Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért istenítik a TDI motorokat?

Miért istenítik a TDI motorokat?

Figyelt kérdés
Kipróbáltam már életemben elég sok dízelmotort, azt kell hogy mondjam bármelyik másik gyártó dízelmotorja sokkal halkabb és egyenletesebb járású és legalábbis ugyanolyan erős, takarékos mint a Volkswagen turbódízel motorja, legyen az japán, francia vagy olasz de még másmilyen német is. Az általam vezetett autók: Renault Traffic 2.0 Dci, Opel Astra G 1.7 TD, Mercedes-Benz 190D, Citroen C15D, Toyota Hiace 2.4D, Iveco Daily (Ez viszont megy is mint a barom).
2018. júl. 7. 23:34
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
44%

Az kimaradt, hogy nem biturbót hajtok, sajnálom. Ettől függetlenül a konstrukció nagy része ugyanaz. Így gondolom érthető hogy miért lomha. Pontosabban nem is a lomhaságával van gond, mert 2-3 ezerig megy szépen, de alatta és fölötte mint egy szívó dízel. A régi 2.0 dci után nagyon furcsa. Annál alapjárat felett egy kicsivel már folyamatosan nőtt a teljesítmény. Ez meg csak döglődik, majd 2 ezernél mint amit seggberúgnak, elkezd tolni.

Azt hogy nehezen indul, nem kell elhinni, ettől függetlenül így van. Ami szerintem nem kicsit gáz, hogy 22 ezer alatt már gázpedálállás jeladót és beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt kellett cserélni. Magával az autóval is voltak, vannak gondok, de az már más téma. Kíváncsi vagyok mennyit fog bírni. Ha 200-ig elmenne nagyobb hiba nélkül, már jók vagyunk. (Renaultos haver tud olyan biturbóról amiben 600 ezer felett van)

Hogy jót is mondjak róla: nagyon gyorsan elkezd fűteni


A lepontozást nem feltétlenül rád értettem, hanem mindenkire. Volt egy egyszerű kérdés, adtam rá egy egyszerű választ, hogy miért is lett legenda a tdi.

Erre lehúzták. A régi Mercedes dízelek is végtelenül túl voltak méretezve, azokkal se volt soha baj. Maga a TDI, mint fogalom is érdesekes. Én és még sokan egyből az 1.9 tdi-re gondoltunk (amiből nem csak 90 lóerős volt, hanem még legalább 4 különböző motorkódú, más teljesítménnyel) Te például az összes VW dízelre asszociáltál. Nincs ezzel baj. Én például a szövegkörnyezet miatt gondoltam alapból a régi 1.9-re ("miért istenítik?"). Egy 2.0 tdi-t vagy egy 2.5 v6 tdi-t még soha senki nem istenített szerintem, mert úgy rossz az összes ahogy van.


Nem írtam hogy szent, mindennél jobb a tdi. Nem is értem az idézőjel használatát... Rengeteg jó motor van, az 1.9 tdi az egyik ilyen és a kérdésben erről (is) volt szó. Miért kezdjek bele pl. a g13ba vagy akár az om606 ajnározásába ha nem ez a kérdés?


Az nem tiszta hogy kibe rúgtam bele, meg miért dobálózok sárral. Fikázni se fikázok senkit. Mindenki azt vesz amit akar, vagy amit tud.

2018. júl. 8. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
72%

Vicces, hogy aki értelmes hozzászólást ír az le van pontozva 0% vagy 13%-ra...


Pedig igaz amiket írtak, a világból kimegy ha volt vele törődve illetve -10 fokban jó izzitógyertyákkal és porlasztócsúcsokkal simán indul és tényleg 5-6 litert zabálnak csak, még a 2,5 literesek is!

Igaz a mai turbó dízelekhez képest lusták, ha valaki a gyorsulásra veregeti a kukiját esténként akkor az ne vegyen öreg dízelt vagy TDI-t!

2018. júl. 8. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Te most a 25 éves turbódízel konstrukciót szólod le kérdező? :D
2018. júl. 8. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:
Aki szerint leszólom a TDI-t az ássa el magát jó mélyre és ne írkáljon ide hülyeséget. A másik pedig hogy nem pontoztam le, se fel senkit. Amikor valaki ezt írja hogy leszólom ezt vagy azt egy betonfalat tudnék szétfejelni.
2018. aug. 4. 22:02
 15/15 A kérdező kommentje:
Végül nekem is 1.9 TDI lett, most már értem miért szeretik sokan. Való igaz, ott hibázik a dolog hogy én sokkal újabb dízelekhez hasonlítottam, ha így nézzük tényleg nem nagy szám, viszont abban az időben mikor megjelent ez tényleg egy nagyon jó dízelmotor lehetett.
2019. márc. 2. 23:57
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!