Volkswagen Golf 6 1.6 TDI vagy 2. 0 TDI vélemények?
Nekem 1.6 van Octaviában.
Konzervatív vezetési stílushoz való, gyorsulgatni nem lehet vele. Pont most értem el a 45 ezres olajcserémig. Sosem kellett rátölteni, olajat nem eszik. Dízelt se nagyon, 5.4 a teljes átlagom.
Pályán bírja a tartós 150-et, ez nem gond neki.
Turbólyuk viszont jelentős: klímával, városban érződik leginkább, mert állásból nagyobb gázzal kell indulni. Országúti előzéshez van hogy harmadikig le kell gangolni és pörgetni. Szóval tényleg csak nyugodt stílushoz való. Én gyerek születésekor vettem, így ez pont adta magát. Ma már viszont sajnálom, hogy nem 2.0. Pedig ott állt a kereskedésben egy nagyobb motoros pont az enyém mellett.
Előnye a 2.0-hoz képest: az olajpumpa meghajtása láncos, nem az elkopó rudas.
Típushibák: 2011-12es szériánál előfordult idő előtti (210ekm helyett 100-150ekm) vízpumpatömítés, ezáltal vezérlés csere ill. gyenge beszállító miatt klímakompresszor csere. Nekem megvolt mindkettő gariban.
DPF miatt egyébként városban gyakran regenerál, ilyenkor is teljesítmény csökkenés érezhető.
A szoftverfrissítést én nem csináltattam meg, mert nagy a kockázata, hogy csak idő előtti egr és dpf cserét eredményez csökkent teljesítménnyel és megnövekedett fogyasztással.
Ez még lemaradt: a hideg indítást az enyém se szereti, elindult eddig mindig még minusz tíz fokban is, de érződik ilyenkor a vergődése, akár több másodpercig megy a fájdalmas "henyerehererehenyere".
Ennek megoldására beépítettem egy elektromos motorolajeleőmelegítőt, mely kb. 40 celsiusig tudja felfűteni a teknőt, ezáltal az olajat is. Télen ég és föld a különbség íly módo a hidegindításnál, kemény fagyokban is pöccröff. Nyáron is használom, hogy kevésbé kopjon indítózáskor a motor. Hátránya, hogy kell hozzá 230 és egy-két óra.
Specifikus részleteket szivesen írok privátban, ha van rá igény.
Egy gondolat, így évekkel később, ha valaki most találja meg (mint én).
1.6 CR-TDi-m van, ráadásul kombi. Már nem vagyok az ifjú lázadó, egy stabil autót kerestem, ez lett, Focust váltott.
Én 5L alatt eljárok van, hogy 4 alatt is... (ez láb kérdése is)
A dízel hangot egy év alatt is nehezen szoktam, de csatlakoznék az előttem szólóhoz, jó kúton kell dízelt tankolni, de ott a premium már nem szükséges (legalább is ismerős mondta, ha használtat veszel, és elkezded premiummal tankolni, lehet olyan lerakódásokat is leold az adalék, ami végül gondot okoz) kevesebbet nem fogyaszt, jobban nem megy vele, nem benzines.
Olajcserénél az olaj minőség függvényében kell a cserét megválasztani. Ha valami nagyon premiumot veszel, azzal az ajánlott -5e, de pl. én Mannollal járok, 10e-nél csere.
Ja! Gázolaj szűrő se maradjon ki 30e-ként, az néha kimarad az olaj mellett, pedig még a rendes kúton is akad szutyok a lében...
+Váltó olaj. Előzőek gondozásmentesek voltak,de Golf igényli ~90e-nél max.
Viszont A-ból B-be ez az 1.6 is elvisz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!