Mit gondoltok arról, hogy az Audi megmerte lépni elsőként a külső visszapillantók eltüntetését és kamerával helyettesítését?
Csak idő kérdése volt,hogy valamelyik márka lecsapjon az ötletre.
Az Audinál pedig, ha egy modellnél bevezetnek valami újdonságot, akkor utána elkezdik csurgatni a többi modellnek is, a kevésbé drága modelleknél pedig választható extraként.
A jelenlegi külső visszapillantó tükrökkel az a baj, hogy elérték a fejlesztések határait, a jármű azon részét nem lehet tovább fejleszteni.
A kamerás technika pedig új lehetőségeket nyit, biztonságosabbá is teheti a vezetést.
Egyébként, a kamerás visszapillantókat a modern vonatoknál évek óta használják.Már rég nem visszapillantó tükör van a mozdonyon meg a motorvonaton,hanem kamera.
Van előnye és hátránya is.
Jó, mert keskenyebb lesz az autó jobban elfér szűk helyeken, kisebb légellenállás, stb.
A gond akkor kezdődik, amikor elkezd elromlani. Elég egy kontakthiba és nem tudod befejezni az előzést, nem tudsz sávot váltani biztonságosan, stb.
Nem az Audi az első, ezt az összes "szak"újságíró benézte.
A VW-XL1-esben is kameratükör van.
Na jó, csak 200 db készült belőle, de az is sorozat.
Crudy nagyon jól leírta.
Elismerem, nem vagyok olyan típus, aki él-hal az új fejlesztésekért, de ne kerüljek olyan helyzetbe, hogy egy veszélyesebb szituban a képernyőn megjelenik a NO SIGNAL. Ott rúgnám le helyből a "tükröt".
Ez egy érdekes fejlesztés, de hasznát nem nagyon látom. Anno a "b" Vectránál ahogy a tükör követte a gépháztető ívét... na az igen, az gyönyörű volt! Inkább azt a vonalat támogatnám.
De ezt a "mindent tegyünk digitálissá, mert csak"... ne már...
Teljesen egyetértek Crudyval, a tükör eddig egy olyan alkatrész volt ami nem tudott tönkremenni, csak összetörni (tekintsünk el az elektromos állítástól, anélkül is ellátja a funkcióját), ez viszont egy olyan megoldás ami garantáltan nem bír ki 20 évet és drága is.
Azt nem írta senki de engem érdekelne, hogy vajon látsz-e benne annyira mint egy normális tükörben. Tehát egy nagy felbontású kamera képét kirakják egy monitorra, lesz-e ennek olyan felbontása, látsz-e olyan élesen mintha tükörbe néznél.
Tegyük fel, tekersz a német pályán 120-130 környékén, jön a másik 250-nel, eddig simán észrevettem egy normális tükörben a gyorsan közeledőt, de vajon egy monitoron is ez a helyzet?
Kicsit szkeptikus vagyok, nem tagadom, de mivel az Audiról van szó, így nem kételkedem a cuccban. Ők nem szoktak félig befejezett fejlesztéseket betenni az autóba, csak ami atombiztosan működik, főleg ha ilyen fontos dologról van szó, mint a visszapillantó.
Egyébként van más gyakorlati haszna is: nagyvárosokban igencsak gyakori, hogy huligánok, részegek leütik az autók tükrét, egy új Audira ez pedig többszázezres tétel. Szintén nagyon gyakori, hogy szűk utcákban aaz autók érik egymás visszapillantóját, ez is gyakran töréssel jár. Na ezek mind megoldódnak ezzel a technikával.
Idézet a cikkből:
"Az Audi Virtual Mirror elnevezésű rendszer két kamerából áll, amelyeket egy tartóelem tart ott, ahol a hagyományos tükörháznak lenne a helye."
Idézet #7-től:
"Egyébként van más gyakorlati haszna is: nagyvárosokban igencsak gyakori, hogy huligánok, részegek leütik az autók tükrét, egy új Audira ez pedig többszázezres tétel. Szintén nagyon gyakori, hogy szűk utcákban aaz autók érik egymás visszapillantóját, ez is gyakran töréssel jár. Na ezek mind megoldódnak ezzel a technikával."
Hát ez nem jött be.
Az XL-1-esben valamivel jobban belesimul az autóba a kamera:
8-as
Hát ez azért nem olyan sérülékeny, mint egy 20 centire kiálló nagy tükör.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!