Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kismotor tuning, miért nem...

Kismotor tuning, miért nem megy jobban, miért erőtlen?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Nemrégiben vásároltam egy Aprilia SX50 es motrot 2012es gyártmányút. Egyik ismerősömnek egy Derbi Sendája van full gyári 50es és neki sokkal nagyobb a nyomatéka, nagyobb a végsebessége is mint nekem. Vásároltam egy sport kipufogó szettet, felszereltük minden jól sikerült és a hangja se nagyon változott, és a teljesítménye se változott, holott szerintem kellett volna neki. Még annyi, hogy valamiért ha hidegen próbálom indítani akkor kb 30-40. rúgásra indul csak el.. Mit kéne rajta csinálnom/csináltatnom, hogy nyomatékosabb legyen, és a sebessége is kicsit nagyobb legyen? Előre is köszönöm a segítséget!

2018. jún. 21. 23:35
 1/7 anonim ***** válasza:
35%
A gyári beállításon bármit változtatsz, csak rosszabb lesz. Még a sufni kipufogóval is.
2018. jún. 22. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nem elég kipufogót cserélni. Van egy hármas rendszer: légszűrő/beömlő, karburátor/injektor, kipufogó.


Ha belenyúlsz csak az egyikbe, csak elrobtod. Kényes egyensúly, csak egyszerre a 3-at állítva lehet normális eredményt elérni.


Azaz valszeg több levegőt kéne beengedni, a karburátort állítani, hogy picivel több benzint engedjen be, és akkor megint meglenne az egyensúly.


Inkább szervizessel csináltassátok, ha ez nincs meg.

2018. jún. 22. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Major Ferenc FERK ***** válasza:
az új rezókban általában van egy szűkítés(fojtás) közvetlen a henger csatlakozásnál ha azt onnan kiszeded mégjobban elvész a nyomaték de magasabb fordulaton rendessen tud dolgozni a rezó és nagymértékban megnő az erő de a karbit hangold hozzá
2018. jún. 23. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 veterán vas ***** válasza:

Nem értem!

Ha sem a hangja sem a teljesítménye nem változott, akkor miért írod, hogy "minden jól sikerült"?

Tedd vissza a gyári dobot, és ne piszkáld.


Vagy azt gondolod, hatékonyabb a Te házi berhelésed, mint a gyári mérnök-csapat éveken át tartó fejlesztőmunkája? ;)

2018. jún. 23. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Gyári mérnök csapat, meg a több éven át tartó fejlesztő munka ide vagy oda azóta úgy megcsináltuk, hogy a gyárihoz képest ezerszer jobb lett..


#2 -es pacsi :)

2018. aug. 10. 06:34
 6/7 anonim ***** válasza:

#2-es vagyok

pacsi vissza, végül hogyan sikerült megoldani?


Annyit még hozzátennék, hogy a mérnökök is fel tudták volna húzni a teljesítményt pont úgy, mint ahogy ti csináltátok.


Nem azért nem csinálták, mert bénák, hanem tudatos döntés volt. Ha ezekbe nagyon belenyúlsz, az élettartamot rövidíted le, a szerviz intervallumokat szűkíted, drágábbá teszed a fenntartást, a megbízhatóságot is csökkented.


Ezeket akarják a mérnökök elkerülni (logikus módon, mert a piac 98%-a megbízható, ritkán szervizelős motor akar, ami elmegy párszázezer km-t), emiatt csinálják olyanra, amilyenre. Aki meg nem ilyen motort akar, az a maradék 2%, az meg alapból ért hozzá annyira, hogy megoldja magának, mint a mellékelt ábra is mutatja :)

2018. aug. 10. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Szétkaptuk a hengert, majd láttuk hogy el van kopva a gyűrű meg a henger is eléggé ütött kopott volt. Rendeltem egy új szettet most még bejáratós, de erezhetően jobban húz, nyilván nem pörgetem annyira hogy tönkremenjen az elején. Ja és a kipufogóból kiszedtük a fojtást.
2018. aug. 10. 14:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!