Ez normális? Dizel autóm nagyon lassan kel életre.
Vagyis ez ugynez ki hogy: megnyomom s gázt 2 mp mire eszbekap de akkor sem egyből. Ugy maximális erejét 4 ml utan éri el fokozatosan.
Eddig nem volt dízel autóm. Ez normális?
Nem normális.
Ha az a 2 mp olyan 4-5 tizedmásodperc és egy olcsó elektronikus gázpedállal szerelt típusod van, akkor normális.
Hogy értendő ez a 2mp?
Üresben jár a motor, lenyomod a gázpedált és 2 másodpercig nem pörög fel? Mert ez nem normális, üzemanyag típustól függetlenül.
Vagy menet közben 2mp mire érezhetően elkezd gyorsulni? Turbós kisdízeleknél (turbós benzineseknél is) alacsony fordulatról való gyorsításnál ez valamennyire normális a turbólyuk miatt.
1.9 dci scenic II
Lenyomom es 4 mp eltelik mire rendesen megindul. 2000 fordulat alatt halott a motor
Menet közben, igen.
De elindulni is nehéz vele. 1.4es benzines opelem jobban indul alapjaratrol mint a scenic
Nem ismerem ezt az 19dci-t, de esetleg a geometria állító mechanika lehet leragadva. De ezt valószínű jelezné egy hibakóddal a kocsi, hogy alacsony a turbónyomás kis fordulaton.
Nekem most biturbós dízelem van, de ez előtt szimpla turbós volt. Valóban 1700-1800-as fordulattól kezdett el igazán tolni.
Ezen kívül eddig ahány dízelt vezettem, az 1-es fokozat mindnél nagyon rövidre volt hangolva. Elindulásnál pillanatok alatt leforogja a motor. 2.-ba váltva húz szépen, akkor lehet igazán kilőni.
8#. Maga az elindulás nehéz az autónak. Pl ha gurul az autó csusztatva se lehet kettesbe rakni mert képes lefulladni. Az opelem meg el is indul 2.ban de kb úgy mint a scenic egyesben. Ezért gondoltam hogy probléma van. Kilőni a következőképpen szokott. 3.ban 1700nál rataposok megy ugy 40km/h 2 mp mire megindul gyorsulni további 2 mp mire eléri a 2000 fordulatot miután lenyomtam a pedalt. Utana a 4 mp után fokozatosan hatalmas erő jön.
Kipróbáltam matreszentistvanban. Nekimentem egy emelkedonek. Kettesben gond nélkül felment. Harmasban 1900 fordulaton tartottam(nyomatekcsucs) es nem ment fel. Utána lenduletből nyelgazon indultam neki. Gyorsult menez közben. De volt máskor is. Megpakolva mentünk arra. Kb 1800 fordulaton mentünk fel egy emelkedőn. Nyelgazt nyomtam semmi. Kipróbáltam megint. 3000 fordulaton gond nélkül felment. Pedig ott elvileg kevesebbnek kéne lennie a nyomateknak.
Akkor a turbo lehet rossz?
3000-es fordulaton már kevesebb a nyomaték, de a teljesítmény több.
Fura, hogy ennyire nyomatékszegény alacsony fordulaton. 1.9-es dízel blokk, azért nem olyan kis motor. 120Le, 300Nm, ha jól sejtem. Látatlanban nehéz bármit is mondani, hogy mi okozza. Én elvinném egy (márka)szervizbe, gyári műszerrel teljes hibakód kiolvasásra. Ha van hibakód eltárolva az agyában, lehet máris megvan, hogy mi okozza a dolgot. Ha nincs, akkor lehet tovább kutakodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!