Mi a leggyakoribb hiba?
Simson s51-nél nem vagy csak alig van töltés. Töltőtekercs hiba, gyújtáskapcsoló mögötti fesszabályzó lehet rossz? 6v-os a rendszer.
Alapjáraton olyan 1,5V ha pörgetem kicsit akkor felmegy 3,5V-ra. Olvastam olyat, hogy a fesszabályzóból 2 töltővezetéknek kell jönnie az egyik a "sok töltés" a másik a "kevés töltés" az egyik általában "le van vakolva" vagy szigetelve. Szemügyre vettem a fesszabályzóból kilépő vezetékeket és nem találtam szabadon levő vezetéket, mind be van kötve.
Mit nézzek meg először. Ezen kívül minden működik rajta, világítás, órában visszajelző lámpa, féklámpa is van(habár nem tudom miért, ha benyomom a hátsó féket és ha rá van téve világításra ahogy a féklámpa kigyullad úgy alszik el a hátsó világítás, ha elengedem a féket kigyullad az 5w-os izzó.) kürt működik, töltőről próbáltam működésre bírni az indexeket, nem tud akkora áramot adni, hogy működjenek, de a relé kattog ha a kapcsolót jobb vagy bal irányba állítom. Akkumulátorral addig nem akarok próbálkozni míg nincs rendes töltés. Töltőről működnek a helyzetjelző lámpák is.
Hogy tudom kimérni a töltőtekercset illetve az egyenirányítót/fesszabályzót, hogy jók-e?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Fékezéskori hátsó helyzetjező kialvás az gyári állapot, így kell működnie. A töltés vezeték száma 59a, színe piros/sárga
(forrás: Javítási útmutató S51 és KR51/2 típusú Simson kismotorkerékpárokhoz 81. oldal)
Terhelés nélkül 4000-es fordulatnál 6V-ot, 7000-es fordulatnál 15V-ot kell mérni az 59a-n. (85. oldal)
Ha a töltőberendezésnek van külön kevés- és sok töltés vezetéke, akkor a kevés tötltésé zöld, a soké zöld-piros színű (97. oldal) melyek az olvadóbiztosíték után egységesen piros-sárga vezetékkel mennek tovább. Bekötve csak egyik lehet.
A diódák legegyszerűbben multiméterrel, dióda állásban lehet vizsgálni. Egyik irányban szakadást kell mutatnia, másikban pedig a dióda nyitófeszültségét.
Töltőáramot a multiméter sorbakapcsolásával lehet legegyszerűbben mérni: sok töltés esetén 2,4A, kevés töltés esetén 1,1A a nominális (98. oldal).
Az alaplapon lévő 21W-os tekercs ellenállása megszakítós gyujtás esetén 0,22Ohm (86. oldal), tirisztoros gyujtás esetén 0,29Ohm (95. oldal), melyet az 59b és test között kell mérni kikötött 59a mellett.
Kb ezeket lehet otthoni módszerekkel kimérni. A 0,22-0,29 ohmhoz már speciális műszer szükséges, házilag leginkább a szakadás zárható ki.
elgépeltem:
7000-es fordulatnál 25V-ot kell mérni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!