Egyes német, illetve francia modelleknél miért volt divat a kipufogó "eltüntetése"?
2004-2010 között gyártott modelleknél figyelhető meg.
Több modellnél is a kipufogót "eltüntették" vagyis nem közvetlenül a hátsó lökhárítóból van kivezetve,hanem beljebb található és levele van hajtva a vége a föld felé.
Ennek csak az adott időszak divatja az oka (nem illett a kipufogó a hátuljára) vagy van egyéb funkciója
is?
Ugyan már, nézd csak meg az új Audikat, és Merciket, akár a drágább modelleket is :D A hátsó lökhárítón két hatalmas kémény, elsőre azt hinnéd, hogy fúú micsoda hangja lehet, közben kiderül, hogy full kamu az egész, és ezenél is ugyanúgy valahol el van dugva a valódi kipufogó.
Egyébként a pontos okát nem tudom ennek, szerintem egyszerűen nem divat már mutogatni a kormos kipufogót.
Mostanában is gyártanak ilyen autót.
Divatos, némileg környezet tudatos, illetve, gyakran ugyanannak az alaplemeznek van rövidített öt ajtós, szedán és kombi változata is. Ugyanazzal a motorral és motorcsaláddal felszerelve. Mit mondott a kapitalista? Ugyanazt a kipufogót tette mindegyik alá, mert egyszerűbb és olcsóbb volt a gyártás. Az ötajtósnál éppen kibukkan a lökhárító pereme alatt, a kombinál meg harminc centivel bentre került...Értelmes esetben ilyenkor külön védőlemezt szerelnek a kipufogóvég fölé, hogy a káros gázok-gőzök ne csócsálják az alaplemezt...
Egy konszernbe tartozó autók esetén gyakran ugyanazt a nyomógombot, index-kart, belső lámba burkolatot csodálod más-más autómárkák esetében is pl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!