Autóvásárlásnál milyen km óra állás felett nem tanácsos autót venni?
Nem értek az autókhoz, nemrégen lett jogosítványom, természetesen nem egyedül, hanem ismerőssel nézek autót.
Például a 180.000 km óra állás soknak számít gondolom.
Típusfüggő. És km állást veszünk, hanem állapotot.
180.000 sok egy alap kis autónál, de semmi egy komolyabb terepjárónál.
Én sokkal inkább becsülném az őszinteséget.
Például simán megvennék egy B5-ös 1.8-as szívó Passatot 600 ezerrel az órájában, kikasztnizva, szép hangú motorral kicsit pontatlan váltóval mint egy rohadó Honda Civicet csúnya kopogással de 90 ezer kilóméter bizonyíthatatlan futásteljesítménnyel.
Valós 180.000km egyáltalán nem sok. Ennyi km-rel általában a legtöbb autó (ha új korában sem trágya minőségben készült) beltere még teljesen újszerűnek kell hogy legyen. Motorikusan sem sok, ha odafigyeltek rá, olajat, szűrőket mindig megfelelő időben és minőségben cserélték és normálisan használták.
Előző autómat majdnem ennyi km-rel vettem, első tulajtól majdnem makulátlan állapotban, szervizkönyvvel, minden szervizdokumentációval, számlák szépen lefűzve. Azért csak majdnem, mert a gyári féktárcsákat akkor kellett ledobnom róla. Természetesen új betéteket is kapott. Nem volt egy nagy összeg amit költeni kellett rá és legalább tudtam, hogy újak a fékek. 300.000km-ig volt nálam az autó, semmi komolyabb rákölteni való nem volt vele, kiszolgált becsülettel. Új autó vásárlása miatt váltam meg tőle. De én is vigyáztam rá, autópályás ingázásra használtam, így ennyi km-rel sem volt sem esztétikailag, sem műszakilag egy lelakott autó.
Ma már nem szívesen vennék használt autót óraállástól függetlenül. Ha anyagilag rá lennék szorulva, akkor mondjuk 400ekm fölött erősen meggondolnám.
"Ennyi km-rel általában a legtöbb autó (ha új korában sem trágya minőségben készült) beltere még teljesen újszerűnek kell hogy legyen."
Öcsém Focusa 330 000-nél még teljesen újszerű volt pedig az csak egy fapad Ford volt. :D
"Öcsém Focusa 330 000-nél még teljesen újszerű volt pedig az csak egy fapad Ford volt. :D"
Én is ezt írtam. Amit eladtam 300.000-rel, annak az ülése se volt kiülve, ülésbőrözés, kormánybőrözés se volt kopott, gombokról se volt lekopva a felirat, a használati nyomokat szó szerint nagyítóval kellett keresni.
Ha hosszú utakra jártak vele, és karban volt tartva, akkor 300e sem sok.
Ha városban rohangálós, pláne többsofőrös, akkor 100e is sok lehet.
De általában amikor látsz egy életkor*12e km óra állású gépet kirittyetve a murvás neppernél, azt visszatekerte a bácsi.
Igazából a kor, és főleg az állapot többet számít, mint a futott km.
Nem feltétlen mérvadó a km-állás. Egy 100 000-es autó is lehet műszakilag lelakott, ha csak városi használatban volt ezidáig.
Másrészt pedig manapság amikor sokan tekergetik a km-órát, szintén felesleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!