Akik szándékosan, rendszeresen életveszélyesen közlekednek, azok mit éreznek?
Tudom, hibázni bárki hibázhat, de vannak olyan autósok, motorosok, akik konzekvensen tesznek a balesetveszélyre, most rájuk gondolok - irreális gyorshajtás (szóval nem 90 helyett 95, hanem mondjuk 50 helyett 100), szembesávban furikázás, beláthatatlan kanyarban előzés, motorosoknál közúton egykerekezés, ilyenek.
Ez miért jó? Akik ilyeneket csinálnak, azoknak valami pszichés problémájuk van?
Ha úgy érzik, nem akarnak már élni, akkor egyrészt vannak segélyvonalak és jó pszichológusok, másrészt ha már végképp nem akarnak, akkor már elnézést, de miért rángatnak bele másokat is a dologba?
Ha meg akarnak még élni, akkor miért csinálnak ilyeneket?
Aki már vezetett, az valószínűleg hibázott is, de ez egyszerűn nem fér a fejembe, hogy akik ennyire lelkesen dolgoznak azért, hogy otthagyják a fogukat, azok miért teszik... Más lehet, hogy szeretne hazaérni.
Az öngyilkos gondolatok komoly dolgok, foglalkozni kéne velük egy szakemberrel együtt, nem ez a megoldás... Ha meg csak a mókáért csinálják, akkor egyrészt egy (állítólag) egészséges felnőtt ember nem értem, hogy lehet ennyire felelőtlen, másrészt miért nem mennek ki egy zárt versenypályára? Ott úgyis jobb az út, nincsenek emberek-állatok, lassan haladók, nincs rendőr, stb, az miért nem jó? Még csak nem is olyan drága kibérelni egy pályát.
Miért csinálják akkor ezt? Miért játszanak mások életével? Mi a jó ebben?
#21
Én inkább nem is pontoztam senkit, de amúgy mimdegy mert 1 pontozás úgyse elég ahhoz, hogy bármilyen százalékot mutasson....gondolom nem csak én tartom betegnek az egyik kedves válaszolót.
Kedves 76%
Ha nem tudsz különbséget tenni egy vasúti átjáró, és egy random utca+környezete között, akkor kár vitázni.
Mindenesetre azt még hadd tegyem hozzá, hogy a kérdésemet ihlető vasárnapi balesetben meghalt 3 ember közül az egyik sofőr is nagyon tapasztalt, nagyon profi volt, versenyekre járt, hatalmas rutinnal rendelkezett. Most mégis be van tolva a hűtőbe, meg mellette 2 másik ember is.
Szívből kívánom, hogy veled, vagy a szeretteiddel soha ne történjen ilyesmi, soha ne tudd meg, milyen érzés, mikor felhívnak azzal, hogy valakinek akit szerettél, azért kellett meghalnia (a kislánya szeme láttára), mert valaki nem bírt magával. De azt is kívánom, hogy VALAMI történjen, amitől megjön az eszed.
Remélem veled marad a szerencséd, és nem sodorsz bajba másokat.
Szép napot!
Itt vagyok, az egyik kedves beteg válaszoló, aki 100-al mer randalírozni.
Szóval annyit akartam mondani, hogy továbbra is nagyon figyelni fogok a környezetemre, ahogy azt eddig is tettem, a sebességet pedig úgy fogom megválasztani, ahogy jónak látom. Szép napot mindenkinek.
Én nagyon ritkán hajtok gyorsan, akkor sem annyira, mint ahogy leírod (na jó, előfordul, hogy ha este 10-kor hajtok át a városon ahol lakom, akkor megküldöm neki félelmetes 80 km/h-val, kötél általi halállal szeretném). Viszont mentem már párszor mondjuk Romániában, na ott egy 20 kilométeres szakasz felér egy itthoni 200 kilométeres tréninggel. Ahol ha nincs felkapcsolva a ködlámpád, bejönnek eléd a körforgalomba, és a kamionok tiltás nélkül száguldanak, jóformán csak kanyarban és záróvonalon át előznek. Kivilágítás utánfutón már a gyárban sem volt, autópályán pedig bármelyik pillanatban sávot válthatnak, mert az indexet ha használják is, legtöbbször csak akkor, ha úgy felejtik. Hidd el, ehhez képest az itthoni helyzet komolyan áldásos.
Az ilyen barmokon meg valahogy nem szoktam sírni. Velem volt már olyan, hogy motorral 25-el is majdnem meghaltam, ha nem rántom félre a gépet a saját lábamra. És olyan is volt már, hogy traktoron egyik pillanatról a másikra elszállt a hidraulika, ráadásul éppen kanyarodás közben, miközben vittem a hatos ekét. Mégis sosem okoztam eddig balesetet, balesetbe is csak egyszer kerültem, amikor egy szabálytalanul kanyarodó autós nekem jött, miközben parkoltam. Mivel egy alig 70 lóerős autóval járok a legtöbbet, ami ráadásul OT-s, nem nagyon hajtok gyorsan, illetve ezzel nem is nagyon tudok. 15 éves korom óta nemzetköziben járkálok nehézpótos szerelvénnyel, elég hamar meg kellett tanulnom, hogy egy rossz mozdulat miatt hogyan okozhatok milliós kárt, vagy sérthetek meg testi épséget. Szerintem egy autóban negyed annyi tényezőre kell figyelni, szóval persze nagyon rossz ha valaki balesetet szenved, de ha megy mint a mérgezett egér, akkor nem tudom érte sajnálni. Igen, lehet hogy legközelebb pont velem jön szembe, és lehet hogy meghalok miatta. Ez ilyen. Aki autóba, biciklire, motorra, buszra ül, annak ezzel számolnia kell. De tovább megyek, nem ritka az sem, hogy az egész házon átmegy az autóval egy félresikerült manőver miatt. Most akkor sehol nem vagyunk biztonságban?
Azért általában nem annyira átláthatatlan nagy a káosz, ahogy beállítod. A másik hülyeségével nem lehet mit kezdeni, de a sajátoddal nagyon jól be lehet befolyásolni a dolgok alakulását. Szerintem a vadveszélyen kívül nincs nagyon olyan veszélyhelyzet, amire ne lehetne felkészülni. Ha pedig ennyire nehéz számodra a közlekedés, kirakod a T betűt hátulra, és nyugodtan mehetsz városban 40-nel, országúton 70-nel, senki nem fog elküldeni sehova.
Na akkor most ezzel én leírtam, hogy milyen tapasztalatok alapján írtam, amit írtam. Megkérdezem megint: te mennyit vezettél?
Persze, "hulljon a férgese", csak az a baj, hogy nem csak magukat sodorják veszélybe, én például kertvárosi részen lakok. 30-as tábla a legtöbb utcában, az utak keskenyek (két autó egymással szemben csak lépésben tud elmenni egymás mellett), járda nincs, a kereszteződések beláthatatlanok a fák miatt, sok háznál nincs is kerítés, viszont kisgyerek és/vagy kutya-macska mindenhol van, és sok a gyalogos, akár még sötétedés után is (a közvilágítás meg hajlamos összecsinálni magát és nem működni pár napig). Mégis annyiszor látom, hogy 90 körül, afölött mennek itt autóval.... Van ahol elfér, de nem egy ilyen helyen! Tavaly vagy tavalyelőtt ütötték el az egyik környékbeli anyukát, amint épp a babakocsit tolta, benne a kislányával. :( Szerencsére túlélték, de hosszú időre kórházba kerültek. Mindezt azért, hogy valaki 2 másodperccel előbb érjen haza.
Vagy például a szomszéd településen hát, szóval kisebbségiek laknak, ott nem megy ritkaságszámba, hogy ""véletlenül"" a kocsi elé kerül a gyerek vagy a felnőtt. Volt, hogy mentem arra kocsival, szembe nekem a járdán gyalogolt egy hölgy, bámulta a kocsit már régóta, majd mikor már majdnem mellé értem, akkor lelépett az úttestre elém, és kiabálni kezdett, meg rá akart ütni a kocsira. Ilyen helyeken se igazán éri meg száguldani, mert egyrészt egy haláleset azért komoly ügy, másrészt a rokonság halálra lincseli a sofőrt.
Szóval az ilyenekre gondolok... menjen a búbánat 50-es táblánál 40-nel, meg országúton 70-nel, az olyanokat is utálom, nem kell átesni a ló túloldalára, de miért nem lehet annyival haladni, amennyi a megengedett?
Én se igazán tudom sajnálni azt, aki felnyalja magát a villanyoszlopra, csak hát itt elég gázos, bárkit vihet magával. :(
Teljesen egyszerű, ésszerű szabályok betartásával nyugodtabbá és biztonságosabbá lehetne tenni a környéket.
Km-t nem tudok, de egy 7-8 éve napi szinten vezetek, igaz nem több száz kilométert naponta. De miért fontos ez? Nem feltétlenül csak a saját épségemért aggódok, és nem feltétlenül csak az autóban ülőkért. Halt már meg szerettem közlekedési balesetben, és napi szinten folyik a médiából, hogy hol hány ember vesztette életét az utakon, ez számomra borzasztó és felfoghatatlan, a balesetek nagyon nagyon nagy része értelmetlen hü lyeség miatt történik, és nem tudom, hány tragédiának kell még történnie, hány embernek kell értelmetlenül meghalnia, mire kicsit talán elgondolkodnak az emberek, hogy megéri-e.
Mert tényleg felfoghatatlan számomra, egy ilyen 30-as kertvárosba nem kell bejönnie senkinek, aki nem épp ide jön, akkor meg ekkora távon alig pár másodpercet tud nyerni, SEMMI logikus magyarázat nincs arra, hogy miért kell itt nyomni neki. Ha valaki az üres fő utcán (ahol van járda, egy részen 2*2 sáv, lámpás zebra, közvilágítás, elég hely, minden) megy 80-at, még azt mondom esetleg talán belefér, de mindenképpen lehetséges, hogy van rá oka, hiszen siet valahova, még ha nem is fér bele, legalább megindokolható. Amit sokan művelnek, arról még ennyi se mondható el.
Voltál már a 4-es főúton? Ajánlom figyelmedbe. Az autósok még elmennek, de amikor a kamionos előz kamionost zsinórban... A másik kedvencem, amikor bejön a 110-es tábla, és mint ha megvesznének az emberek. Vannak szép belátható hosszú szakaszai, ott van olyan aki 150+-szal elrongyol mellettünk, de a következő településnél meg beérjük, akkor megint elszáguldozik, és megint beérjük, és ez így megy Pestig. Aztán ott meg mindenki szopizik. Szóval az ilyen emberek azok, akiknek vmi baj van ott fent. A másik egy pénteki napon, meg mindenki előzget mindenkit, nulla türelem, még a dugóban is ez megy, azért, hogy egy kocsival előrébb jusson, közben meg majdnem leviszi a tükrödet, de ez még a jobbik eset. Persze érthető, hogy mindenki legszívesebben már hazaérne, de nem kéne agresszívnak lenni.
Azt bírom még, hogy a Mecsekben a szerpentínnél, csak úgy csúszkálnak ki a b*rmok, nem kell tél, hogy szánkózzanak. Főleg mikor 2 BMW-s fiatal versenyzik, hogy ki ér fel/le előbb, aztán túl nagy sebességel veszik be a kanyart, (ugye tapasztalat még nuku) a kocsi meg nem arra megy amerre akarják, de az a rossz ebben, ha nem történik baleset, ugyanúgy folytatják ezt a stílust. Motorosok is előszerettel hullanak a 6-os eme szakaszán, volt olyan ügyes is, aki fel is vette saját halálát és szabálytalankodását.
Am meg a tapasztalat nagyon sokat számít, meg a helyismeret és az ÚT (hol vannak úthibák, hol nincsenek, belátási viszonyok), meg sokszor van úgy, hogy kénytelen is az ember megszegni a szabályokat. Pl akit tudok, hogy ismeri a környéket mint a tenyerét, attól nem bánom ha átszáguld egyik helyről a másikra. De aki még csak egyszer kétszer járt azon a szakaszon vagy egyáltalán, az ne tegye, legalább saját maga miatt.
Szerintem a legnormálisabb résztvevők a forgalomban azok a túramotorosok, és a távolsági buszosok, Őket nem hajtja a tatár. A túramotorosok rendesek szoktak lenni városban, ha a kisgyerek vagy valaki bámulja Őket, akkor szoktak adni egy kis műsort is (felbőgetik vagy gyorsulnak).
Ismerek olyan autóst aki folyton nyomja neki, az ilyen embereknek ez az adrenalin fröccsük, főleg, ha előzésre kerül a sor.
Nem betegek, csak ez nyújt számukra pluszt.
Arra még kitérek, hogy sok esetben maga az út veszélyesebb mint az, hogy ha valaki nyomja neki, vagy tötyög. Elég végignézni az utak állapotát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!