Ha nem szeretnék sokat költeni első kocsira, mit és mennyiért vegyek?
Szerintem első autónak minimum 400-as a zsebben kell nekiindulni.
Nagyon fontos, hogy ne ritka autót vegyél. Ilyenkor népautót kell választani. Volkswagen konszern legtöbb autója ilyen.
Régi szoci autókat felejtsd el.
Én a helyedben azt csinálnám, hogy vennék egy hármas golfot/passatot. Mindenféleképpen szívó benzinmotorral.
Minél kevesebb rozsdával. Még egy jobb állapotban lévő motor nem árt.
Mondjuk megveszed a kocsit 200-ért, 70-ért átiratod. 30-ból megfcsinálod a kötelező szervizeket és utána még marad egy százasod megcsinálni olyan dolgokat amik elvannak rajta romolva. Némileg tudsz ebből a pénzből lakatoltatni. Injektort takarítani, centrálzárt/ajtóakat megjavítani.
Ez persze csak akkor éri meg ha otthon eltudsz szórakozni a kocsival.
Ha mondhatok egy hasonló történetet: [link]
Itt a srác tuti megtudott állni fél millió alatt pedig egy négyes golfot vett.
Az új autónak nagyon nagy az értékvesztése. Ezt már régen lematekoztam magamnak és jó döntés volt egy 13 éves vasat venni. Egy 2000-es évek eleji autó minden extrával fel van szerelve, ami az átlag embernek kellhet. Ráadásul az új autók sem tudnak sokkal többet. (Az átlagról van szó, nem a prémiumról)
én példám: 2016 elején akartam venni egy új Megane 1.5 DCI intense felszereltséggel+ vonóhorog, ülésfűtés.6.5 millió volt a lista ára. mivel közel voltam a tűzhöz 5.5 ért megkaptam volna, 1 m-et befizetve a fennmaradó rész kb 4,6 (mert vannak plusz költségek is). Na ez a 4,6 millát 60 hónap alatt kellett volna kifizetnem 2,5 % THM-el (mert a 0% os eléggé ingatag tud lenni) ez havi kb 95000 Ft a törlesztés. 5 év gari, ezért 5 évig márkaszerviz 16000 óradíj 6900 Ft/ liter olaj árral.
1 év szerviz 22000
2 év szerviz 65000
3 év szerviz 35000
4 év szerviz 95000 -10% kedv.
5 év szerviz 30000 -20% kedv.
ezek a kötelező szervizek, olaj és szűrők. És erre jönnek rá a kopó alkatrészek pl fékbetét.
Egy hónapba kb 30-35000 -ért tankolok, évi átlag 18-20000 km. A renault szerviz ciklusa 1 év vagy 30000 km (én max 15000 nél lecserélném az olajat, tehát ez plusz költség, da ha tartanám is a gyári csereperiódust akkor is 2 év alatt megyek 40000 et azaz már a 2 éves szerviz 1,5 évnél el kell végezni. Itt jön képbe az hogy a 60000 kmes szervizt meg kell csinálni 3. évben pedig az a 4. évbe lenne aktuális. Csakhogy itt már általában első tárcsa+ betét és hátsó fékbetétet is kell cserélni... kb 80-90000 plusz 95000 mellé és 3 évesen nincs kedvezmény...
Persze a használtnál is ott vannak ezek a költségek, de minimum kettővel lehet osztani.
1. éven az új megánom értékvesztése kb 1-1.3 millió!!
2. éven 5-800.000...
Használautóról tájékozódva, tehát a 6.5 m-es megáne 2 évesen kb 40000 km-el érne 4,8 m körül--> -1.7 milla amortizáció. ehhez hozzá jön 24X95000 ft hitel 2280000 + casco, kfb, teljesítmény adó...
Én 1.2 milláért vettem a 2003 as kocsim, amire 2 év alatt 520000-et kellett költeni, de ebbe benne 70000 ért 4 téli gumi, 160000 nyári kerekek új gumikkal (meganera is kell téli gumit venni), chip tuning, tempomat beszerelés, műszaki vizsga. összes többi szerviz és kopó cucc. És a lényeg nincs hitelem!
Aki megteheti az vegyen új kocsit. Nem keresek rosszul, de én úgy gondolom max 6 havi nettó keresetemet költöm el kocsira.
Eléggé relatív kinek mi a sok... meg milyen igényei vannak. pl nekem ha nincsenek nagyobb váratlan kiadásaim akkor a fizum fele megmarad havonta, gyakran több is. (Külön élek)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!