Ki mennyire tapasztalt motorozás terén?
Szia, nem mondanám magam kiemelten tapasztaltnak, max a koromhoz képest, de azért hadd próbáljak segíteni.
A rutin vizsga nem mindenkinek sikerül első nekifutásra, ezzel semmi baj sincsen. A nyolcas rész meg a rutinpálya legnehezebb része amúgy is. Azt javaslom, hogy gyakorold külön ezt a részt a következő vizsgára. Miután 125 köbcentiről van szó, ezért feltételezem, hogy ez egy könnyű motor, jól elfordítható kormánnyal, viszonylag alacsony sebességű alapjárattal. Ezt a hármat a saját előnyödre tudod fordítani. Az alacsony alapjárat miatt valóban nem érdemes kuplungolnod, viszont amit a vizsgabiztos javasolt, az egyrészt felesleges, másrészt haladóbb technika, amit kár a rutinvizsgán kipróbálni. Nem is értem, milyen megfontolásból javasolta ezt.
Először is próbálj meg csak alapjáraton menni, egyenes vonalban. Azaz a jobb kezed akár el is veheted a gázkarról, indulj el csak a kupung finom kezelésével, 125-ös motornál is lehetséges, csak óvatosan, lassan kell felengedni a kart. Ha ez megy, és tudsz egyenes vonalban, alapjáraton közlekedni, akkor próbáld meg a nyolcast így megközelíteni és kivitelezni. Elméletileg nem kéne lefulladnia a motornak, ha mégis, akkor ne alapjárattal menj, hanem adj egy hangyabokányi gázt, de tényleg csak annyit, hogy alapjárat + 2 km/h-val menj, így nem fog lefulladni a motor, ha sima alapjáraton esetleg igen. Ha esetleg úgy érzed nyolcas közben, hogy felborulsz befelé, mert nem elég a sebesség, akkor azt meg tudod próbálni, hogy ugyanolyan sebesség mellett kihúzod magad, a belső íven lévő karod kinyújtod, emiatt a vállaid a kanyar külső íve fele fognak elmozdulni, és a külső lábtámaszt terheled jobban. Nem kell túlzásba vinni, hiszen nem egy 400 kilós motorról van szó, de a saját súlypontoddal hatékonyan tudod a motor súlypontját befolyásolni.
https://www.youtube.com/watch?v=ht2cA44KO2s
Ebben a videóban jól látszódik, hogy a vállai mindig a kanyar külső íve fele állnak picit, azaz a súlypontját a kanyar külső íve fele tolta el, így könnyebb picit a lassú sebességű manőverezés. Most azzal ne foglalkozz, hogy ő csúsztatja a kuplungot, más motor, más alapjárat, más súly. A tiednél valószínűleg nincs rá szükség. Se a hátsó fékre, azzal csak magadnak bonyolítod, mert nélküle is megoldható.
A 125-ös cbr csak 127 kg, az motorok között pehelysúlyú :) A jelenlegi motorom 230 kg, és a kategóriájában könnyűnek számít. De én is ilyen könnyű motorral kezdtem, úgyhogy azért nem csak hasracsapás-szerűen mondom, amit mondok.
Ha rángat a motor alacsony sebességnél, adj egy ici-pici gázt, hogy ne rángasson.
1. Használd ki az ívet, vedd minél szélesebbre, több lesz a helyed.
2. 8-as közben arra nézz, amerre menni szeretnél, forgasd a fejed és nézd, hova mész - ha előre nézel, már el is hagyod az ívet. A mondás (ahová nézel, oda megy a motor) igaz!
3. Ha korrigálnod kell, én is a hátsó féket javasolnám: az elv mögötte az, hogy a motort picit alapjárat fölött tartod, így van ereje, és a hátsó fékkel fojtod le 1-2 pillanatra (közben a gázt hagyod alapjárat fölött). Haladó technika vagy sem, nagyon hasznos tud lenni a mindennapokban is később.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!