Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A robogóm (aprilia sr 50)...

A robogóm (aprilia sr 50) hirtelen fékezéskor leáll vagy 5 kmh/h-val togyog, majd leáll. Mi lehet a probléma?

Figyelt kérdés
Van egy aprilia sr 50 em léghűtéses,karbis,2 ütemű. Tegnap kicseréltem a kuplungot ( ha levesszűk a variátor deknit ez a jobb oldali elem. Tudtommal ez a kuplung) és a szíjat is lecseréltem. A motor végsebessége meglepően 75km/h lett a 64-ről, de ha hirtelen le fékezek akkor és elkezdenèk elindulni a motor nem megy csak nagyon lassan majd leáll. Mi lehet a problèma?

2018. jún. 28. 12:02
 1/1 anonim ***** válasza:

Ha nőtt a végsebesség a kuplung- és szíjcsere után, akkor az azt jelenti, hogy a variátor oldalon (bal) nagyobb a kuplung oldalon (jobb) kisebb a szíj átmérője (mint egy elöl-hátul váltós kerékpáron).

Nagy sebességről hirtelen állásra fékezvén a két átmérőnek ellentétesen kell változnia, azaz az a bal oldalinak kicsinek, a jobbnak nagynak kell lennie, miközben a szíj feszes marad. Ezért a működésért a röpsúlyos kuplung felel, neki kell feszítenie a szíjat.


Az 5km/h-s totyogásból arra tippelnék, hogy az áttétel fékezés után nem áll vissza alaphelyzetbe, azaz a kuplung nem "nyomja össze eléggé a szíjat". Ennek több oka lehet, elsőre azt mondanám, hogy gyenge a kontrasztrugó vagy szorul maga a nyomótárcsa. De lehet, hogy más a probléma.

Legegyszerűbb leszerelt dekliven megnézni, hogy fékezés után hol "áll", pontosabban mekkora átmérőn fut a szíj.

2018. jún. 28. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!