Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen érzés 3 hengeres autót...

Milyen érzés 3 hengeres autót vezetni?

Figyelt kérdés

Elég sok autót vezettem már, de (szerencsére) eddig a 3 hengeres kis köbcentis kávédarálók kimaradtak.


Leginkább nem is az érdekel, hogy gyorsulnak mert a turbó valószínűleg rendesen megküldi, nem is a kanyarodás érdekel stb... hanem egy bizonyos dolog, a motorfék!


Nekem egy 4 hengeres 1,4-es autóban a motorfék kb egyenlő a nullával, kis lejtőn lefele már gyorsul az autó.


Egy 4 hengeres 1.6-osban van egy picike motorfék ami kis lejtőn pont megfogja az autót de nagy lejtőn ugyan úgy gyorsul.


Míg a 3-4-5e köbcentis autókban nagyon nagyon jó motorfék van, gyakorlatilag egy faluban, városban ha nincs nagy forgalom végigmegyek fék nélkül :)


Nos engem az érdekelne, hogy az ilyen kis köb centis mondjuk 3 hengeres 1000ccm-es autókban van egyáltalán valami motorfék vagy lejtőn gáz nélkül is gyorsulnak? :D


2018. júl. 27. 17:19
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Van bennük motorfék. Mint ahogy az 1.4-es és 1.6-os négyhengeresekben is. Visszakapcsolsz, azt' egyből erős a motorfék, nem szalad meg a lejtőn. Direktben és gyorsító fokozatokban természetesen nem valami meggyőző a kis turbósok motorfékje, de lejtőn általában nem is a legmagasabb fokozatban szoktuk leereszteni az autót. Valamikor réges-régen úgy tanították, hogy ugyanabban a fokozatban kell lefelé menni, amit felfelé használnánk és nekem ez a mai napig bejön.
2018. júl. 27. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

A 0.9 tce-ben van akkora fék, mint g astra 1.4ben.

Egyből ültem át masikba. Ha kellett a nagy motorfek, bekapcsoltam a klímát

.

2018. júl. 27. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:

Oké lejtőn vissza kell kapcsolni ezt még megértem, de városban egy 1.6-os astrával nem győzöm nyomkodni a féket sík úton mert nulla a motorfék 50km/h-nál 4.-ben 5.-ben.


Ezért lennék kíváncsi milyen lehet egy 3 hengeres autóban a motorfék :D


Egy 3000-es 6 hengeressel (ami még nem is nagy) tök szépen lehet városban cirkálni.

(Most a fogyasztást ne nézzük természetesen)


Míg egy Mercedes 560SEL-el meg bárhol egy álom vezetni mert alig kell a féket nyomkodni annyira visszafogja a motor az autót kis vagy nagy sebességnél is.

2018. júl. 27. 18:12
 4/17 anonim ***** válasza:
És mivan, ha nem olyan erős a motorfék? Legalább nem bólogat minden gázelvételnél az autó, és sok méteren át lehet gurulni nulla fogyasztással.
2018. júl. 27. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

Igen ez a 2 előnye van :)


Furcsa is vezetnem céges autót, gurul mint a barom gáz nélkül is és nem bólogat az autó gázelvételkor, de engem valahogy mégis idegesít, hogy nincs bennük motorfék!


Esküszöm ha valahol meglátok valami új kisköbcentis autót fizetek a tulajnak, hogy had menjek már vele 2 km-ert mert annyira kiváncsi vagyok milyen lehet az :D

2018. júl. 27. 18:44
 6/17 anonim ***** válasza:
Hívj taxit! Tuti van valakinek...
2018. júl. 27. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Váltó áttét függő is a motorfék, sokszor.

Meg kuplung állapot és egyéb.

Céges 3 hengeres futárautóban a motorfék nulla.

50-nél 3-ba váltok semmi, kettőbe éppen érezni egy lehelletet.

Igazából megfogja lejtőn ,nem gurul el tény, de ezzel forgalomban fékezésre kevés.

Szívó 3 hengeres 68 lóerő, nyomatékról nem beszélek, szóval kuplunggal elindulni szenvedés és csak rángat.


Durván a motorfék és nyomatékszegénység amiben jellemezném.

1.6 Golf 5 102 lóerősöm van, abban a 4-ből 3 50-nél érezhető, kettőbe csak gázfröccs.

2018. júl. 27. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:

Köszi, akkor jól sejtettem :)


Már csak azt nem értem mi a fene értelme van ilyen 3 hengeres vackokat gyártani?!?! (na meg megvenni)


Élettartamuk szerintem ha nem is 300-400e km de utána durva problémák lesznek ott motorikusan, ráadásul nem is olcsó autók!


Néztem Ford Fiesta ST kap 3 hengeres motort amiből 1-et lekapcsol a rendszer ha állsz a forgalomban vagy araszolsz....


Vicc kategória nekem :D


Egy régebbi nagyobb köbcentis szívó benzines lehet többet zabál viszont szervizbe 2 évente kell vinni és akkor sem motorhiba miatt!!!


Szóval amit az ember megspórol üzemanyagot egy kis köbcentis benzinesen vagy valami 2000baros turbó dízelen azt úgy is elbukja szerviznél vagy eladáskor (ha újonnan vette)


Akárki akármit mond manapság már csak az amerikaiak tudnak értelmes nagyköbcentis autót gyártani!

(meg mindig is azok tudtak)


Vezettem már amcsi autót de az olyan, hogy az ember nem akar belőle kiszállni... csak ne zabálna olyan sokat :)))

2018. júl. 27. 21:15
 9/17 3 napos mákos lecsó ***** válasza:

Rengeteget lehetne erről beszélni. Az előbb leírtam több mint 2300 karaktert aztán nem küldtem el, mert a kutya se olvasná el.


A lényeg, hogy a downsizing nem hülyeség, csak teljesen felesleges. A kis köbcentis motorok nem fognak kikönyökölni 400 kilóméter után. Ez nem a wartburgok korszaka (amiknek a motorja akkoriban rohadt jó konstrukció volt), hogy 80 ezer kilóméterenként generálozni kelljen. És ha 400 ezer kilóméter után ki kell cserélni egy 72-es dugót akkor mivan?

2018. júl. 27. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
A csökkenő motorfék hatás az euronomák betartása miatt van, nem pedig a hengerek számától.
2018. júl. 28. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!