02:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
2014. jan. 4. 10:00
 10/11 anonim ***** válasza:

Lehet motorfékezni, csak ne tartósan.

Én olyan 6-8 másodpercenként ki szoktam kuplungolni, és adok két gázfröccsöt, hogy kapjon egy kicsit több olajat a főtengely, dugó, valamint az ilyenkor beszívott többlet friss keverék hűti is a motort.


Mindez persze széria, vagy nagyon kicsit faragott motorra érvényes.

2014. jan. 5. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!