Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki mennyire tapasztalt motoroz...

Ki mennyire tapasztalt motorozás terén?

Figyelt kérdés
Nagyon csalódott vagyok, nem sikerült a vizsgám amit a mai napon csináltam. Két pályát kellett csinálnom A1B-n de a 8-as részt elrontottam... Letettem a lábam, ráadásul eddig még nem történt ilyen. Motor: Honda cbr 125. Hogyan legyek "profi" a nyolcas résznél a legközelebbi vizsgán? Eddig úgy csináltam hogy a kuplunggal játszottam és a gázzal. A vizsgabiztos azt mondta hogy ne úgy csináljam. Hanem használjam a lábféket, közben csak a gázt használjam. Vagy mi? Tippeket várok kedves motorosok! 21/L

2018. júl. 31. 16:34
 1/7 anonim ***** válasza:

Szia, nem mondanám magam kiemelten tapasztaltnak, max a koromhoz képest, de azért hadd próbáljak segíteni.


A rutin vizsga nem mindenkinek sikerül első nekifutásra, ezzel semmi baj sincsen. A nyolcas rész meg a rutinpálya legnehezebb része amúgy is. Azt javaslom, hogy gyakorold külön ezt a részt a következő vizsgára. Miután 125 köbcentiről van szó, ezért feltételezem, hogy ez egy könnyű motor, jól elfordítható kormánnyal, viszonylag alacsony sebességű alapjárattal. Ezt a hármat a saját előnyödre tudod fordítani. Az alacsony alapjárat miatt valóban nem érdemes kuplungolnod, viszont amit a vizsgabiztos javasolt, az egyrészt felesleges, másrészt haladóbb technika, amit kár a rutinvizsgán kipróbálni. Nem is értem, milyen megfontolásból javasolta ezt.


Először is próbálj meg csak alapjáraton menni, egyenes vonalban. Azaz a jobb kezed akár el is veheted a gázkarról, indulj el csak a kupung finom kezelésével, 125-ös motornál is lehetséges, csak óvatosan, lassan kell felengedni a kart. Ha ez megy, és tudsz egyenes vonalban, alapjáraton közlekedni, akkor próbáld meg a nyolcast így megközelíteni és kivitelezni. Elméletileg nem kéne lefulladnia a motornak, ha mégis, akkor ne alapjárattal menj, hanem adj egy hangyabokányi gázt, de tényleg csak annyit, hogy alapjárat + 2 km/h-val menj, így nem fog lefulladni a motor, ha sima alapjáraton esetleg igen. Ha esetleg úgy érzed nyolcas közben, hogy felborulsz befelé, mert nem elég a sebesség, akkor azt meg tudod próbálni, hogy ugyanolyan sebesség mellett kihúzod magad, a belső íven lévő karod kinyújtod, emiatt a vállaid a kanyar külső íve fele fognak elmozdulni, és a külső lábtámaszt terheled jobban. Nem kell túlzásba vinni, hiszen nem egy 400 kilós motorról van szó, de a saját súlypontoddal hatékonyan tudod a motor súlypontját befolyásolni.


https://www.youtube.com/watch?v=ht2cA44KO2s


Ebben a videóban jól látszódik, hogy a vállai mindig a kanyar külső íve fele állnak picit, azaz a súlypontját a kanyar külső íve fele tolta el, így könnyebb picit a lassú sebességű manőverezés. Most azzal ne foglalkozz, hogy ő csúsztatja a kuplungot, más motor, más alapjárat, más súly. A tiednél valószínűleg nincs rá szükség. Se a hátsó fékre, azzal csak magadnak bonyolítod, mert nélküle is megoldható.

2018. júl. 31. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, a videóban látható motoros nagyon ügyes, alkalmazni fogom amit írtál remélem sikerül a következő, városban a megfordulás nagyon egyszerűen ment mindig, habár akkor is rángatott a motor. Olyan mintha túl nagyot rántana vissza mindig. Mondjuk az A2-es jogsisok azt mondták nekem hogy csoda hogy tudok azzal menni mert hogy olyan nehéz 😅.
2018. júl. 31. 18:14
 3/7 anonim ***** válasza:

A 125-ös cbr csak 127 kg, az motorok között pehelysúlyú :) A jelenlegi motorom 230 kg, és a kategóriájában könnyűnek számít. De én is ilyen könnyű motorral kezdtem, úgyhogy azért nem csak hasracsapás-szerűen mondom, amit mondok.


Ha rángat a motor alacsony sebességnél, adj egy ici-pici gázt, hogy ne rángasson.

2018. júl. 31. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

1. Használd ki az ívet, vedd minél szélesebbre, több lesz a helyed.

2. 8-as közben arra nézz, amerre menni szeretnél, forgasd a fejed és nézd, hova mész - ha előre nézel, már el is hagyod az ívet. A mondás (ahová nézel, oda megy a motor) igaz!

3. Ha korrigálnod kell, én is a hátsó féket javasolnám: az elv mögötte az, hogy a motort picit alapjárat fölött tartod, így van ereje, és a hátsó fékkel fojtod le 1-2 pillanatra (közben a gázt hagyod alapjárat fölött). Haladó technika vagy sem, nagyon hasznos tud lenni a mindennapokban is később.

2018. júl. 31. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
köszönöm!:) amint mehetek ismét gyakorolni ki is próbálom.
2018. aug. 1. 06:59
 6/7 A kérdező kommentje:
update: szerencsére sikerült a vizsga másodszorra pedig egy nagyon bunkó és mindenbe belekötős vizsgabiztos volt, mindenkinek köszönöm a tippeket !
2018. aug. 19. 20:02
 7/7 anonim ***** válasza:
Gratulálok!
2018. aug. 19. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!