Mindegyik automata vagy félautomata váltós autónál sokba kerül a váltó javítása vagy cseréje?
Nem... ugyanis, ha törődnek a váltóval, szervizelik (olaj csere), jó eséllyel nem romlik el.
Vannak persze problémás váltók, amelyeket érdemes kerülni, ilywn az Opelekbe épített robotizált váltó, amiz utálnak a szerelők is, de vannak olyan váltók anelyek megbízhatóak, ha nem hanyagolják el.
Sajnos az automata váltók is alkatrészekből állnak és ott is fellép a kopás. A vezérlésnél vannak olyan alkatrészek amiknél már tized miliméterek számítanak, sok váltás a végállások között és elkopik..
Az olajcsere a legtöbb váltótípusnál jelentősen kitolná a problémamentes élettartamot, de ettől sem lenne örök életű. Az olajcsere hiányából fakadó gondokat orvosolná, de a kopott/megégett kuplunglamellákon, elkopott, törött fékszalagon, eltört rugón, kikopott szolenoidon ez sem tudna segíteni. (lásd pl a legújabb duplakuplungos csodákat: előírt olajcsere mellett is hullanak a váltók..)
Egy bontott váltó beszereléssel az viszonylag olcsó a régebbi modelleknél, de hosszú távon vagy bejön vagy nem. Egy váltó javítás/felújítás sajnos drága, de ha hosszú távon gondolkozol akkor nem feltétlen rossz üzlet. Egy kézi váltós autónál is bele lehet csúszni egy kuplungozással a 200 000-be, sőt többe is akár. Egy automata felújítása ennél drágább, de cserébe utána 250-300 000km-en keresztül kiszolgál és kényelmesen tudsz vele közlekedni. Ennek a kényelemnek ez a felára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!