Miért ilyen rossz a hengerfejes autók híre?
Fura a megfogalmazás, tudom. Arra lennék kíváncsi, hogy miért ilyen rettegettek a hengerfejes autók. Nem értek hozzá, ezért is kérdezem. Azt tudom, hogy nagy munka szétszedni, megszerelni, de mégis pl. az én ismerőseim körében mindenkinek leesik az álla, ha kiderül, hogy egy autó hengerfejes és teljesen elborzadnak.
Tudtommal, ez egy javítható dolog, persze, nagyon nagy baj is kisülhet belőle, de mégis.. miért ennyire "félelmetes", vagy "rossz" egy ilyen autó?
Persze, javítható, csak egy sok éves autónál a javitás költsége lehet több, mint ami az adott típusú, évjáratú, működő képes autó ára, illetve ha nem us annyi, a javítás költsége miatt lehet gazdasági totálkáros a motor, vagyis motort cserélnek, nem javítják (a motor csere is érték csökkenés, és plusz kiadás)
Természetesen vannak gazdaságisan javítható darabok, de ez egy komoly meghibásodás, az öreg autóknál sokszor a véget jelenti.
Leírtad, nagy hiba, sokba kerül stb.
Ha esetleg a víz és az olaj összekeveredik, akkor járulékos hibák is lehetnek.
Na meg ki akarna rossz autót...
Nagy munka van vele és akkor sem garantálható, hogy minden okés lesz vele.
Arról nem beszélve, hogy már ott gyanús szokott lenni, hogy mikor egy autót feltűnően olcsón árulnak, oda van írva mi a hibája, de persze a tulaj nem foglalkozott vele, inkább bukik rajta többet... vagyis nem bukik csak az akire sikerül rásóznia.
Szarrá kell szedni az autót, rohadt drága a javítása, és közel sem lesz utána 100%-os újra az autó.
Gondolj bele, egy régi Swift hengerfejes lesz, ér az egész autó 300ezret, de a javítása 220ezer mondjuk. Megéri?
A kérdés jogos, valószínű víz nélkül mentek az autóval, vagy kevés vízzel inkább, ilyenkor egyből a hengerfej kapja az áldást.
Többnyire a blokk része rendben van, elég egy tömítés csere, de célszerű megmérni a hengerfej részeit is. Síkolás, repedések, nyomáspróba. Ha rendben van, mehet vissza.
Nem egy nagy etvasz, van, hogy hölgyemény tulaj nem nézni a vizet az autóban, majd HF csere után már csak azt nézi, és beletesz még vagy 200e km-t a motorba.
Volt pár hasonló eset.
(egy szerelő.)
Alapból meg kell bontani a motort, hiszen leveszed a hengerfejet róla. És ez mindig problémás művelet, ráadásul ilyenkor 90%, hogy csontvázak potyognak ki, azaz kiderülnek más komoly hibák is.
Ja és ha egy autó már hengerfejes, azt nagyon könnyen fel lehet főzni, és akkor az egész motor kuka, úgy ahogy van.
" És ez mindig problémás művelet, ráadásul ilyenkor 90%, hogy csontvázak potyognak ki, azaz kiderülnek más komoly hibák is."
Ebben a műveletben mi az ami problémás? Meg ha honnan jönnek azok a csontvázak?
Köszönöm az értelmes válaszokat! :) Azért merült fel bennem a kérdés, mert vettünk egy autót, és hát.. beleszaladtunk a csőbe :D Már javítás alatt van a jármű, szerencsére a család egy jó barátja kisegített minket a szereléssel, csak amikor egy-két ismerősnek elmeséltem, hogy járt az autóm, hát, mit ne mondjak, jöttek a szájtátások. Megvételkor sajnos semmi jele nem volt, rá pár hétre jött elő a hiba. :/
Bízom benne, hogy nem lesz vele utána baj és minden gond nélkül lesz hű társam az elkövetkező években.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!