Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől mehet tönkre a kondenzát...

Simson S51N kérdése:

Mitől mehet tönkre a kondenzátorom S51-es Simsonomban?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Van egy 12 V-os, megszakítós S51-es Simsonom, aminél olyan gondom van, hogy ha használom a világítást, akkor rövid időn belül tönkremegy a kondenzátor. Ha kondi csere után világítás nélkül használom, akkor kivisz a világból, de amint villanyt kapcsolok ismét rövid időn belül kondit kell cserélnem. Mi lehet a baj? Lehet zárlatos a világító tekercsem, vagy más helyen kell keresgélnem? Segítségeteket előre is köszönöm.



2018. júl. 17. 19:35
 1/4 anonim ***** válasza:

Arra gyanakszom hogy amikor a járó motornál fel- vagy lekapcsolod a világítást akkor kapcsolási tranziens keletkezik és az teszi tönkre a kondit. Kapcsold be a világítást véglegesen, tehát a motor leállítása után se kapcsold ki. Ne kapcsold ki soha.

Ha van kedved akkor ide és privátban megírhatod hogy sikerrel járt-e ez a javaslat, mert tudományos kíváncsiságból érdekel.

2018. júl. 18. 03:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Szia!


Feltételezzük, hogy igazad van, bár még nem próbáltam. Mi okozza ennél a motornál a tranzienst, míg a másik Simsonomnál nem fordul elő ilyen?

2018. júl. 18. 18:40
 3/4 anonim ***** válasza:

Tisztelt kérdező!

Simson gyújtás alaplapba egy 22μF értékű 250V DC kondenzátor került sajtolással elhelyezésre. A probléma itt azzal van, hogy a motor hője túlmelegíti a gyenge minőségű kondit, ami ettől hamar tönkremegy. ha sokszor cserélve volt, akkor a kondenzátor foglalat sem tartja a helyén a gyújtás alaplapban a kondenzátort, ez mind hatással van a kondenzátor élettartalmára.

Azok az elképzelések, hogy a világítás kapcsolgatása befolyásolná a kondenzátor élettartalmát, még tudományosan is elképzelhetetlen, mert közük sincs egymáshoz!

Technikai megoldás a következő:

A gyújtás alaplapról ki kell vezetni a kondenzátort a gyújtáskapcsoló felőli oldal testpontjára bilinccsel rögzítve, a megszakítóról a gyújtásszálat a kondenzátorról a gyujtáskapcsolón keresztül a trafó pontjára kötni, (51N tipus esetén a sorkapocson keresztül) és soha nincs vele gond. Ha mód van rá MZ kondenzátort érdemes beépíteni, mert még hosszabb az élettartalma nekem 25-30000Km. után szokot kondi csere lenni ez nem rossz eredmény. és kapcsolgathatom a világítást, mehet az irányjelző, sőt a kürt is akár másodpercenként kapcsolgatva

2018. júl. 18. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm az utolsónak is, de a kondi évek óta a légszűrőházban van.
2018. júl. 19. 08:10

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!