Segítséget kérek (hűtő Venti kapcsoló, termosztát)?
Szóval komplikált egy picit a dolog de próbálom rövidre fogni :
Nem régen vettem egy astra f gépjárművet,
A egyik probléma az vele hogy a ventillátor dugója kivolt hűzva ami megy bele a venti kapcs. Hőgombára, de azér volt kihuzva mert hol bekapcsolt és ment hol megállt teljesen véletlen hőfokokban, így tehát kicseréltem a hőgombát egy újra amit az unix-nál vettem és 100 foknál kapcsol be és 90-nél kapcsol ki ...... De csak ez volt ráírva ... Mert ugy sacc per kb 80-nál már bekapcsol ugy 70-nél meg le áll és így nem tudja elérni az üzemi hőmérsékletet,
De viszont a másik dolog az hogy ezek előtt valamiért nagyon nehezen érte el az üzemihőfokot de ha elérte kb a 90-et hirtelen pár másodperc alatt leesett vissza kb 60-65fokra
De volt ugy hogy dugóban felforrt 110-re
(ismétlem itt még nem volt hőgomba csere)
így hát alaposan átnéztem mindent és találtam egy érdekes dolgot a bal felső vízcsövbe volt egy kiegészítő termosztát ami 87-en nyit amit nem értek igazán....
Elég zavaros ez az egész értek valamelyest az autókhoz de most mivan?
Jelen állás :
Az üzemi hőfokom kb 75-80
Mert a ventillátor már 80-nál beindul, ezt alapjáraton teszteltem járt kb 15 percet
De ugye még itt a menetszél is !!!
segitséget kérek most hogyan tovább ?
A kettő két külön probléma. Mindegy hogy megy-e a ventilátor, a termosztát miatt a motornak el kellene érnie az üzemi hőmérsékletet. -20 fokban a menetszél sem szabad visszahűtse a motort.
Az, hogy milyen hőfokot mutat az autó a ventilátor szempontjából mindegy. Amit te látsz a műszerfalon az a motorban lévő vizet mutatja, a ventilátor pedig a hűtőben lévő jeladótól kapja a jelet.
Először a vízkört nézd meg hogy miért nem melegszik fel rendesen (termosztát gyanús), majd ha az kész és rendellenesen működik a ventilátorod, akkor nézd meg azt is.
Akkor írom sorban:
-A "kiegészítő" termosztátos tákolást alakítsd vissza. Nézz utána milyen cső való oda gyárilag
-Vegyél bele a "rendes" termosztát helyére egy újat, de valami normális márkát, Facet, Vernet, Wahler, Gates, stb.
-Forralj vizet hőmérővel és nézd meg az új hőgomba jókor kapcsol-e
-Mérd ki hőfok jeladó ellenállását, hogy valós adatot küld-e. Vagy 1db van, vagy külön az ECU-nak és külön az órának
Ha nem megy irány a szerelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!