Új autó hitelre miért hülyeség? Mindenki azt mondja de nem értem miért, szerintem nem mindegy hogy 5 évig félreteszem és akkor autó nélkül maradok addig vagy fizetem de van egy új autóm?
Venni szeretnék egy új autót 4 millió forintért jól felszerelve (digitklíma, félbőr sportülés, navi, tolatóradar, 4 el. ablak, tempomat, USB, bluetooth stb, automata csomagtérnyitás stb...), kampánykedvezménnyel együtt kalkulátor szerint 4.400.000 forint, és ebből a kereskedésben hosszas alkudozás után engednek 400.000 forintot. A hitel amit felvennék, fix 52.000 forint havonta 5 évig. Azért gondoltam a hitelre mert a kamatot amit ki kéne fizetnem (420 ezer) már lealkudtam az árból, így gyakorlatilag kamat nélkül jutnék hozzá.
Az 1-2 éves 20-40.000 km-t futottak 3.5 millió körül vannak, elég bénán felszerelve így az nem opció.
#9
Nem gondolom hogy a hitel jó dolog, kivéve néhány esetet. Ilyen pl ha veszek fel hitelt megcsinálni a C+E jogsit és 500at keresek 150 helyett.
Más esetben a fenti példát nézve, 4 millióért inkább veszek egy kocsit és 400ezret elszórok másra, mintsem betoljam a bankba. Ezt megcsinálja 10 ember és 4millió megy a bankba ahelyett hogy a termékek megvásárlásával a gazdaságot erősítené. Sajnos a magyarok nagyon szeretnek többet mutatni mint amire keret van és a bankok bármilyen magas kamatot kérnek, az emberek felveszik a hitelt. Bekapcsolok egy magyar adót és hihetetlen hogy folyamatosan hiteleket reklámoznak méghozzá elég magas kamattal.
A 21 éves és az új autó között aláírom hogy nagy a különbség, de mit kapsz 4,4 millióért? Egy retek alap Fusiont, egy Skoda Rapidot pár extrával ami megkotlik ha bekapcsolod a klímát? Igaz, nem lehet egy lapon emlegetni, ezeket a kávédarálókat be kellene zúzni.
Érdekes hogy megoszlanak a vélemények. Sokakban még gondolom él a svájci frankos bedőlt hitel romantikája, de én azért körültekintőbben választok.
Egy kifutó szériás 4.7 méteres szedánról van szó, szívómotorral, márkát nem írok mert menne a hurrogás. Nem szívesen költeném el egyben a pénzem, kell a tartalék munkanélküliség esetére (bár lehet ilyen esetre biztosítást kötni, de a biztosítók olyanok amilyenek), a Prémium Magyar Állampapír meg még egész jól kamatozik.
Ezzel a felszereltséggel hiba lenne kihagyni, főleg 5.x% THM és 5.x% kamat mellett. Az értékvesztést kapásból le...rom nem akarom én eladni, meg új autó, ez van, meg kell fizetni. Viszont teljesen egyszerű gép, ennek a motornak az elődjét már csukott szemmel megszerelem, mert az előző autóm is ugyan ilyen márka volt.
És nem, nem kopogós Skoda, nem is olajszagú Granta nem is fullos Dacia... ebbe még puha az ajtó, puha a műszerfal, puha a lábtérnél minden.
Külföldi kinálatot nézted?
Valószinüleg extrásabb darabot kapsz pl svájcban, és mindennel együtt ott áll meg , ahol a középmezöny van az adott autóból.
Kivéve ha Suzuki , Dacia ,stb..
#13
Ha lehurrognánk a típust megtudva akkor hajrá, sok sikert hozzá :D
Azt írod, a hitel után marad még 90-ed a fizuból.
Merész vállalkozás, mert nekem egy szintén megnevezhetetlen, de legendásan olcsón fenntartható járművem van (ha autót írnék, leszólnának :D )
De több éves átlagban az üzemeltetés mindenestől (karbantartás, gumik, kopó alkatrészek, tankolás, vizsgadíj, kötelező, teljesítményadó) havonta 35-40 ezerbe kerül, úgy, hogy évi 10 000 km körül megyek az autóval.
Biztos ki fog jönni a megélhetés a maradék 55 ezerből?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!