Hogyan kell elvezetni egy ilyen autot?
Szoval megvan nekem a ' B ' kategoriás jogositványom,de egyszerüen.nem fér a fejembe hogyan lehet vagy mi képp kell elvezetni egy automata vagy fél automata váltós autot.
Ugyan is nem vagyok régi soför,még csak kezdöi engedélyem van ugyan is 1 éve van meg a jogositványom.
Sok helyen olvastam hogy az automata váltókba igy van :
P - Parkolozár
N- Üres
D - Elöremenet
R - Hátramenet
Meg még emelet van valami + és - jel is az automata váltón.
Szoval most szinte semmit nem értek. Például ha elakarok indulni akkor hogyan kell csinálni,elöbb D be rakom és gázt adok és ennyi?
Mert ugye a manuálisnál elöbb rakom 1.- be aztán gáz és lassan fel a kuplung.
Meg mi van akkor ha tul nyomod a gázt és felpörög a motor? Ezt ugy értem hogy adod a gázt a fordulat szám növekszik és a motor hangja megemelkedik. Mert ha magas fordulaton müködtetem akkor az üzem anyag fogyasztás nöl meg. A manuálnál ugyan is ezért találták ki a sebbeség váltást hogy sporoljunk az üzemanyaggal egy részt.
Példának irom hogy :
A hagyományos váltos autommal elindulok mikor eléri az autom a 20 at akkor 2.be rakom. Majd nyomom a gázt ha megyek 30-35 el a motor hangja megemelkedik + a fordulat felszökik. Hogy ne menjen fel a fordulat meg a motor ne bögjön fel rakom 3.ba.
Automatánál ahogy nyomom a gázt ugy rakja a sebességet magátol? Ott olyan elö sem fordulhat hogy lefulladnál vagy felbögne a motor?
Meg azt olvastam még ha meg akarok állni akkor P be teszem a váltot.
De miért P be miért nem N be? Ugyan is az N az üres.
Én mindig ugyállok meg hogy fék majd kuplung majd ha az auto megáll üresbe teszem kézifék és elengedem a pedálokat.
Automatánál ez hogy van?
Van közületek olyan akinek ilyen van? Hogy tudtok vele közlekedni a napokban? Hogy igazodtok el ezeken? És akkor még egyszer mi az a + és - jel?
Valamint mi a helyzet a fél automatánál ott hogy van mindez?
Elöre láthatolag ilyen autot szeretnék venni melyben automata sebbeség váltó van,viszont a szalon nem engedi.hogy felügyelet melett menjek egy kört egy régi üres parkoloba,igy viszont nem merem megvenni mert sejtelmem.sincs hogy hogyan induljak el álljak meg vagy hogyan parkoljak,kanyarodjak.
Ui: A müszakis dolgoktol légyszives kiméljetek,nem értem ennek az egésznek az elvét.
ezt olvasd végig:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__251..
A 7-es választ írtam én. Azt hiszem, tömören leírtam a lényeget.
Automatát nem nehéz vezetni, bárki mondjon bármit. Csak meg kell szokni.
"Sok helyen olvastam hogy az automata váltókba igy van :
P - Parkolozár
N- Üres
D - Elöremenet
R - Hátramenet"
Majdnem, a sorrend nem épp ez. A D és az R között van az üres (N) és legelöl a P.
Meg még emelet van valami + és - jel is az automata váltón.
Csak az újabbakon, amiken lehet kézzel is váltani, mint pl. a "Tiptronic"
"Szoval most szinte semmit nem értek. Például ha elakarok indulni akkor hogyan kell csinálni,elöbb D be rakom és gázt adok és ennyi?"
A fékre lépsz, beteszed a kiválasztott fokozatba, leveszed a lábad a fékről és gázt adsz.
"Mert ugye a manuálisnál elöbb rakom 1.- be aztán gáz és lassan fel a kuplung."
Ezt elvégzi helyetted a technika.
"Meg mi van akkor ha tul nyomod a gázt és felpörög a motor? Ezt ugy értem hogy adod a gázt a fordulat szám növekszik és a motor hangja megemelkedik. Mert ha magas fordulaton müködtetem akkor az üzem anyag fogyasztás nöl meg. A manuálnál ugyan is ezért találták ki a sebbeség váltást hogy sporoljunk az üzemanyaggal egy részt.
Példának irom hogy :
A hagyományos váltos autommal elindulok mikor eléri az autom a 20 at akkor 2.be rakom. Majd nyomom a gázt ha megyek 30-35 el a motor hangja megemelkedik + a fordulat felszökik. Hogy ne menjen fel a fordulat meg a motor ne bögjön fel rakom 3.ba.
Automatánál ahogy nyomom a gázt ugy rakja a sebességet magátol? Ott olyan elö sem fordulhat hogy lefulladnál vagy felbögne a motor?"
Az automata attól automata, hogy elvégzi többek között a váltást is, az nem fordulhat elő jól működő automatánál, hogy lefulladjon!
"Meg azt olvastam még ha meg akarok állni akkor P be teszem a váltot.
De miért P be miért nem N be? Ugyan is az N az üres."
Ha pl lámpánál állsz, akkor használod az N (üres) fokozatot, ha leparkolsz akkor kell P állásba kapcsolni, mert rendszerint ezeken nincs kézifék.
"Én mindig ugyállok meg hogy fék majd kuplung majd ha az auto megáll üresbe teszem kézifék és elengedem a pedálokat."
Automatával csak leveszed a lábad a gázról, és amikor kell fékezel, nem kell semmit csinálnod!
Menj már néhány kört valamelyik városi busszal (pl. BKV), és nézd meg a sofőr lábát, hogy mit csinál vele!
Köszönöm a válaszokat.
Utolsó : Köszi a válaszodat neked is.
Még annyi lenne az utolsó kérdésem hogy :
Ha meg akarok állni akkor se kell a seb váltoval semmit se csinálnom csak P be tenni ha elhagyom a gépjármüvet?
----
Gyakorlatilag még mindig nem értem mi a különbség a P és az N között.
Ha N be raknám és kiszállok a kocsiból akkor elgurulna pl egy lejtön?
Az utolsó mondatoddal pedig nem tudok egyet érteni sajnos,mi nem a fövárosba élünk,és felénk hagyományos buszok járnak,igy ezért jöttem ide fel megkérdezni. Mert még ismerösöm sincs aki segithetne.
Lényegébben hasznos dolgot irtál,kezdem megérteni,szoval köszönöm,ment a pozitiv értéklés a válaszodra.
"Ha meg akarok állni akkor se kell a seb váltoval semmit se csinálnom csak P be tenni ha elhagyom a gépjármüvet? "
Azért az sem árt, ha leállítod a motort mielőtt otthagyod valahol az autót :)
Az N az üres. Ha N-ben hagyod akkor ELGURUL az autó pl. egy dombon. A P az olyan, mintha sebességbe hagynád a leállított motorú autót. Tehát nem gurul el.
Az automata váltó rohadt egyszerűen működik. Ha menni akarsz nyomod a gázt, ha meg akarsz állni akkor a féket... Normál közlekedés esetén (tehát ha csak a pirosnál állsz) nem kell piszkálni a váltót, nyugodtan taposs a féken D fokozatba. Ha sokat kell állnod (pl. sorompó) akkor tedd P-be.
Sok autónál van egy benyomható gomb a sebességváltón, azt benyomod és akkor tudsz váltani a P-N-D között. Más típusoknál a FÉKET is nyomni kell, a nélkül nem engedi. Ebből következik, hogy csak álló helyzetben tudod birizgálni a váltót, menet közben nem.
A triptronic / easytronic váltóknál előfordulhat, hogy van + / - jel is. Ilyenkor annyi történik, hogy kézzel tudod a sebességi fokozatokat váltani, de nincs kuplung, sőt, a gázról sem kell leszállni váltás közben. Az én autómban ez úgy működik, hogy D állásban balra húzom oldalt a váltót és akkor tudom fel-le lökdösni a sebességeket. Ha pedig visszatolom D-be akkor semmit nem kell csinálni.
"Gyakorlatilag még mindig nem értem mi a különbség a P és az N között."
Pedig a kérdésben már leírtad! A P reteszel, az van kézifék helyett.
"Ha N be raknám és kiszállok a kocsiból akkor elgurulna pl egy lejtön?"
Elgurulna, de nem fogod úgy hagyni, mert amíg nem teszed P-be, addig nem tudod leállítani és kivenni a kulcsot!
Ezt legegyszerúbben úgy lehet megfogalmazni, hogy P állás: üres kézifékkel; N állás: üres kézifék nélkül.
A régebbi amerikai, kormányváltós automata kocsikban nincs kézifék! Az az igazi automata! A konkrétan kézifékkel felszerelt automata csak később jött be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!