Egy közel 20 éves autó esetén mit értünk szavatosság alatt?
Szeretném eladni a régi autóm, ami kb 200 ezret ér.
Közel 20 éves, és a futása is 200 ezer felett van.
Egy ilyen korú autó esetén milyen hibákra vonatkozna a szavatosság, amit vállalnom kell?
Ennek az autónak minden alkatérsze közel 20 éves, és minden alkatrészében bennevan az a 200ezer feletti futás.
A gyakorlatban, ha pl 5 hónap múlva lenne egy hengerfej probléma, mert a kedves tulaj szétrúgja az autót, akkor tudja érvényesíteni a szavatossági jogát?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondd el az összes nyűgét az autónak és kész, mehet amerre akar.
5 hónap múlva hengerfej probléma? Na az már nem a te problémád.
Magánszemélyként nem kell semmi garanciát meg szavatosságot vállalnod. Viszont olyan baja ne legyen amiről TUDSZ és nem mondod el a vevőnek. De ha ez történik is, akkor sem tudnak veled jogilag mit kezdeni. A lelkiismereteddel el tudj számolni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem, magánszemélynek NEM kell szavatosságot vállalnia, csak jogi személynek.
Magánszemély esetén a rejtett (és általad az eladáskor ismert és fennálló) hibákért kell felelősséget vállalnod AMENNYIBEN erről nem tájékoztattad az eladót.
ilyen esetben azzal tudod megvédeni magad, hogy a szerződésben tételesen felsorolod az autó hibáit. Ha sok a hiba akkor saját szempontból legjobb, hogyha elnagyolva írod, pl.: motor kopott, olajat eszi. Vagy pl. karosszéria korrodál - amíg ilyen általános a hibaleírás nem nagyon tudnak belekötni.
De igazából egy 200e-s autót akár úgy is adnék el, hogy "mindene szar, bontandó", akkor pláne nem lehet semmi gond.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Szavatosság esetén ... a kivizsgálás költségei nem az eladót, hanem minket (a vevőt, -szerk-) terhelnek. ... Magánszemély esetében ez mindenképpen egy év."
Gyakorlatban tehát, ha egy éven belül a vevő panasszal él, akkor neki kell bizonyítania, hogy a hiba már vásárláskor is fennált és elhalgatásra került.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Esetedben csak annyit, hogy nem lehet tekert az óra és teherviselő elem nem lehet heckelt!
Sárvédő meg ajtó sérülés pedig nem számít törésnek.
Youtube.com-n nézd a becsületesnepper erről szóló videóját, egy ügyvéddel töviről-hegyire kivesézik a témát.
Ebből nekem a kedvencem : 500 000 ft-ért megvett autóba 600 000 ft-ért akart a vevő új automata váltót az eladó költségére. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!