#7. / #8. /#10. és hasonló virtusú válaszolóknak:
A #6-os voltam és csak az autóról írtam. Nem volt szó a válaszomban az emberi tényezőről.
De ti elmentetek a személyeskedés irányába ami elárul egyet s mást a jellemetekről és a színvonalatokról (ha már a másét firtatjátok).
Már az is baj ha valaki nem venne BMW-t és nem is javasolja mert nem tartja egy megbízható autónak? :)
Ha van rajta sapka akkor azért és ha nincs akkor azért.
A kérdező helyében egy Toyotát vennék. Abból se a legrégebbi és legolcsóbbat. Nem olcsók a jó Toyoták sem de legalább megbízhatók. Ha mégis elromlana akkor lenne pénzem megjavíttatni. De én is kinyilvánítanám a nemtetszésemet ha nagyon le akarnának húzni a javításával vagy többet lenne szervizben mint használatban. Olasz autót se ajánlanék ugyan emiatt és még jó néhány európai autót sem (használtan).
A japán autók is elromolhatnak. Csak kisebb eséllyel. Pl a Toyotáknál meg az a probléma hogy sok bonyolult és összetett alkatrész csak egyben cserélhető drága alkatrész árakkal.
Valahol igazat adok John_McClane nevű felhasználónak mert a kettős mérce se egy szép dolog.
"Adott egy 20 éves, gyenge"
Mert a 110 lovas TDI vagy 105/115 lovas PD-k erősebbek? Vagy akármelyik hasonló korú 1.8? Egy Focus 1.6? Azok nem gyengék? :D
"pénztemető BMW, ami kerül x forintba"
Mese, semmivel nem nagyobb pénztemető, mint akármelyik hasonló korú, felszereltségű és műszaki tartalmú autó.
"Na most ezért az x összegért vehetsz egy újabb autót, kevesebb kilométerrel, erősebb motorral (ami még kevesebbet is fogyaszt), magasabb felszereltséggel, aminek a fenntartása is olcsóbb (szerviz, biztosítás, gépjárműadó, stb.)"
És itt derül ki, hogy autód sem volt még. A teljesítményadó NŐ ahogy csökken a jármű életkora és teljesítménytől függ. Ezzel szemben szerinted csökken egy újabb autónál, hát jó :D
A 117 lovas 4 hengeres 1.8 az sokat fogyaszt, de vegyünk fiatalabbat erősebb motorral mert az KEVESEBBET fog fogyasztani! Teljesen igazad van. Én javasolnék valami 4.2 V8 benzint, az termelni fogja a benzint :D Mióta esznek kevesebbet az erősebb autók? A spritmonitor szerint ezeknek az autóknak a vegyes átlaga 8,5 liter, hát benzintemető nem érted? :D
A közgazdaságtan is kimaradt, mert ha ugyanennyiért kapsz fiatalabbat, jobban felszereltebbet ami jobb akkor ott valami gáz van, mert a használt piac nagyon jól beárazza a termékeket. Ami fiatalabb, jobban felszereltebb az valszeg a vásárlóközönség szerint sz@rabb is, ezért kerül ugyanannyiba.
1 000 000 környékén már normális állapotú '99-es 318-akat találni, én kiválasztottam hasraütésre egy 1,2 millás jó állapotút és csináltam 1,2 milláig egy keresést a következő feltételek szerint: újabb, legalább 130 lovas, bőr, digitklíma, benzin és tádá kidobott pár hulladék alfát ugyanennyiért :D
Dízelből akad, de ez is jelent valamit amikor a 2005-2006-os ( tehát 7 évvel fiatalabb ) jól felszerelt dízelért kevesebbet kérnek, mint a retek benzinesért. :D
Ja és persze nem véletlenül van kevesebb kilométer a 6-7 évvel fiatalabb dízelek órájában, mint a 20 éves BMWben, hiszen köztudott, hogy akkor veszünk dízelt ha alacsony a futás ellenben a 318-as benzines BMWt csak üzletkötők, ingázók és hasonlók vették... :D
"Ezen tények tudatában milyen racionális érveket tudsz felhozni a BMW mellett a többivel szemben?"
Szóval maradjunk annyiban, hogy ezek nem racionális érvek, csak a szokásos sablonduma: utáljuk a BÉLYEMVÉT mert drága.
"Ha valaki napi használati autót akar venni, és nem mutatóba, a lehető legostobább döntés"
Pont hogy nem. Az E46ban és kategóriájában normális minőséget kapsz elfogadható áron. Ezek a rettenet szívóbenzinek nem pénztemetők, normális közlekedésre ugyanúgy megfelelnek mint akármelyik 1.8-2 literes szívóbenzin, viszont cserébe egy E46 igényesebb, kényelmesebb és csendesebb mint mondjuk egy Focus vagy Mondeo. Egy MK3-as Focusból átülsz egy 10 évvel idősebb E46ba meg fogsz lepődni mennyivel másabb :)
A két eset meg nettó hülyeség, a társadalom igen kis rétegére lehet ráhúzni. Van az embereknek egy rétegei aki mindig suttyó lesz, erre viszont semmi utalás nincs a kérdésben. Viszont, ha egymás mellé teszel egy E46-ot és egy korabeli hasonló méretű nem prémium gyártótól származó autót akkor ég és föld lesz a különbség, főleg ha a BMW jól felszerelt. Ha utazási kényelemben kell választani egy Focus,G Astra vagy E46 között akkor az E46 messze jobb lesz. Aki megteheti miért ne vegye meg? Csak mert BMW? Mert rettegnie kell az ilyenektől akik majd leprolizzák, hogy ő nyálat ver, felvág :D
Ajánlom látogass el egy olyan országba, ahol nagyobb jólét és gazdagság van. Pl Svájcba ahol a minimálbér 7 kiló, középfokú végzettséggel pedig simán 1,5 millió fölött lehet keresni ott is fogsz látni embereket E46-tl közlekedni. Teljesen normális hétköznapi embereket, fiatalokat, időseket E46-ban. Pedig abból a fizetésből ők simán vehetnének új autót és mégsem teszik. Biztos a sok új Merga, Audi meg Lambo között ők is villogni akarnak a 20 éves BMWvel :)
Szóval írtál egy szép hosszú hozzászólást, a valóságtól messze elrugaszkodó tartalommal és még megtoltad személyeskedéssel is. Ahogy itt már írták előttem ez önmagát magyarázza :)
#11:
"mar bocs, nekem volt egy 2002-es C vectram, bazi jo kis auto volt, elobb kene megegy ilyen, mint egy, fostalicska nímetbű behozott boyracer bmw-s lomhalmaz."
Szóval volt, de már nincs. Akkor csak lecserélted, pedig tuti kis autó volt, de mégis lecserélted..
Mondjuk a Vectrakat ugyanúgy hozzák Németországból, igaz az órákat nem tekerik, a dízeleknél sem.. BMWből pedig csak boyracer foskazal az összes behozott példány. :)
Lehet, elnezest nem akartam szemelyeskedni meg ha igy is jott le. Inkabb csak altalanositani, de azt sem kene.
John osszefoglalta amit szerettem volna en is: rendben, sokat kell kolteni egy 20eves autora, de az osszesre es nem csak a bmw-re. Ez nem tipus hanem allapot fuggo.
Lehet h millio jobb valasztas lenne sok szempontbol. De azt be kell latnotok h vannak szempontok (amiket john reszletezett) amiben a bmw nyer. A kerdezo meg egy adott tipusrol kert velemenyt es minden okunk megvan feltetelezni h nem olcson akar szart hanem tisztesseges penzert szep autot akar. E46 a kedvence ilyet akar es nincs szuksege nagy motorra. Nyilvan a tanulsag nem ezt mutatja de minek rogton rosszat feltetelezni?
Az h olcsobb az uj auto hulyeseg. 10eves autokkozul is van olyan ami meg rosszabb mint a 20eves e46. Illetve meg teljesen elfer egylehuzas egy autoval szemben ha korrekt. Ha valaki szt irja h oreg es nem venne az oke, meg van a normalis tartalaom es atjon a joszandek de ha azt olvasom h bontoszokeveny meg ingyé se kene meg fostalicska akkor szo sincs racionalis ervekrol csak megint itt a hulyegyerek a 20eves bmw-vel akkor hurrogjuk le ot es az autojat anelkul h legalabb valami ertelmes tartalma lenne a valasznak.
"Szóval volt, de már nincs. Akkor csak lecserélted, pedig tuti kis autó volt, de mégis lecserélted.."
igen lecsereltem, mert a 11 literes fogyasztasat sokaltam, szembe a mostani 5 literes fogyasztasu dizel focusommal... nem azert csereltem le, mert xar volt az auto, hanem mert zabalt, es azt a penzt amit benzinre koltenek, koltottem masra. de technikailag es esztetikailag semmi gondja nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!