Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen Golf 6 1.6 TDI...

Volkswagen Golf 6 1.6 TDI vagy 2. 0 TDI vélemények?

Figyelt kérdés
Ilyen autót szeretnénk vásárolni Németországban. Igen, tudom hogy ezek a dízelbotrányos motorok, de nem igazán érdekel, hanem ezen motorok megbízhatósága érdekelne. Lehetőleg 100-120 ezer km-el vennénk. Szóba jöhet a Skoda Octavia is, gyakorlatilag ugyanaz az autó.

2018. júl. 7. 12:30
 1/10 anonim ***** válasza:
43%
1.6tdi egy rakás fos.Mindenképpen 2.0tdi-t válassz.
2018. júl. 7. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Szívesebben vennènk 2.0 TDI-t, de 1.6 TDI-k érezhetően olcsóbbak, a választék is nagyobb a mobile.de-n. Van valami típushibája az 1.6-nak?
2018. júl. 7. 15:11
 3/10 anonim ***** válasza:
75%
Típushibájáról nem igazán tudok,de a céges passatban 1.6tdi van és nem igazán vagyunk meg elégedve vele.A fogyasztása nem vészes (6-6.5l de van akinél 7 de az nem normális módon vezet)Elég lomha és olyan hangja van mint egy traktornak.Télen nem igazán szokott pöccre indulni.Pályán ne is álmodj hogy tartósan a 130-140nél többet tud.Ami az anyagiakat illeti nem véletlen olcsóbb az 1.6.
2018. júl. 7. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Nekem 1.6 van Octaviában.

Konzervatív vezetési stílushoz való, gyorsulgatni nem lehet vele. Pont most értem el a 45 ezres olajcserémig. Sosem kellett rátölteni, olajat nem eszik. Dízelt se nagyon, 5.4 a teljes átlagom.

Pályán bírja a tartós 150-et, ez nem gond neki.

Turbólyuk viszont jelentős: klímával, városban érződik leginkább, mert állásból nagyobb gázzal kell indulni. Országúti előzéshez van hogy harmadikig le kell gangolni és pörgetni. Szóval tényleg csak nyugodt stílushoz való. Én gyerek születésekor vettem, így ez pont adta magát. Ma már viszont sajnálom, hogy nem 2.0. Pedig ott állt a kereskedésben egy nagyobb motoros pont az enyém mellett.

Előnye a 2.0-hoz képest: az olajpumpa meghajtása láncos, nem az elkopó rudas.


Típushibák: 2011-12es szériánál előfordult idő előtti (210ekm helyett 100-150ekm) vízpumpatömítés, ezáltal vezérlés csere ill. gyenge beszállító miatt klímakompresszor csere. Nekem megvolt mindkettő gariban.


DPF miatt egyébként városban gyakran regenerál, ilyenkor is teljesítmény csökkenés érezhető.


A szoftverfrissítést én nem csináltattam meg, mert nagy a kockázata, hogy csak idő előtti egr és dpf cserét eredményez csökkent teljesítménnyel és megnövekedett fogyasztással.

2018. júl. 7. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez még lemaradt: a hideg indítást az enyém se szereti, elindult eddig mindig még minusz tíz fokban is, de érződik ilyenkor a vergődése, akár több másodpercig megy a fájdalmas "henyerehererehenyere".

Ennek megoldására beépítettem egy elektromos motorolajeleőmelegítőt, mely kb. 40 celsiusig tudja felfűteni a teknőt, ezáltal az olajat is. Télen ég és föld a különbség íly módo a hidegindításnál, kemény fagyokban is pöccröff. Nyáron is használom, hogy kevésbé kopjon indítózáskor a motor. Hátránya, hogy kell hozzá 230 és egy-két óra.

Specifikus részleteket szivesen írok privátban, ha van rá igény.

2018. júl. 7. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a hasznos válaszokat, akkor érdemes a 2.0 TDI felé orientálódni.
2018. júl. 7. 23:06
 7/10 anonim ***** válasza:
0%
Egyiket sem
2018. aug. 7. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Azóta meglett az autó, végül 1.6 TDI Golf lett, és egyenlőre nem bántam meg, az erő bőven elég, csak fordulaton kell tartani. Sokat olvastam utána, van egy-két típushibája, de azok nem vészesek: EGR szelep gyakran eltömődik, illetve az injektorok érzékenyek, dehát melyik dízelen nem az?
2018. aug. 7. 10:58
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Az EGR eltömődést és injektorhalált jócskán el lehet odázni kizárólag prémium gázolaj és motorolaj használatával. Emiatt én nem sajnálom a 10%-al drágább dízelt és nem sajnálom 15 ezrenként lecserélni az egyébként 30 ezres longlife olajat.
2018. aug. 7. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:

Egy gondolat, így évekkel később, ha valaki most találja meg (mint én).

1.6 CR-TDi-m van, ráadásul kombi. Már nem vagyok az ifjú lázadó, egy stabil autót kerestem, ez lett, Focust váltott.

Én 5L alatt eljárok van, hogy 4 alatt is... (ez láb kérdése is)

A dízel hangot egy év alatt is nehezen szoktam, de csatlakoznék az előttem szólóhoz, jó kúton kell dízelt tankolni, de ott a premium már nem szükséges (legalább is ismerős mondta, ha használtat veszel, és elkezded premiummal tankolni, lehet olyan lerakódásokat is leold az adalék, ami végül gondot okoz) kevesebbet nem fogyaszt, jobban nem megy vele, nem benzines.

Olajcserénél az olaj minőség függvényében kell a cserét megválasztani. Ha valami nagyon premiumot veszel, azzal az ajánlott -5e, de pl. én Mannollal járok, 10e-nél csere.

Ja! Gázolaj szűrő se maradjon ki 30e-ként, az néha kimarad az olaj mellett, pedig még a rendes kúton is akad szutyok a lében...

+Váltó olaj. Előzőek gondozásmentesek voltak,de Golf igényli ~90e-nél max.

Viszont A-ból B-be ez az 1.6 is elvisz.

okt. 3. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!