FSI vagy TSI benzin motor a jobb? Mik a típushibák? Mire kell figyelni?
néhány hiba például egyértelműen a turbóval fordul elő, az öntvény megreped egy idő után.
másik nagyon általános jelenség, hogy nagyon könnyen kokszolódik, teljesen függetlenül attól, hogy hogyan használja az ember, előbb-utóbb vinni kell tiszítani.
ezek a dolgok állítólag 11 utáni TSI-kben már mérséklődtek vagy megszűntek.
Hetente többször teszik fel ugyanezt a kérdést. Tessék belépni a TFSI Club Hungary fb csoportba, és lehet tényleges hozzáértőktől válaszokat kapni. Sajnos ilyen általánosítás nem létezik hogy "2011-től már jobbak". Motorkódtól függ, hogy milyen a vezérlése, az a hibás láncfeszítős, vagy szíjas, szíjasok közt is van típushibás, ami mondjuk egy 10e ft-os alkatrésszel orvosolható, (AXX-BWA-BPY kódos 2.0TFSI például), az újabbakban kettős befecskendezés van, a miatt nem kokszosodik, de fejből én se tudom ezek milyen motorkódok. A tapasztalat azt mutatja, hogy a kokszosodás a kisebb köbcentiseken, a szűkebb szívócső átmérő miatt hamarabb jelentkezik, mint a nagyokon, de mindegyiknél problémát fog okozni egy idő után. A turbó repedésére meg csak annyit, hogy semmivel se rosszabbak a TSI-TFSI turbói mint a dizeleké, csak sokat használtak városban, és az állandó hőtágulás keményen meg tudja rövidíteni az élettartamukat. Meg persze amikor hidegen tapossák. 1.4-ből a turbókompresszorosokat kerülni kell, mert alulméretezett a motorbelső, és a hibrid feltöltés sem egy stabil konstrukció. (160-170 lovasok)
2.0tfsi-ből a BWA kódost tudom ajánlani, BPY amcsi piacra készült, AXX-nek akadnak olajzási hibái.
1.4-ből a 122 lovast is meg szabad venni, szíjas vezérlésű, nem túl problémás motor.
1.6-ból van 116 lovas szívó, az se rossz
Fiatalabb évjáratokat én magam se ismerem túlzottan, azokról lehet a fent említett csoportban érdeklődni.
Mit jelent számodra az, hogy "jobb" ?
A TSI kevesebbet fogyaszt, "jobban megy" viszont magasabb a karbantartás igénye, az FSI-nél kevesebbet fogsz költeni szervizre és többet benzinre, és nem előzgetsz annyit.
Döntsd el mi a fontos.
Ha évente 20e km-t mész, és a TSI 1 literrel kevesebbet fogyaszt, akkor 400ft-os benzinár mellett 80e ft-tal több marad a zsebedben, ez 5 év alatt 400e, ebből kell kigazdálkodnod egy turbó cserét meg egy koksztalanítást (ha mind a 2 tényleg beüt). Csak azért írtam ilyen számokat mert ezekkel könnyű számolni, mielőtt valaki nekiáll ezen kötekedni.
Nem VW, de 1.6-os szívó benzinesből ültem át "kisturbós" benzinesbe és az 1L reális, saját tapasztalat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!