Miért istenítik a TDI motorokat?
A kérdező nem írta, hogy a régi adagolós, vagy PD-elemes TDI-re gondol. Tudtommal a 2018-as CR-dízeleken is TDI felirat van.
Amúgy nyilván a VW kultusz miatt van. Sok a VW fan. Akinek volt ilyen és bevált, el sem tudja képzelni hogy más márka motorja is lehet pontosan ugyan ilyen jó.
Nekem VW-em soha nem volt. De a cégnél ahol dolgozom, francia autók vannak HDI motorokkal. A francia sztereotípia ellenére nem sok gond van velük és mennek mint a golyó.
A saját autómban egy 1.6CDTI Opel motor van két turbófeltöltővel. Semmi rosszat nem tudok róla elmondani. És magyar gyártmány, Szentgotthárdon készült.
Mert ha olaj meg hűtőfolyadék van benne, akkor a világból kimegy. Az alkatrészei bőven túltervezettek. Ha felhúzzák 150-160 lóerőig, azt is bírja, gond nélkül.
Nem túlzás azt mondani, hogy a VW legtartósabb motorja.
Köszönöm a válaszokat!
# 3/5
A régi 90 lóerős 1.9-es TDi-re gondoltam. A PD-t direkt nem említettem, az tényleg nagy dobbantása volt a VW-nek mert bivalyerős motor volt ebben a kategóriában talán a legerősebb.
Amíg öreg szívó motorokat (Plusz az őskövület Isuzu TD) méred a TDI-hez addig felesleges ezen rugózni.
Nálad is ez csak emócionális kérdés és van valami ellenszenved a VAG csoporttal szemben.
Jól le lettem pontoz a ismét :D Mindegy, különösebben pont leszarom. Biztos igazatok van és ez egy szar motor.
Azért indul be -10 fokban is izzítás nélkül 370 ezer kilométeres futás után is, három főtengely fordulat alatt, azért nem kellett még hozzányúlni, olaj, vezérlés és szűrő cseréken kívül, és azért jár átlag 5.5 literes fogyasztással mert egy szar. Ez van.
Valaki felhozta a csodálatos 1.6 cr opel motort. Gyönyörű konstrukció. Télen nehezen indul, de igazából nyáron is, ha véletlenül nem várod végig az izzítást. Ameddig nem éri el az üzemi hőfokot, addig össze-vissza jár és remeg (22 ezer km van benne). Az még hab a tortán hogy 2 ezer alatt halott, 3 ezer fölött szintén. Bár nem is volt normális aki engedte belerakni egy kisbuszba ezt a kis kávédarálót.
Én voltam aki felhozta a "csodálatos" motort.
Érdekes, amiket írsz, mert én ebből semmit nem tapasztalok. A start gomb megnyomása és a motor beindulása között télen se telt el több egy, maximum két másodpercnél. Szerintem ez nem olyan borzasztóan rossz. Izzítani pedig nem én izzítok, teljesen automata az indítás, semmilyen ráhatásom nincs az izzítás idejére.
"2 ezer alatt halott..." Egy biturbós motor ami 1500-as fordulaton már 350Nm-en van??? De már 1250-nél is 320Nm-t tud, 4000-nél adja le a teljesítménymaximumot, azt a "kávédaráló remegős" 160 lóerőcskét?! Hát ez nagyon érdekes...
Nekem egyre inkább az az érzésem, hogy kevered a szezont a fa..ommal és nem ugyan arról a motorról beszélünk.
Vásárlás előtt nem csak úgy ráböktem, hogy ez a motor legyen. Nagyon sok magyar és külföldi fórumokon is olvasgatok. Eddig te vagy az egyetlen egy, akitől rossz véleményt hallok a szentgotthárdi biturbós dízelről. Igaz én nem buszban, hanem egy 1,3 tonnás személyautóban használom. Volt már pár autóm, engem azonnal meggyőzött.
Én személy szerint nem pontoztalak le, se a fentiekben semmi rosszat nem írtam a "szent, mindennél jobb" 1.9 tédéídről. Sőt én először úgy értettem, hogy általánosságban a VW turbódízelei a téma, nem konkrétan egy bizonyos motor. Nem tudtam hogy "TDI" = 90Le-s 1.9TDI.
Te viszont akiben tudsz belerúgsz, fröcsögsz, alaptalanul másokat fikázol, sárral dobálózol.
Köszönöm, de én a továbbiakban ebből a színvonalból nem kérek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!