Egy dizel autó alacsony fordulaton jobban gyorsul?
Adott egy dízel autó. 1500 fordulatnal leadja a maximális nyomatékot. Ha most tegyük fel. 1500nél ralepek akkor jobban fog gyorsulni mintha ezt 2500nál teszem?
Ugyan abban a sebessegi fokozatban
Nem értem.
Alacsony fordulaton jobb kellene hogy legyen a gyorsítása mivel több nyomatéka van. Ezt modt úgy értem hogy pl teljesen megpakolva utanfutoval hármasban egy kisebb emelkedőn pl 1500 fordulaton megy 35 km/órát es ahoz hogy 50el menjen 2000 fordulat kell azt gyorsabban eléri mintha 2000ről kellene 2500ra l. Vagyis 65re gyorsitania.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem, a nyomaték arra kell hogy meg tudja mozdítani az autót. A sebességhez lóerő kell.
Lóerő: Mennyivel mész a falnak
Nyomaték: Meddig tolod azt a falat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt hiszem a kocsmaban voltal fizika ora helyett. Keress ra a sulineten forgatonyomatek es teljesitmeny dolgokra :) erdemes potolni.
Az emelkedon meg 30-rol 50re gyorsitani nehezebb, mint 40rol 60ra az a franya gravitacio miatt. Tehat a meresed enyhen szolva helytelen mert fontos tenyezoket egyszeruen kihagysz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5# Ez azért túlzás volt, mert te is ott ittál velem akkor...
Lóerő a végsebességhez kell
nyomaték az üzemi tartományhoz.
Ez olyan vicces, hogy azt próbáljátok megmagyarázni, ami hülyeség és még el is hiszitek a másik hülyeségét.
Senki sem érti ezt, nem csak én.
Most ugye van a dízelmotor. Nem az új fajta dízel, aminek lineáris torque curve, és van a régi parabola.
én arról beszéltem. 1700on pl van 340 NM nyomatékod. 2500nál már "csak" 300. Akkor evidens hogy azonos sebességfokozat!! AZONOS SEBESSÉGFOKOZAT!!!-ban lentről jobban húz felfele.
Ebben a szempontban a LÓERŐNEK csak a VÉGSEBESSÉGBEN van szerepe.
Abban hogy a motor 30 ról 50re vagy 50 ről 70re gyorsít a nyomatáknak van szerepe. Ugyan az a sebességi fok, elhanyagolható légellenállás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem gyorsul jobban egy dízeles mint egy benzines, ezt csak a turbó miatt érezzük, már erre rájöttem.
1.4 HDI és 1.6 suzuki benzin ugyanazt tudja kb., annyi hogy a benzines egyenletesen adja le a nyomatékot, és jobban ki kell pörgetni, míg a dízel elkezd húzni, viszonylag alacsony fordulaton. Gyorsulási érték 0-100 ugyanaz lesz. Szóval a dízel nem gyorsul jobban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
van a nyomaték, meg van az áttétel (váltó és difi).
ezek adják a vonóerőt
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Némely autónak a 0-100km/h gyorsulásán kívül megadják az elaszticitását is 80-120Km/h között. Ez talán beszédesebb adat.
Ugyan abból az autótípusból pontosan ugyan olyan teljesítményűt nem találtam benzinesben és dízelben, de hasonlót igen.
Beszéljenek a számok:
Benzines, 105Le, 170Nm:
0-100km/h: 11,2s
80-120km/h: 14,9s
Maximális sebesség: 195km/h
Dízel, 110Le, 300Nm:
0-100km/h: 11,0s
80-120km/h: 9,9s
Maximális sebesség: 195km/h
Ugyebár itt a sok szakértő írja, hogy a gyorsuláshoz semmi köze a nyomatéknak, kizárólag a teljesítmény határozza meg. Akkor az elaszticitásbeli nem kevés különbség nyilván az 5Le különbségnek tudjató be...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!