Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autókat milyen...

Benzines autókat milyen fordulattól lehet erőltetni?

Figyelt kérdés
Például régi Suzuki swift 50-el ötösben már furcsa hangot ad.
2018. jún. 21. 09:13
 1/8 anonim ***** válasza:

Autófüggő. Nekem van egy régi, benzinem, 2000 köbcentis 8 szepepes opelem, óra szerint 60-nál, 3.ban érzi jól magát, meg van egy újabb dacia loganem, 1.2-es, benzines, óra szerint 50-55-nél meg lehet kínálni az 5.el, bőven jó neki.

Az, hogy mikor melyik fokozat kell, az főleg a váltó áttételezésén, illetve a motor karakterisztikáján múlii (milyen ford.szám tartományban adja le a max NYOMATÉKOT). Ha érzed már hogy erőlködik, szaggat, fullad, kapcsolj vissza, ha meg "sír", akkor kapcsolj fel, ennyi.

2018. jún. 21. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Furcsa hang? Erőlködik csak, nem hiába manuális váltó van benne, neked kell kapcsolgatni. A dízelek is erőlködnek ha indokolatlanul nagyobb sebességbe vannak, dübörögnek, rezonálnak mint egy kamion.
2018. jún. 21. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Nekem nincs fordulatszámmérőm.

(régi swift). De 50-nel 3-as, vagy 4-esben kell menni. 30-cal sem 4-ben mész...


Férjem Balenója fordulatszámmérős. Ő azt szokta mondani, ha vezetem, hogy 2000 felett már jól húz. (de sosem nézem abban sem)

2018. jún. 21. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Mire jó neked ,hogy 50-nél 5-ösbe vagy??mert az autónak az nem jó.
2018. jún. 21. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Ahogy írják váltó és motorfüggő erősen a dolog. Nem lehet univerzális kijelentést tenni, hogy minden autóban X fordulatszám fölött kell hogy legyen a mutató.

Nekem nincs benzines autóm, csak két dízelem. Így ezeken tudom példaként szemléltetni a dolgot. Mind a kettő hasonló méretű, tömegű autó, mindkettőben CR rendszerű motor van. Még a lökettérfogat is hasonló. Az egyik 1.7-es (1686ccm), a mások 1.6-os (1598ccm).

Az 1.7-es érezhetően nem szereti az 1500 alatti fordulatot. Ott már egyenletes sík úton történő haladáskor is búg, remeg az egész autó. Vissza kell váltani.

Ezzel szemben az 1.6-os 1800-as fordulatnál már reklamál, hogy váltsek fel. 1200-as fordulaton is dinamikus, érezhetően nem gond neki.

2018. jún. 21. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
1.6-os japán benzinest hajtok. 5.-ben 2000 alatt már vissza kell váltanom, 4.-ben max 1800ig lehet leengedni utánna már méltatlankodik, 3masban is hasonló a helyzet. Nálam pl. elképzelhetetlen lenne az, hogy ötödikbe 50el megyek.
2018. jún. 21. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Majatom ***** válasza:
Nekem is swiftem van, 1.3-as, a fordulatot nem szoktam nézni, de olyan 60-nál váltok fel 5-ösbe, 50-nél 5-ösben érezhetően küszködik. Viszont van a családban egy ugyan olyan kiadású swift, csak az 1.0-es, azt is szoktam néha vezetni, és annál, ha valamiért lassítok 50-re, nem mindig veszem észre, hogy 5-ösben maradt, mert a hangján nem hallatszik, ha nem kell hirtelen gyorsítani, még vissza sem kell váltani, felveszi megint a 60-as tempót. Mondjuk a 3 hengeresnek eleve másabb a hangja, a sebességváltó áttételét nem tudom, hogy más-e.
2018. jún. 21. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Olyan 2500 felett, tartós sebességnél 2000-en is lehet tartani. Vezettem már több mint 100 személyautót életemben, de olyan még nem volt, amelyik 5-ösben 50-nél normálisan szólna. Minden autó áttétele olyan, hogy maximum négyesbe szabad tenni ilyen tempónál.
2018. jún. 21. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!