B Corsa nívópálca alig jelzett olajat, utána 2 liter rátöltéssel max érték fölött van. Mi lehet?
Hideg motorral mértem, minimálisan ferdén áll az autó a ház előtt, de ennyit nem csalhat. Rossz a pálca? Engedjek le fél litert? Nem füstöl, húz rendesen
Ecotec X14XE 1995
Ne jàrj vele úgy mert szètnyomja a tömítèseket..
Azt tudod csinàlni hogy bemèsz a patikàba èrsz egy bazi nagy fecskendőt meg egy 30cm darab gumicsövet. Mesèld el mihez kell ha nem akarod hogy furcsan nèzzenek rad! 😁 Aztàn szívjàl le belőlle a nívópàlcànal. Ez a leg egyszerűbb szerintem.
Semmi baja nem lesz.Simán elbír még + 1 litert is.Ez kb 3 %-os túltöltés a karter űrméretéhez képest,ha 30 litert számolunk a gáztérnek.
Akkor sincs gond ,ha gyárkémény szerűen füstöl a kartercsó,pedig itt már jelentős lehetne a gáznyomás,de ez éppen ezért nem zárt rendszer.
Ha mégis zavar ,akkor szippantsatok le belőle,de ha ennyit megevett,akkor ezt a motor elvégzi majd magától is.No para.
Akkor is gyanús az egész, 3,5 liter az előírt mennyiség. (Plusz mínusz 0,5)
Amikor a pálca alját nyaldosta, az reálisan annyit jelentene, hogy max 1,5 liter volt benne.
Na most lehet lepontozni,de gondolkozzatok már egy kicsit.
A 2 ütemű motorok forgatyúsházában az elősűrítésnél legalább 4 baros túlnyomás van szívás után addig még a dugó ki nem nyitja a felömlő csatornákat.A 4 üteműeknél pedig ez állandóan nyitva van a kartercsövön keresztül,ahol egy nagyon kopott motornál is max 0,1 bar túlnyomást ha eléri.Mind kettő motor típusban ugyan azok a szimeringek vannak,amik meggátolják az egyiknél a keveréküzemanyag a másiknál az olaj kiáramlását a főtengely két végén.Na most akkor a 2 ütemű motoroknál repkednie kellene a szimeringeknek,de ezek köszönik szépen jól vannak a jóval magasabb nyomás és hőterhelés ellenére is.
Most akkor valaki írja le,hogy miért is nyomja ki az olajjal túltöltött motor a szimmeringet?
Találkoztam egy extrém példával is,amikor magas olajfogyasztású motorból,Egy tanknál 40 liter benzin 1 liter olaj. A tulajdonos jóvoltából az előírt gyári 3,75 liter helyett szelepszárszimering cserénél kb 7,5 litert engedtem le,mert a tulaj csak öntött bele,mert tudta,hogy sok nagyon fogy,de nem ellenőrizte a nívón,mert nem.Én sem értettem ,hogy miért nem ellenőrizte ,de nem.Egyik főtengelyszimering sem volt még olaj nedves ennek ellenére sem.Másfél öt literes flakonba fért bele.
7-es voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!