50-es 2 ütemű motorral hogy közlekedjek lejtőn lefele?
Javaslom az első és hátsófék használatát.
Az egyetlen probléma ami felmerülhet az a motor kenés kérdése. Az alapjárat is elengendő kenést kellene, hogy biztosítson arra a rövid időre, de én általában kis gázzal gurulok lefelé is.
Üresben nem illik. Sebességben gurulj, arra figyelj hogy kb a motor fordulatának megfelelően húzd a gázt. A sebességet meg fékezésekkel tartsd.
Motorféket használni lehet. Sőt, szabad is. De ne sokáig.
2T motorokban a keverék ken. Minél nagyobb a fordulat annál több kenőanyag kell, de mivel a nagyobb fordulatot alapesetben több üzemanyaggal éred el az nem probléma. Mert több olajat is kap.
Viszont ha a gázkar alaphelyzetben van akkor alapjáratnak megfelelő mennyiséget kap, motorféknél viszont a fordulatszám nagy így a kenés nem megfelelő.
Tévhittel ellentétben különolajozásos gépekkel sem szabad hosszan használni a motorféket. Ugyanis a gázkar állásától is függ a bejuttatott olaj mennyisége.
Azért nem ennyire egyszerű ez.
Attól függ, hogy mennyit kap (NEM olajról beszélünk, hanem KEVERÉKről!!!), hogy a karburátor hogyan van beállítva (alapjáratí fúvóka, kehelycső, súbertű alakja-vastagsága-állása, alapjárati csavar -vagyis a suber henger emelésének mértéke-stb).
Lejtőn én legnagyobb fokozatba szoktam kapcsolni, és ahogyan a kolléga írta: fordulatszámnak megfelelő gázt húzok, vagy kicsit többet. Ha végsebességhez közel vagyok, akkor néha öblögetek kuplunggal (na jó de nekem versenymotorom van, és nem akarom megragasztani), időnként, vagy folyamatosan fékezek (nincsen felénk hosszú lejtő szerencsére).
Még a többieknek megjegyezném azt, hogy a 2 üteműnél nem az olaj ken, hanem a benzin-levegő-olaj keverék egyben (de főleg a benzin látja el a hűtés feladatát).
Bocsánatot kérek, nem volt egyértelmű a válaszom első fele:
először az alapjárati kenésről beszéltem. A többin ugyanúgy beleszól a subertű alakja-állása, de a teljes gáz felé haladva a főfúvóka veszi át a hangsúlyt.
Beaállítástól is függ, hogy hogyan kapja a kenést: lehet, hogy egy motor gázon nem ragad, de félgázon igen: akár lejtőnek is. Minden suberállásban megfelelően kell beállítani a benzin-levegő arányt kicsit dúsra: dugattyúképből lehet ellenőrizni a használt fodulatszámon lévő karburálást.
Lehet motorfékezni, csak ne tartósan.
Én olyan 6-8 másodpercenként ki szoktam kuplungolni, és adok két gázfröccsöt, hogy kapjon egy kicsit több olajat a főtengely, dugó, valamint az ilyenkor beszívott többlet friss keverék hűti is a motort.
Mindez persze széria, vagy nagyon kicsit faragott motorra érvényes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!