Első autónak maximum mennyi lehet vagy legyen a futott kilométer állása?
Mivel én benzinesben gondolkodom és 15 évesnél idősebbet nem szeretnék venni ezért érdeklődöm, hogy szerintem a 300 000 km feletti futott autók már jobban ki vannak használva.
Én kimondottan FORD márkájú lehetőleg kombi típusú autóra gondolok.
Hülyeség a km állás alapján kizárni olyan autókat, amik jók lehetnek.
Egy 100 ezer km-es autó, amit csak rövidtávokon, városban használtak, sokkal szarabb lehet, mint egy 200 ezres, amit csak autópályán.
De pl. egy 200 ezres, amiben 40 ezrenként cseréltek olajat, sokkal rosszabb, mint egy 300 ezres, amiben 10 ezrenként.
Az meg halál mindegy, hogy hanyadik autód.
Első autónak is jó állapotút akarsz, de a 15. autónak is jó állapotút akarsz.
Nem a kilométer száma a lényeg, hanem ahogyan azok a kilométerek belekerültek. Meg had ne mondjam, hogy ha 2-300.000 -et mutat az óra abba simán lehet 500.000 is a visszatekerések miatt, de ez még mindig nem katasztrófát jelent, mert vannak kocsik amik simán megbírják.
15 év körül már vezetett szervizkönyveset nem hiszem, hogy lehet találni. Vannak csodák, de azokat keresi még pár ezer ember, szóval nem egyszerű.
Valójában 100% -ig nem fogod tudni a múltját az autónak, inkább csak elhinni valamit amit az eladó mond, aztán az ő előttit már maga se tudja még ha igazat mond akkor sem.
És akkor tanácsként mit tudtok ajánlani? Mit nézzek kereséskor ha nem a km állását és a szervizkönyvet.
Vonóhorgos autót nem ajánlotték nekem mert nem tudni mennyire erőltették túl az autót
Magyarországon 99%-ban tekertek az autók. Tehát hiába nézed, sőt, ha magas a km óra állása, akkor esélyesebb, hogy nem tekert és talán nem kamuznak annyit.
Szervizkönyvet lehet hamisítani, úgyse fogod bejárni vele a márkaszervizeket, főleg egy 15 éves autónál aminél nem várhatod el, hogy márkaszervizbe hordták folyamatosan.
Tehát át kell vizsgálnod, hogy minden rendben van e. De ha nem vagy autószerelő, akkor úgyis lutri lesz.
Olyantól kell venni aki megbízható.
Én olyan helyeken nézem ahol részletre avagy lízingre lehet venni autót. Avagy nem magán személytől.
Köszönöm eddigi és ez utáni válaszokat
A vonóhorog se számít semmit, én mindig horgos autót veszek, hátha kell aztán nincs is utánfutóm, max egy évben kétszer ha húzok vele valamit.
Én azt szoktam csinálni, hogy megnézek mindent az autón amit tudok laikusként, mint gumik, rohadások, fényezés, olajfolyás, vízfolyás, húz-e valamerre, van-e ereje, könnyen indul-e, félrekoptatja-e a gumikat, beltérben működik-e minden, le van-e élve, lámpák, szélvédő, ár/érték arány.
Előtte elolvasok mindent a típusról, egyáltalán milyen autó, milyen motorokkal van, mik a tapasztalatok, mi szokott lenni a gondja, mennyire kényes, ilyenek.
Aztán megnézem magát az eladót. Az sokat elárul. Akarva akaratlanul is beszélni fog és abból sok következtetést le lehet vonni.
Persze a szokásos tanács, vigyél szerelőt... hát ja én is azt mondom, de általában egy normális szerelőnek be kell hozni naponta legalább 100-150.000 Ft -ot, hogy a műhelyét fenntartsa, nem tudom milyen szerelő ér rá 15 éves autók után bóklászni (ugye lehet nem is közel van, lehet többet is meg kell nézni), de ha van aki hajlandó az nem rossz. Főleg ha annak tudatában segédkezik, hogy ha valami van akkor úgyis neki kell majd megcsinálnia. Nyilván nem ingyen, de normális szerelő pénzért se szeret magára venni egy probléma halmazt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!