Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » FSI vagy TSI benzin motor a...

FSI vagy TSI benzin motor a jobb? Mik a típushibák? Mire kell figyelni?

Figyelt kérdés
(Használt VW lenne.)

2018. jún. 18. 19:28
 1/9 A kérdező kommentje:
2009-2010 körüli, ha ez valamit számít. Nagyjából ebben az évjáratban gondolkozok.
2018. jún. 18. 19:32
 2/9 anonim ***** válasza:
úgy tartják, hogy a TSI motorokból a 2011-12 előttiek még kevésbé kiforrottak, sok problémájuk van, szóval egy szívó FSI megbízhatóbb ebben az évjáratban.
2018. jún. 18. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

néhány hiba például egyértelműen a turbóval fordul elő, az öntvény megreped egy idő után.


másik nagyon általános jelenség, hogy nagyon könnyen kokszolódik, teljesen függetlenül attól, hogy hogyan használja az ember, előbb-utóbb vinni kell tiszítani.


ezek a dolgok állítólag 11 utáni TSI-kben már mérséklődtek vagy megszűntek.

2018. jún. 18. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Hetente többször teszik fel ugyanezt a kérdést. Tessék belépni a TFSI Club Hungary fb csoportba, és lehet tényleges hozzáértőktől válaszokat kapni. Sajnos ilyen általánosítás nem létezik hogy "2011-től már jobbak". Motorkódtól függ, hogy milyen a vezérlése, az a hibás láncfeszítős, vagy szíjas, szíjasok közt is van típushibás, ami mondjuk egy 10e ft-os alkatrésszel orvosolható, (AXX-BWA-BPY kódos 2.0TFSI például), az újabbakban kettős befecskendezés van, a miatt nem kokszosodik, de fejből én se tudom ezek milyen motorkódok. A tapasztalat azt mutatja, hogy a kokszosodás a kisebb köbcentiseken, a szűkebb szívócső átmérő miatt hamarabb jelentkezik, mint a nagyokon, de mindegyiknél problémát fog okozni egy idő után. A turbó repedésére meg csak annyit, hogy semmivel se rosszabbak a TSI-TFSI turbói mint a dizeleké, csak sokat használtak városban, és az állandó hőtágulás keményen meg tudja rövidíteni az élettartamukat. Meg persze amikor hidegen tapossák. 1.4-ből a turbókompresszorosokat kerülni kell, mert alulméretezett a motorbelső, és a hibrid feltöltés sem egy stabil konstrukció. (160-170 lovasok)


2.0tfsi-ből a BWA kódost tudom ajánlani, BPY amcsi piacra készült, AXX-nek akadnak olajzási hibái.

1.4-ből a 122 lovast is meg szabad venni, szíjas vezérlésű, nem túl problémás motor.

1.6-ból van 116 lovas szívó, az se rossz


Fiatalabb évjáratokat én magam se ismerem túlzottan, azokról lehet a fent említett csoportban érdeklődni.

2018. jún. 18. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Mit jelent számodra az, hogy "jobb" ?


A TSI kevesebbet fogyaszt, "jobban megy" viszont magasabb a karbantartás igénye, az FSI-nél kevesebbet fogsz költeni szervizre és többet benzinre, és nem előzgetsz annyit.


Döntsd el mi a fontos.


Ha évente 20e km-t mész, és a TSI 1 literrel kevesebbet fogyaszt, akkor 400ft-os benzinár mellett 80e ft-tal több marad a zsebedben, ez 5 év alatt 400e, ebből kell kigazdálkodnod egy turbó cserét meg egy koksztalanítást (ha mind a 2 tényleg beüt). Csak azért írtam ilyen számokat mert ezekkel könnyű számolni, mielőtt valaki nekiáll ezen kötekedni.

Nem VW, de 1.6-os szívó benzinesből ültem át "kisturbós" benzinesbe és az 1L reális, saját tapasztalat.

2018. jún. 18. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:
53%
Ha nem értesz hozzá, akkor miért írsz baromságokat? Az 1.4 tsi 122 lovas verzió hemzseg a konstrukciós hibáktól, arról nem is beszélve, hogy láncos vezérlésű.
2019. ápr. 26. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Michael880117 válasza:
Olvastam itt hogy a nagyobb motoroknál kisebb a hiba lehetősége!én a koksz jelenségtől félek! 5.2 fsi nél mennyire valószinű szerintetek?
2020. márc. 8. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Ne félj a koksztól, hanem 5 évente takaríttasd ki. Gondolj úgy rá, mint más autónál a vezérműszíj cserére - 5 évente megcsináltatod, aztán annyi.
2020. márc. 8. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Michael880117 válasza:
Értem?köszi
2020. márc. 13. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!