Mennyire élhető manapság egy Audi A3?
Sziasztok.
Autóvásárlás lenne a célom a közeljövőben. Sok típus szóba került mint az a6 c6 ,a4 b7 de most mégis megtetszett az A3 mégpedig egy 2005 ös faceliftes változat. Mivel egyedülálló vagyok ezért nem fontos a nagy hely . Ha lenne is később párom és gyerek szerintem még ők is elférnek benne. Mennyire élhető egy ilyen autó a mindennapokban? Illetve megvan benne az igazi "audis kényelem"? Nem vagyok túl magas 177 cm így még talán el is férek benne. 2.0 tfsi motorral néztem ez gondolom már tisztességesen viszi azt a kis kasztnit. Mire érdemes odafigyelnem mind a típusnál mind a motornál? Mennyire problémás? Úgy alapból ezzel a motorral nem egy pénztemető?
"Úgy alapból ezzel a motorral nem egy pénztemető?"
Szerintem az. Ott a közvetlen befecskendezés miatt idővel mindenképp bekövetkező kokszosodás problémája, ott a turbó és ebben is van kettőstömegű lendkerék. Cserében megy mint a veszedelem, mert 200 ló ekkora kasztnit röpít rendesen, de nem alamizssnáért, a benzint is fogja zabálni, ha nyomod neki.
Ha városban nem használnád, akkor gondold meg a 140/170 lovas CRTDI-t, az is viszi a bódét rendesen. Igaz a jóval alacsonyabb fogyasztáson nyert költség rámehet a DPF-re és a nagynyomású üzemanyagrendszerre.
Ha a dinamizmusról lemondasz az örök élet javára, akkor benzinesből az 1.6-os, nyolc szelepes szívót vedd, dízelből pedig a PDF nélküli 1.9 PDTDI valamelyikét ügyelve a hajtókarcsapágy-csapda elkerülésére!
2.0TFSI-ből AXX motorkódosat kerüld, inkább BWA-t vegyél, bár az 2005 nagyon vége, inkább 2006-tól. Azokkal kevesebb a gond. Van 3 alkatrész amit egyből nézess meg, és cserélj ha kell, a DV (diverter valve, magyarul tolóüzemi megkerülő szelep), a nagynyomású AC pumpa végén a kis hidrotőkére hasonlitó alkatrészt, és a PCV szelepet. A legtöbb nagyobb probléma ezekből fakad. A kokszosodás pedig egy kevesebbet futottnál még tűrhető, de 200-300 ezer közt azért érdemes tervezni a takaritásával. Erre van már más szakember a totalcar szervizen kivül, aki sokkal kevesebbért szintén dióhéjas szórást csinál. Véleményem szerint semmivel nem nagyobb a kockázat ezeknél, mint egy dizelnél (azon is van turbó és kéttömegű, utóbbi ráadásul hamarabb tönkre is megy egy dizel motor esetében). Egyedül a vásárlásnál kell nagyon szemfülesnek lenni, ha egy lerúgott olcsó tekertet veszel, az valóban nagyon sokat el tud nyelni, de ez a tekert import dizelekre egyaránt igaz...
Többiben egyetértek az előzővel, 1.6 szivo elég vérszegény, de megbizható, dizelből 1.9PD vagy inkább a CRTDI-k, 140 lovas 2.0PD-t kerüld.
Az meg hogy dizel vagy benzin, ebben a kérdésben mindegy, mert egy 2.0TFSI sem városba való, mert az nyirja ki a turbóját...
Simán élhető. Miért is ne lenne az. Ha 5ajtóst veszel akkor még gyerekkel is problémamentes. Max a csomagtér lesz kicsi egy idő után. Elférni bőven el fogsz, azzal sem lesz gond.
2.0 PDTDI motort kerüld, a többi vállalható, utána tudsz olvasni az összesnek.
176 cm vagyok,2010-es gyártású 5ajtós Audi A3-am van.
bőven ér férni elől,nem szűkös.
hátul nem szoktam utazni de el szoktak férni,nem volt még gond.
az audi kényelem azért nem itt kezdődik,azért ez mégis csak alsó középkategória.
2.0 tfsi-t nem ajánlom,állítólag sokat zabál,ezért is hoztak már be később 1.8tfsi-t.
Akkor minek kell a nagy motor?
Arra vigyázz, hogy ha a dízelnél bedőlsz a valósággal ellentétes feltevéseknek a benzinesnél is így fogsz járni....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!