Milyen motor/kategória felel meg az alábbi igényeknek?
Meguntam a segédmotoros robogózást és a 2T füstöt, így kategóriát váltanék.
Kizárólag városon belüli használatra keresek kényelmes kétkerekűt, mellyel a bp-i tempót játszva fel lehet venni. Város lévén nem a végsebesség számít, hanem a max. 70-80 km/h-s utazósebesség gyors elérése ill. erölködésmentes tartása (Ferihegyi gyorsforgalmin pl).
Verenysúlyom mázsa körüli, a teljesítményt ehhez mérten kellene belőni.
Mit (ccm, stílus, márka, típus) ajánlanátok?
A vételárat majd azután lövöm be, ha szűkül a típus.
"Lakott területen belül 70-80?"
Ferihegyi gyorsforgalmi, Könyves Kálmán körút, Rákóczy híd ezek mind részben vagy teljes egészében 70-es sebességhatárosak. Napi szinten járok rajtuk munkába.
"Jó neked a Simson is."
Igaz, hogy van, de nem, nem jó. Ezért vettem egy Scarabeót 3 éve, de az sem elég.
Nem azért de sem árat nem írtál, milyen jogsid van ez is lényeg, ugyanis B-vel max 50ccm a max azok tudják a 70-et bár nem 100kg-s sofőrre tervezték.
Ha korlátlan A-d van akkor meg lehet 400-500as robogód is, Pestre talán a legjobb választás.
Attól függ, milyen jogosítványod van jelenleg, és mennyit szánsz rá.
Ha nincs motoros jogsid, és a minimumot akarod rászánni, akkor a legjobb variáció, ha leteszed a B125-ös jogsit, és veszel valami megbízható 125-ös motort. Ilyet már kapni 400 ezer körül is. Miután csak rövid távra kell, így akármilyen stílusú motort vehetsz, talán a 125-ös kis chopperek nem annyira ideálisak városi ingázásra. De a legtöbb amúgy is sima utcai naked, vagy half-naked motor.
Pl Honda cbf, Yamaha ybr, suzuki gz 125 (ha valami karakteresebbre vágysz).
Ha magas vagy, akkor ezzel az a baj, hogy a legtöbb 125-ös igásló nagyon pici, magas embereknek (én 198 cm vagyok, tudom miről beszélek) nem kényelmes, térded hegyesszöget zár be, görnyedt testtartást eredményez. Esetleg a kicsi Honda Varadero, de az meg ritka itthon, emiatt drága is.
Vagy másik opció, leteszed a korlátlant, ami mondjuk 100 ezer forint, és veszel mellé valami kisebb, könnyebb motort. Ajánlom a 250-400 köbcentis motorokat, városba nagyon jók, de még akár vidékre is simán le tudsz menni vele, ezek már mind mennek 100 fölötti utazósebsséget.
Viszont a második alternatíva nyilván drágább, ezek a motorok 400 ezer fölött vannak, teteje meg valahol 3,5 millió körül van, ha újat veszel.
Jelenleg csak B-m van.
Ha találnék egy megfeleő 125-öst, akkor elég lenne B125-re bővíteni a jogsimat. Ha nem, akkor leteszem a korlátlant.
Árat tekintve azért nem bocsájtkozom meghatározásra, mert elég nagy a szórás pl egy 10 éves 125-ös robogó és egy pár éves 400-as között. Utóbbira nem sajnálom a felárat amennyiben kényelemben és szolgáltatásban arányosan többet ad, de ha - a leírásban megadott - igényeimet egy öregebbecske 125-ös is ki tudja elégíteni, akkor nem szórnám a pénzt (akkor se, ha telik rá).
#4-es vagyok.
Ha tényleg pusztán városi ingázás a cél, és ebben biztos vagy, hogy nem fog változni a jövőben, akkor gyakorlatban nem sok különbség van egy 125-ös és 400-as motor között. Múltkor az Árpád hídon csatlakozott hozzám egy 125-ös motor (nekem 650-es túraendurom van), és teljesen együtt haladtunk egészen a nagykörútig, ahol másmerre ment.
Annyi a lámpa, dugó, hogy nagyobb motorral nem vagy előrébb, nem verseny. Sőt, egy kisebb motor vélhetően keskenyebb is (persze ez több mindentől függ), úgyhogy tükrök között, álló kocsisor esetén, könnyebb lavírozni. Kényelmi szempont szerint egy nagyobb (általában) kényelmesebb, de az csak 1 óra után jön elő, azaz ha 1 óránál kevesebbet ülsz a nyeregben egyszerre, nem fogsz túl sok különbséget érezni.
Ha nem akarod gyakran szervizbe vinni, akkor érdemes egy 2000 utáni motort venni, ami karban volt tartva. Az újabb Honda cbf teljesen jó, de akár a régebbi is, vagy egy megkímélt yamaha ybr is jó lehet.
Állíts be HaHu-n szűrőt, hogy 500 ezerig mondjuk, 2000 utáni, papíros motor, és abból válogathatsz kedved szerint.
Tényleg csak városban, munkába járés a cél. Vidékre gyerekkel, aszonnyal négy keréken megyünk.
Ilyen felhasználás mellett milyen előnye van a hagyományos 125-ös motoroknak a 125-ös robogókkal szemben? Utóbbinál pl az opcionális lábtakarót nagyon szeretem (most is van).
Számomra a váltás lehetősége önmagában élvezetet jelent, illetve nem szeretem a robogókra jellemző megkésett gázt.
Praktikusság szempontjából, városi közlekedésre jobb lehet a robogó, hisz általában magasabb a plexi, ami eső ellen jó, illetve a lábad alapból védettebb a szél meg eső ellen, illetve valóban lehet rá szerezni olyan takarót, ami még sokkal elviselhetőbbé teszi a hideg, esős napokat. Illetve robogóra jobban kapható téli gumi. Ha megfelelően felkészíted a robogót, meg magad, akkor téli közlekedére is alkalmas lehet.
Egy 125-ös motor kevésbé.
Ennek ellenére én ingázásra továbbra is egy 900-as motort fogok használni :) Túl nagy számomra az élvezeti faktor jelentősége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!