Opel Astra H 1.7 CDTI 101, vagy 125 lovasat vennétek?
1.9 CDTI szóba sem jöhet, a kettő között vacillálok, de hallottam, hogy a 6. sebességgel sokszor van gond ennél a típusnál, azért húz a szívem a 101 lovas felé.
Érdekelne, ti mit gondoltok.
1.7-esem volt. z17dth azaz 101 lóerős. Teljesen elégedett voltam vele.
A 125 lóerős későbbi, 2007 utáni továbbfejlesztett változat. Ennek az üzemanyagrendszere Denso, míg a másiké Bosch. Ha netán hozzá kellene nyúlni, a Densot problémásabb javítani.
A 125 lóerős már gyárilag részecskeszűrővel szerelt, a 101 lóerős még jó eséllyel nem. Egy újabb nyűggel kevesebb.
Dinamikus közlekedésre nekem ez a 101 lóerő és 240Nm is bőven elég volt. Kifejezetten fürge autónak tartom. A mostani autóm hasonló tömeggel 160Le/350Nm. Jobban megy, de azért nem mondanám rá, hogy ég és föld lenne a különbség a H Astrámhoz képest.
Amúgy 6 sebességes (M32) váltó volt a 101 lóerőshöz is csak feláras "extra" volt, ezért sokan nem kérték. Viszonylag ritka, de azért akad. Az 5-ös váltó (F23) se olyan vészes, 130km/h-nál sem pörgi szét magát. Ennél a sebességnél olyan 2800-2900-as fordulaton van. És elpusztíthatatlan.
Ha esetleg mégis a DTR-nél (125Le) maradnál, az abban lévő M32-es, 6-os váltó is bevállalható. Ezt a váltót 320Nm maximáis nyomatékra tervezték. A DTH 240Nm-t tud, a DTR is "csak" 280-at. Tehát bőven hagytak benne "biztonsági tartalékot".
Az 1.9-es 320Nm-esekkel szokott gond lenni, mert pont határterhelést kap a váltó, amit a csapágyak hosszú távon nem tolerálnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!